Lediga jobb som Chefer inom handel i Kalix

Se lediga jobb som Chefer inom handel i Kalix. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalix som finns hos arbetsgivaren.

Rusta Haparanda söker Varuhuschef

Vi söker en Varuhuschef Haparanda!   Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Haparanda. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid ... Visa mer
Vi söker en Varuhuschef Haparanda!
 
Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Haparanda. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!
 
Din roll som Varuhuschef
Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften.
 
Ditt ansvar som Varuhuschef:
• att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering
• personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut
• att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut
 
Din Profil 
Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:
 
• flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar
• kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete
• erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer
• lätt för att få med dig gruppen

Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!
 
Våra värderingar
Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. 
 
Sätt igång och ansök! 
Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev!
 
Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

 
I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.
 
 
 


Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle. Visa mindre

Swedol Haparanda söker Butikschef

Butikschef för B2B i Haparanda   Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss: Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Haparanda..   Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar: • Ansvar för försäljning och personal inom butiken. • Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och... Visa mer
Butikschef för B2B i Haparanda
 
Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter!

Om oss:
Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Haparanda..
 

Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar:
• Ansvar för försäljning och personal inom butiken.
• Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor.
• Säkerställa ett effektivt och kompetent team.
• Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat.
• Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.
 
Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.
 

Dina kvalifikationer och egenskaper:
• Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef.
• Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal.
• Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder.
• Driven av försäljning och kundfokus.
• Branscherfarenhet är meriterande.
 
Personliga egenskaper som värderas:
• Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov.
• Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team.
• Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad.
• Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.
 
Vi erbjuder:
Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.
 
Ansökan:
Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monica Sveiven på Retail Recruitment.
 
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Observera: Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater.

 
Välkommen till Swedol – där du gör skillnad!


Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.

Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.

Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept.

På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete. Visa mindre

Butikschef - Coop Sangis

Vill du driva butik i den fina byn Sangis? Brinner du för kundmötet och att se dina medarbetare utvecklas? Då är detta ett jobb för dig! Vi som arbetar på den kooperativa föreningen Coop Norrbotten känner stolthet, vi ger tillbaka till människorna som äger och handlar hos oss, och är på det sättet en naturlig del av det lokala samhället. Förutom att vi har riktigt bra varor till bra pris är det medarbetarna som arbetar hos oss som gör skillnaden. Vår må... Visa mer
Vill du driva butik i den fina byn Sangis? Brinner du för kundmötet och att se dina medarbetare utvecklas? Då är detta ett jobb för dig!

Vi som arbetar på den kooperativa föreningen Coop Norrbotten känner stolthet, vi ger tillbaka till människorna som äger och handlar hos oss, och är på det sättet en naturlig del av det lokala samhället.

Förutom att vi har riktigt bra varor till bra pris är det medarbetarna som arbetar hos oss som gör skillnaden. Vår målsättning är att skapa Norrbottens bästa kundmöte! Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder.

Rollen som Butikschef

Som butikschef är du den naturliga ledaren som coachar ditt team och visar vägen framåt. Du kommer bland annat att jobba med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken.

För oss är kundservice och försäljning navet i vår verksamhet, och butikschefen är en nyckelperson. Som butikschef hos oss kommer du att ansvara för budget och affärsplan samt försäljningsaktiviteter som hör till. Du är också en kulturbärare, med det menar vi att du arbetar inte bara för Coop, du jobbar för hela Norrbotten där våra butiker bidrar till att mindre orter lever. Vi på Coop vill ge tillbaka till vårt samhälle och bygd och skapa arbetstillfällen och mindre miljöbelastning för transporter. Det är en del av vårt hållbarhetsarbete, som vi är väldigt stolt över.

På Coop strävar vi ständigt efter att bli bättre, detta gäller även butikernas lönsamhet och resultat. Du som kliver in i rollen som butikschef har en stor möjlighet att driva förbättringsarbeten tillsammans med ditt team och du har det yttersta ansvaret för att utveckla din butik mot ett bra resultat.

Du kommer att ha arbetsmiljö- och personalansvar för 3 personer. Du ansvarar för medarbetarsamtal, onboarding, kompetensutveckling, kvalitetsarbete, följa processer samt att Coops hållbarhetspolicy efterföljs.
Vem är du?

- Gymnasieutbildning är ett krav
- Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande

Du får gärna ha en bred erfarenhet och kompetens av detaljhandeln. Vi ser gärna att du tidigare har haft personalansvar, med goda resultat. Har du erfarenhet av förbättringsarbete så är det meriterande.

Känner du lite extra för försäljning och älskar att se dina medarbetare utvecklas, så kan den här rollen verkligen vara något för dig. Du får gärna vara en kreativ person som tänker lite annorlunda och vågar prova nya lösningar samt att du har lätt att få med dig andra mot samma mål.

På Coop värdesätter vi de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Urval och intervjuer sker löpande, tveka inte med din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum är den 4 augusti.

Anställningen är tillsvidare på heltid.

Välkommen med din ansökan!

Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 150 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 43 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 3,2 miljarder kronor. Butiker finns från Kiruna i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå.

Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.

Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.

Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.

Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Visa mindre

Swedol Haparanda söker Butikschef

Butikschef för B2B i Haparanda   Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss: Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Haparanda..   Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar: • Ansvar för försäljning och personal inom butiken. • Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och... Visa mer
Butikschef för B2B i Haparanda
 
Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter!

Om oss:
Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Haparanda..
 

Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar:
• Ansvar för försäljning och personal inom butiken.
• Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor.
• Säkerställa ett effektivt och kompetent team.
• Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat.
• Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.
 
Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.
 

Dina kvalifikationer och egenskaper:
• Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef.
• Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal.
• Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder.
• Driven av försäljning och kundfokus.
• Branscherfarenhet är meriterande.
 
Personliga egenskaper som värderas:
• Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov.
• Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team.
• Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad.
• Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.
 
Vi erbjuder:
Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.
 
Ansökan:
Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monica Sveiven på Retail Recruitment.
 
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Observera: Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater.

 
Välkommen till Swedol – där du gör skillnad!


Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.

Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.

Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept.

På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete. Visa mindre

Butikschef till Willys Hemma Kalix

Ansök    Nov 6    Willy:S AB    Butikschef
Befattning: Butikschef till Willys Hemma Kalix Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Beskrivning Om jobbet Tjänsten avser:?Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillt... Visa mer
Befattning: Butikschef till Willys Hemma Kalix
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas!

Beskrivning
Om jobbet
Tjänsten avser:?Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas
Tillträde:?2024-12-02 eller enligt överenskommelse
Arbetstider:?Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger
Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln.
Som butikschef på Willys Hemma har du en viktig nyckelroll i företaget. Du är ytterst ansvarig för butikens och butikslagets utveckling, och för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Vill du arbeta för ett av branschens mest framgångsrika koncept, i ett företag där det finns väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas i din ledarroll? Då tycker vi att du ska läsa vidare!


Här kommer lite mer om tjänsten:
Du driver ledningsgruppsarbetet i butik och ansvarar för en ledningsgrupp bestående av dig och två arbetsledare, som du leder och planerar verksamheten tillsammans med.
Det här är ett strategiskt, men också ett mycket operativt jobb. Lika självklart som du ansvarar för butikens försäljning, lönsamhet och affärsplan, kavlar du också upp ärmarna och deltar aktivt i det dagliga arbetet i butik – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren!
Du har personalansvar för samtliga medarbetare i butiken. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential.
Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende.



Om oss
Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv.

Lite mer om oss kommer här:
Vi är en stor organisation och i ditt arbete som butikschef kommer du att ha ett professionellt och genomarbetat supportsystem i ryggen.
Vi arbetar med konceptstyrning och kedjedrift – det finns tydliga rutiner och strukturer på plats och du kommer inte behöva uppfinna hjulet. Det frigör tid för dig att fokusera på att utveckla butiken och ledarskapet.
Vi ger dig bra möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Att arbeta som butikschef på Willys Hemma ger dig mycket bra förutsättningar för att axla en ledarroll i en större butik.
Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – i din roll eller andra, i butik, på lager eller på kontor.
Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar och du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss här.



Om dig
Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter.
Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team.
Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs.
Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare.
Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik.
Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en bransch som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser.
Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller och det är meriterande om du har arbetat som ställföreträdande butikschef, butikschef eller teamchef?inom dagligvaruhandeln.



Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Regionchef Sandra Gillberg alt. HR Partner Adrian Magnusson, [email protected] alt. [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-11-22. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.

För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.
Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer på axfood.se
Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Visa mindre

Butikschef - Coop Sangis

Vill du driva butik i den fina byn Sangis? Brinner du för kundmötet och att se dina medarbetare utvecklas? Då är detta ett jobb för dig! Vi som arbetar på den kooperativa föreningen som Coop Norrbotten är ska känna stolthet, vi ger tillbaka till människorna som äger och handlar hos oss, och är på det sättet en naturlig del av det lokala samhället. Förutom att vi har riktigt bra varor till bra pris är det medarbetarna som arbetar hos oss som gör skillnad... Visa mer
Vill du driva butik i den fina byn Sangis? Brinner du för kundmötet och att se dina medarbetare utvecklas? Då är detta ett jobb för dig!

Vi som arbetar på den kooperativa föreningen som Coop Norrbotten är ska känna stolthet, vi ger tillbaka till människorna som äger och handlar hos oss, och är på det sättet en naturlig del av det lokala samhället.

Förutom att vi har riktigt bra varor till bra pris är det medarbetarna som arbetar hos oss som gör skillnaden. Vår målsättning är Norrbottens bästa kundmöte! Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder.

Rollen som Butikschef

Som butikschef är du den naturliga ledaren som coachar ditt team och visar vägen framåt. Du kommer bland annat att jobba med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken.

För oss är kundservice och försäljning navet i vår verksamhet, och butikschefen är en nyckelperson. Som butikschef hos oss kommer du att ansvara för budget och affärsplan samt försäljningsaktiviteter som hör till. Du är också en kulturbärare, med det menar vi att du arbetar inte bara för Coop, du jobbar för hela Norrbotten där våra butiker bidrar till att mindre orter lever. Vi på Coop vill ge tillbaka till vårt samhälle och bygd och skapa arbetstillfällen och mindre miljöbelastning för transporter. Det är en del av vårt hållbarhetsarbete, som vi är väldigt stolt över.

På Coop strävar vi ständigt efter att bli bättre, detta gäller även butikernas lönsamhet och resultat. Du som kliver in i rollen som butikschef har en stor möjlighet att driva förbättringsarbeten tillsammans med ditt team och du har det yttersta ansvaret för att utveckla din butik mot ett bra resultat.

Du kommer att ha arbetsmiljö- och personalansvar för 3 personer. Du ansvarar för medarbetarsamtal, onboarding, kompetensutveckling, kvalitetsarbete, följa processer samt att Coops hållbarhetspolicy efterföljs.
Vem är du?

- Gymnasieutbildning är ett krav
- Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande

Du får gärna ha en bred erfarenhet och kompetens av detaljhandeln. Vi ser gärna att du tidigare har haft personalansvar, med goda resultat. Har du erfarenhet av förbättringsarbete så är det meriterande.

Känner du lite extra för försäljning och älskar att se dina medarbetare utvecklas, så kan den här rollen verkligen vara något för dig. Du får gärna vara en kreativ person som tänker lite annorlunda och vågar prova nya lösningar samt att du har lätt att få med dig andra mot samma mål.

På Coop värdesätter vi de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Urval och intervjuer sker löpande, tveka inte med din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum är den 4 augusti.

Anställningen är tillsvidare på heltid.

Välkommen med din ansökan!

Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 150 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 43 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 3,2 miljarder kronor. Butiker finns från Kiruna i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå.

Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.

Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.

Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.

Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Visa mindre

Jula Haparanda söker Varuhuschef - Nytt varuhus

Varuhuschef Jula Haparanda   Väx med oss och följ med på vår resa när Jula öppnar nytt varuhus i Haparanda! Öppning beräknas ske vecka 47.    Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Haparanda söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!  Det här gör man som Va... Visa mer
Varuhuschef Jula Haparanda
 
Väx med oss och följ med på vår resa när Jula öppnar nytt varuhus i Haparanda! Öppning beräknas ske vecka 47. 
 
Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Haparanda söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att:
• Du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten.
• Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål.
• Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner.
• Du kommer ha personalansvar för varuhusets 15-20 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering Haparanda. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment med ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson. 


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland. Visa mindre

Butikschef till Synoptik Kalix

Ansök    Feb 5    Synoptik Sweden AB    Butikschef
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en butikschef till vår butik i Kalix! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår missio... Visa mer
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en butikschef till vår butik i Kalix! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!


På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom:


? Vi vinner tillsammans

? Vi brinner för service

? Vi äger vår framgång

? Vi gör hållbara affärer


Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig:


? En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet


? Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål


? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang


? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning


? Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen

 


Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. 

 


Sök tjänsten redan idag!

Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar 6 månders provanställning. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Andreas Blomdal på 070 605 91 60.


Välkommen med din ansökan!

 


? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram Visa mindre

Jula Luleå söker Varuhuschef

Varuhuschef Jula Luleå   Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!  Det här gör man som Varuhuschef Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig o... Visa mer
Varuhuschef Jula Luleå
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland. Visa mindre

Jula Luleå söker Varuhuschef

Varuhuschef Jula Luleå   Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!  Det här gör man som Varuhuschef Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig o... Visa mer
Varuhuschef Jula Luleå
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland. Visa mindre

Butikschef till Synoptik Kalix

Ansök    Jan 12    Synoptik Sweden AB    Butikschef
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en butikschef till vår butik i Kalix! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår missio... Visa mer
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en butikschef till vår butik i Kalix! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag!


På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom:


? Vi vinner tillsammans

? Vi brinner för service

? Vi äger vår framgång

? Vi gör hållbara affärer


Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig:


? En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet


? Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål


? Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang


? Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning


? Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen

 


Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. 

 


Sök tjänsten redan idag!

Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar 6 månders provanställning. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Andreas Blomdal på 070 605 91 60.


Välkommen med din ansökan!

 


? Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram Visa mindre

Butikschef till Synsam Kalix- nyöppning

Ansök    Okt 26    Synsam Group Sweden AB    Butikschef
Är du en driven ledare som gillar att jobba i ett bolag med en entreprenöriell kultur där det är ok att göra fel för att utmana till nya nivåer? I rollen som Store Manager har du ytterst personal-, budget- och resultatansvar. Du motiverar och leder dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår butikens uppsatta mål. Med stort fokus på innovation och nytänk driver du arbetet med Synsam Lifestyle och jobbar ständigt för att leva upp till Synsams höga krav p... Visa mer
Är du en driven ledare som gillar att jobba i ett bolag med en entreprenöriell kultur där det är ok att göra fel för att utmana till nya nivåer?

I rollen som Store Manager har du ytterst personal-, budget- och resultatansvar. Du motiverar och leder dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår butikens uppsatta mål. Med stort fokus på innovation och nytänk driver du arbetet med Synsam Lifestyle och jobbar ständigt för att leva upp till Synsams höga krav på service och kundbemötande.

Vi söker dig som


• Är resultatdriven, målinriktad och har förmåga att engagera och motivera ditt team genom att bryta ner och följa
upp budgetmål.
• Agerar affärsmässigt och tar ansvar för butikens framgångar och teamets välmående.
• Sätter kunden som nummer 1 för att skapa långsiktiga kundrelationer.
• Är ansvarsfull, innovativ och jobbar på problem tills att de är lösta.
• Har tidigare erfarenhet av ledande befattningar och personalansvar.
• Har datorvana och erfarenhet av officepaketet

Du erbjuds att jobba i ett engagerat team bestående av Leg optiker och Style and Customer Advisors i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och vi sätter alltid kunden som nummer 1. Vi har stora tillväxtambitioner och som Store Manager har du stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra medarbetare både i klassrum och online.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte- Sök rollen som Store Manager redan idag!
Butiken kommer att öppna under december månad. 

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande butikschef sökes till Granngården i Kalix

Ansök    Okt 28    Granngården AB    Butikschef
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se. Vårt huvudk... Visa mer
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2021 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.

Då vår nuvarande butikschef ska gå på föräldraledighet söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationskapande butikschef med passion för vårt jordnära produktsortiment till vår butik i Kalix! Välkommen in med din ansökan om det känns som något för Dig!

Uppdraget inom Granngården:  

Som butikschef på Granngården är dina främsta uppgifter att leda, planera, samordna och utveckla verksamheten i våra butiker. Detta gör du genom:

att arbeta i butiken i nära samarbete med medarbetare
att ha fullt personal- och resultatansvar för butiken
ha ansvar för att nå uppsatta resultatmål
ha ansvar för att butiken är attraktiv för våra kunder
att se till och ansvara för att våra kunder är nöjda
att arbeta med utveckling av dina medarbetare  
Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen som butikschef bör du ha:

arbetat i butik tidigare  
3-4 års erfarenhet av ledande befattning
erfarenhet av att driva en affärsverksamhet
god kännedom av försäljning, ekonomi och marknadsföring
erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god ledare och entreprenör. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina medarbetare. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter.

Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att Du som anställd kan identifiera Dig med och agera efter vår kultur som är:

Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.

V i erbjuder: Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dina butiker, dig själv och din personal inom vårt koncept.

Omfattning: Heltid, vikariat ca 1,5 år.

Start: Tillträde enligt överenskommelse under våren 2023.

Information och ansökan: Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Regional Säljchef Josef Liljebring  [email protected] . Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker genom länken nedan.

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista ansökningsdagen är den 13 november 2022.

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:

https://granngarden.se/jobba-hos-oss Visa mindre

Butikschef till Synsam Lycksele- Nyöppning

Ansök    Okt 26    Synsam Group Sweden AB    Butikschef
Är du en driven ledare som gillar att jobba i ett bolag med en entreprenöriell kultur där det är ok att göra fel för att utmana till nya nivåer? I rollen som Store Manager har du ytterst personal-, budget- och resultatansvar. Du motiverar och leder dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår butikens uppsatta mål. Med stort fokus på innovation och nytänk driver du arbetet med Synsam Lifestyle och jobbar ständigt för att leva upp till Synsams höga krav p... Visa mer
Är du en driven ledare som gillar att jobba i ett bolag med en entreprenöriell kultur där det är ok att göra fel för att utmana till nya nivåer?

I rollen som Store Manager har du ytterst personal-, budget- och resultatansvar. Du motiverar och leder dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår butikens uppsatta mål. Med stort fokus på innovation och nytänk driver du arbetet med Synsam Lifestyle och jobbar ständigt för att leva upp till Synsams höga krav på service och kundbemötande.

Ta chansen och var med och öppna en ny Synsam-butik som öppnar i decemeber på Storgatan i Lycksele!

Vi söker dig som


• Är resultatdriven, målinriktad och har förmåga att engagera och motivera ditt team genom att bryta ner och följa
upp budgetmål.
• Agerar affärsmässigt och tar ansvar för butikens framgångar och teamets välmående.
• Sätter kunden som nummer 1 för att skapa långsiktiga kundrelationer.
• Är ansvarsfull, innovativ och jobbar på problem tills att de är lösta.
• Har tidigare erfarenhet av ledande befattningar och personalansvar.
• Har datorvana och erfarenhet av officepaketet

Du erbjuds att jobba i ett engagerat team bestående av Leg optiker och Style and Customer Advisors i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och vi sätter alltid kunden som nummer 1. Vi har stora tillväxtambitioner och som Store Manager har du stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra medarbetare både i klassrum och online.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte- Sök rollen som Store Manager redan idag!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Byggmax - Platschef/Butikschef Kalix

Vår filosofi – Bra byggvaror till låga priser Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har över 150 varuhus i Norden, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in. Som stöd och hjälp hittar du rikligt med information, instruktion och inspiration på vår hemsida. På varuhusen hittar du ett... Visa mer
Vår filosofi – Bra byggvaror till låga priser

Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har över 150 varuhus i Norden, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in. Som stöd och hjälp hittar du rikligt med information, instruktion och inspiration på vår hemsida. På varuhusen hittar du ett populärt basutbud av produkter för att bygga, renovera och inreda ditt hus eller din lägenhet. Vår e-handel kompletterar våra varuhus genom att erbjuda ett utökat sortiment med 1000-tals ytterligare byggvaror som du som kund smidigt kan beställa för hemkörning.

Vår nuvarande platschef i Kalix går vidare mot nya utmaningar utanför Byggmax och vi söker nu en fullgod ersättare som vill fortsätta utveckla anläggningen på bästa möjliga sätt.

Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med ledarskap i en snabbrörlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur är det här jobbet för dig!

I rollen som platschef är du ytterst ansvarig för att:

• Skapa förutsättningar för butiken kan leverera förstklassig service till våra kunder och själv bidra till detta
• Motivera och utveckla dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag, bland annat genom: rekrytering, introduktion och utvecklingsansvar
• Arbeta med att sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris
• Säkerställa en snygg, ren och lönsam anläggning
• Sätta budget
• Upprätta arbetsscheman och anpassa bemanning efter kundflöde och varuleveranser

Kvalifikationer
Byggmax platschefer har förmågan att peppa sina medarbetare att ge 100 %, skapa strålande affärer och mycket nöjda kunder. Därför ser vi att du har vana av att leda andra och hålla högt engagemang, samtidigt som du är säljinriktad, gärna med erfarenhet från detaljhandeln. Att driva en anläggning förutsätter ett pragmatiskt synsätt och god analytisk förmåga. Kanske har du chefsansvar redan i dag eller känner dig redo för det? Det viktigaste är dock att du brinner för att skapa hög kundnöjdhet, samt starkt engagemang och trivsel hos dina medarbetare.

Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Alla medarbetare utför samtliga dagliga arbetsuppgifter, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan innehålla virkesplock, prismärkning, inventering, uppackning, kassatjänst mm. Därför behöver du kunna räkna och mäta obehindrat och köra truck (B-körkort är tillräckligt). Framförallt hjälper vi våra kunder att hitta vad de behöver för att förverkliga sina byggdrömmar.

Kontakt och ansökan
Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Mårten Näsvall på mail: [email protected] eller telefon, 070-370 01 45.

Välkommen att söka tjänsten genom att använda ansökningsformuläret nedan.

Intervjudatum (video eller fysiskt):
23 februari: Infinity intervjuer
1 mars: Byggmax intervjuer
4 el. 7 mars: Byggmax slutintervjuer
Anställningsstart så snart som möjligt enl. överenskommelse Visa mindre

Butikschef

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Drivs du av försäljning, service och utveckling? Då kan du vara vår nästa butikschef! Som butikschef för Nära Dej, Morjärv, är ditt huvudansvar att skapa en inspirerande arbetsplats och positiva kundupplevelser! För dig är kunden alltid nummer ett och du brinner för försäljning och service. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som person... Visa mer
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Drivs du av försäljning, service och utveckling?
Då kan du vara vår nästa butikschef!
Som butikschef för Nära Dej, Morjärv, är ditt huvudansvar att skapa en inspirerande arbetsplats och positiva kundupplevelser! För dig är kunden alltid nummer ett och du brinner för försäljning och service. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som person är du handlingskraftig, resultatinriktad samt noggrann och ansvarstagande. Som butikschef har du det ekonomiska ansvaret för butiken. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med spännande arbetsuppgifter. Tjänsten, ca 33-35 tim/vecka med tillträde enligt ö k. Både dags- och helgarbete kan förekomma.
Vem är du?
Du är en naturlig ledare, som kan skapa en trivsam arbetsmiljö tillsammans med dina medarbetare. Det gör du bl.a. genom att själv arbeta aktivt i och med butiken, vilken varje dag ska speglas av inspiration och god ordning. Du har yrkeserfarenhet från detaljhandeln, gärna som butikschef, och du är van att hantera varuvolymer på ett rationellt sätt. Du har också tidigare erfarenhet av personal & resultatansvar.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge - och ha kul längs vägen.
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår ordförande Ulf Sandström 0705494015.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via personligt brev och bifoga CV.
Välkommen med din ansökan!
Skicka ansökan till: Nära Dej, Morjärv, att: Ulf Sandström Köpmangatan 1, 950 42 Morjärv
Sista ansökningsdag 2021-09-30. Vi kommer löpande behandla ansökningar, därför kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.
OBS; vi tar ej emot ansökningar via mail.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nära DejMorjärv, drivs genom Morjärvsbygdens Handel & Utveckling Ek för. Omsättningen ligger totalt på drygt 6 miljoner. Den ekonomiska föreningen har ca 225 andelsägare Visa mindre

Butikschef, Stadium Outlet Sisjön

Ansök    Dec 27    Stadium AB    Butikschef
Vill du leda ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi? Är din passion ledarskap, försäljning och en aktiv livsstil? Ser du dig själv som driven, prestigelös och flexibel? Toppen, då kanske du är vår nästa lagledare! Stadium Outlet vill göra sport och sportmode tillgängligt för alla. För att lyckas med vårt uppdrag måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Läs m... Visa mer
Vill du leda ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi? Är din passion ledarskap, försäljning och en aktiv livsstil? Ser du dig själv som driven, prestigelös och flexibel? Toppen, då kanske du är vår nästa lagledare!

Stadium Outlet vill göra sport och sportmode tillgängligt för alla. För att lyckas med vårt uppdrag måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Läs mer om våra drivkrafter på vår karriärsida.

Vad innebär det att vara butikschef?
Våra kunder ska känna sig välkomna hos oss, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse i hela butiken. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som butikschef skapar du förutsättningar för alla i teamet ska kunna möta kunderna med energi och glädje samtidigt som de ser att butiken är välfylld och attraktiv. Vi arbetar som ett lag där du också är en del av den dagliga driften. Genom att sätta upp mål för butiken, följa upp dem och sätta in åtgärder vid behov så når ni tillsammans önskade resultat. Ännu en viktig del av en lagledares arbete är att skapa en god och säker arbetsmiljö. Det skapar möjligheter för att teamet, på ett hållbart sätt, ska utvecklas och lyckas i sitt uppdrag.
Vem är du?
Vi tror att du delar vårt sätt att tänka och våra övertygelser när det kommer till att se möjligheter i alla utmaningar. Du har god erfarenhet från att ha jobbat inom retail, gärna i en ledande roll. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska språket och god datavana. Genom god samarbetsförmåga, lyhördhet, lösningsfokus och energi bidrar du till butikens och hela företagets framgång.

Vad erbjuder vi dig?
Vi är det lilla familjeföretaget som har växt och blivit en av de största sports retail-företagen i norra Europa utan att tappa familjekänslan. Vi skapar resultat som ett lag med passion, energi, innovation, laganda och enkelhet. Vi erbjuder dig en plats i vårt lag vilken kommer ge dig möjligheten till att växa och bli en del av vår mission: att aktivera världen!

Läs mer om vårt lag på vår karriärsida, på Instagram workatstadium eller LinkedIn.


Varaktighet/arbetstid
Tjänsten är tillsvidare på heltid och inleds med provanställning på 6 månader.

Ansökan
Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull.

Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu.

Välkommen med din ansökan. Come join the movement!

Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig?

Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv.

Join the movement. Visa mindre

Butikschef - Kalix

Ansök    Mar 8    Synoptik Sweden AB    Butikschef
Vi söker en engagerad och ansvarsfull butikschef som vill vara en förebild för sina anställda när det gäller handel och service! Som butikschef på Synoptik i Kalix erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet. Du leder och coachar dina medarbetare i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål. I ditt team ingår både optiker och optikerassistenter/säljare som du coachar och utvecklar. ... Visa mer
Vi söker en engagerad och ansvarsfull butikschef som vill vara en förebild för sina anställda när det gäller handel och service!

Som butikschef på Synoptik i Kalix erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet. Du leder och coachar dina medarbetare i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål.

I ditt team ingår både optiker och optikerassistenter/säljare som du coachar och utvecklar. Merparten av din tid kommer du tillbringa ute i butiken med din personal. Du har även personalansvar som innefattar rekrytering, schemaläggning, personalmöten, utvecklings- och lönesamtal. Arbetet sker i nära samarbete med HR och Regionchef.

Vad erbjuder Synoptik?
• Möjligheten till en individuell och yrkesmässig utveckling, t ex via Synoptiksakademin.
• Ett spännande arbete med trevliga kollegor.
• Chansen att utvecklas inom ett framgångsrikt och stabilt företag.
• Regelbundet kunskapsutbyte mellan våra butiker.
• En informell och positiv arbetsmiljö.
Som anställd på Synoptik har man den unika möjligheten att få åka med på välgörenhetsresor genom Optiker utan gränser.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet som butikschef från detaljhandeln. Har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det starkt meriterande. Då du har resultat-, budget- och personalansvar ser vi gärna att du har ett ekonomiskt kunnande samt att du är handlingskraftig med ett kommersiellt fokus som gör att du tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen.

Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du har förmågan att bygga team, är kommunikativ samt att du är modig och står upp för dina fattade beslut. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!

Sök tjänsten idag!
Anställningen är på heltid med start enligt överenskommelse och arbetet är förlagt under butikens ordinarie öppettider som är måndag till fredag 9-17:30, lördag 10-14 och söndag stängt. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Christina Rellos - 070-972 91 79.
Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och såklart på Instagram- där heter vi @livetpasynoptik
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Butikschef Coop Sangis

Coop Norrbotten befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en Butikschef till vår butik i Sangis. Vi söker Dig som tycker om att "ta hand om medarbetarna" och få dem att växa. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! Rollen som Butikschef Som Butikschef ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. ... Visa mer
Coop Norrbotten befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en Butikschef till vår butik i Sangis.

Vi söker Dig som tycker om att "ta hand om medarbetarna" och få dem att växa. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Rollen som Butikschef

Som Butikschef ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden. Du har personal-, budget- samt resultatansvar och kommer att arbeta brett med såväl inköp, varubeställningar, schemaläggning som coachning och utveckling. Du ansvarar för att skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken och att arbeta med olika kundaktiviteter. Vidare kommer du att:

- Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
- Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
- Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
- Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs.
- Ansvara för budget och affärsplan för enheten.
- Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna.


Vem är du?

Vi söker dig som är en naturlig ledare, arbetar med en god struktur och tar ett stort ekonomiskt ansvar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i butik och god ledarskapserfarenhet. Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete.

Vi tror att du är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. Kanske viktigast av allt är att du förstår dig på och tycker om människor samt har ett stort hjärta.

Ansökan

Är du intresserad av en utmaning i ett nytänkande företag? Ansök redan idag, dock senast den 14 oktober 2020. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Regionchef Glenn Strandberg, tfn. 010-747 42 03.

Välkommen med din ansökan!

Inom Coop värdesätter vi de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna befattning.

Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 138 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 38 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 2,7 miljarder kronor. Butiker finns från Katterjåkk i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå.

Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.

Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.

Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften.

Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Visa mindre

Butikschef

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Drivs du av försäljning, service och utveckling? Då kan du vara vår nästa butikschef! Som butikschef för Nära Dej, Morjärv, är ditt huvudansvar att skapa en inspirerande arbetsplats och positiva kundupplevelser! För dig är kunden alltid nummer ett och du brinner för försäljning och service. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som perso... Visa mer
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Drivs du av försäljning, service och utveckling? Då kan du vara vår nästa butikschef!
Som butikschef för Nära Dej, Morjärv, är ditt huvudansvar att skapa en inspirerande arbetsplats och positiva kundupplevelser! För dig är kunden alltid nummer ett och du brinner för försäljning och service. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som person är du handlingskraftig, resultatinriktad samt noggrann och ansvarstagande. Som butikschef har du det ekonomiska ansvaret för butiken. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med spännande arbetsuppgifter.
Tjänsten, ca 33-35 tim/vecka med tillträde enligt ö k, gärna i god tid innan 1 maj 2021. Både dags- och helgarbete kan förekomma.
Vem är du?
Du är en naturlig ledare, som kan skapa en trivsam arbetsmiljö tillsammans med dina medarbetare. Det gör du bl.a. genom att själv arbeta aktivt i och med butiken, vilken varje dag ska speglas av inspiration och god ordning. Du har yrkeserfarenhet från detaljhandeln, gärna som butikschef, och du är van att hantera varuvolymer på ett rationellt sätt. Du har också tidigare erfarenhet av personal & resultatansvar.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge - och ha kul längs vägen.
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår ordförande Sten-Ove Eriksson, 070-541 04 05
--------------------------------------------------------------------------------------------
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via personligt brev och bifoga CV.

Välkommen med din ansökan!
Skicka ansökan till: Nära Dej, Morjärv, att: Sten-Ove Erikson, Köpmangatan 1, 950 42 Morjärv

Sista ansökningsdag 2021-03-31. Vi kommer löpande behandla ansökningar under ansökningsperioden. OBS; vi tar ej emot ansökningar via mail.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nära Dej Morjärv, drivs genom Morjärvsbygdens Handel & Utveckling Ek för. Omsättningen ligger totalt på drygt 6 miljoner. Den ekonomiska föreningen har ca 225 andelsägare. Visa mindre

Produktionsledare till Kalix Tele24 på Kalix Tele24

Ansök    Jan 29    Kalix Tele24    Apotekschef
Kalix Tele24 rekryterar: Produktionsledare till Kalix Tele24 Vi är ett av Sveriges ledande Contact Centers och erbjuder allt från enklare svarstjänster till telefonist med full växelbordsfunktion samt kundtjänst. Med våra tjänster får våra kunder hjälp att hantera sina telefonsamtal och ärenden, dygnet runt, året runt. Tjänsterna levereras på svenska, norska, finska samt engelska. Våra kunder är små och stora företag samt myndigheter och organisationer... Visa mer
Kalix Tele24 rekryterar: Produktionsledare till Kalix Tele24


Vi är ett av Sveriges ledande Contact Centers och erbjuder allt från enklare svarstjänster till telefonist med full växelbordsfunktion samt kundtjänst. Med våra tjänster får våra kunder hjälp att hantera sina telefonsamtal och ärenden, dygnet runt, året runt. Tjänsterna levereras på svenska, norska, finska samt engelska. Våra kunder är små och stora företag samt myndigheter och organisationer som vill outsourca hela eller delar av sin kundkommunikation.

Kalix Tele24 grundades 1992 och har ca 170 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Kalix och vi har dessutom kontor i Haparanda och Stockholm.

Besök gärna vår hemsidasamt våra sidor på Linkedin och Facebook.




Att vara Produktionsledare hos oss innebär att du ansvarar för daglig drift samt utveckling och uppföljning av ett tilldelat team, i syfte att våra kunder ska uppleva hög kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet.

Du har personalansvar för ca 20 medarbetare stationerade vid våra kontor i Kalix och Haparanda. Tjänsten innebär att du ingår i företagets Produktionsledningsgrupp. Centralt för ledarskapet inom Kalix Tele24 är engagemang, tydlighet och målfokus genom ett coachande förhållningssätt och närvarande ledarskap. Tjänsten innebär arbete dagtid, måndag-fredag samt beredskap ca var 6-7:e vecka.

Tillträde sker enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer, främst till vårt produktionskontor i Haparanda.

Vem söker vi?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du bygger laganda, skapar förtroende och agerar med integritet. Du har ett coachande förhållningssätt och anpassar ditt ledarskap efter det situationen kräver. Du har lätt för att kommunicera såväl i tal som i skrift och värdesätter kvalitet och hög produktivitet. Att fatta beslut samt ge och ta ansvar är naturligt för dig och du tar till dig nya idéer och initiativ till förbättringar. Du brinner för att skapa en atmosfär där medarbetarna trivs och utvecklas.

Kvalifikationer:
• Ledarskapserfarenhet
• Treårig gymnasiekompetens eller motsvarande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Meriterande är:
• Ledarskapsutbildning
• Erfarenhet från contact center branschen och/eller kundrelationer
• Erfarenhet av produktionsledning
• Erfarenhet av produktionsplanering

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Emma Nilsson, Produktionschef 070-669 44 99
Nathalie Wiklund, HR-Chef 073-846 02 94
Facklig företrädare: Unionen, [email protected]

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med att ansöka.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Synoptik söker Butikschef till Kalix

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 120 butiker och en omsättning nära en miljard kronor en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik o... Visa mer
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 120 butiker och en omsättning nära en miljard kronor en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker.
Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 6000 butiker i fler än 40 länder.

För mer information: www.synoptik.se.

Synoptik söker Butikschef till Kalix

Nu finns chans att bli en del av framgångsrika Synoptik!
Synoptik vann priset som Årets arbetsgivare 2018 på Retail Adwards. Vi söker nu efter en butikschef till vår nya butik i Kalix.

Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet. Du har resultat-, budget- och personalansvar. Du leder och coachar dina medarbetare i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål.

I din medarbetargrupp ingår optiker och optikerassistenter/säljare som du coachar och utvecklar. Personalansvaret innefattar även rekrytering, schemaläggning, personalmöten, utvecklings- och lönesamtal.

Vi erbjuder
• Möjligheten till en personlig och yrkesmässig utveckling, t ex via Synoptiks gedigna utbud av utbildningar.
• Ett spännande arbete med trevliga kollegor.
• Chansen att utvecklas inom ett framgångsrikt och stabilt företag.
• Kunskapsutbyte mellan våra butiker.
• En informell och positiv arbetsmiljö.

Som anställd på Synoptik har man den unika möjligheten att få åka med på välgörenhetsresor genom Optiker utan gränser.
Din kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet som butikschef från detaljhandeln eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet från optikbranschen, dock inte ett krav. Vi ser att du har ekonomiskt kunnande, att du är handlingskraftig med ett kommersiellt fokus som gör att du tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Du har också god datavana.

Personliga egenskaper
Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du har förmågan att bygga team, är kommunikativ samt att du är modig och står upp för dina fattade beslut. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!

Övrigt
Anställningen är på heltid och tillsvidare med sex månaders inledande provanställning. Tillträde är omgående eller efter överenskommelse så vänta inte med din ansökan.

I samband med denna rekrytering samarbetar Synoptik med Retail Recruitment med kontaktperson Maria Johansson. Sök tjänsten redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Synoptik söker Butikschef till Kalix

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 120 butiker och en omsättning nära en miljard kronor en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik o... Visa mer
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 120 butiker och en omsättning nära en miljard kronor en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker.
Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 6000 butiker i fler än 40 länder.

För mer information: www.synoptik.se.

Synoptik söker Butikschef till Kalix

Nu finns chans att bli en del av framgångsrika Synoptik!
Synoptik vann priset som Årets arbetsgivare 2018 på Retail Adwards. Vi söker nu efter en butikschef till vår nya butik i Kalix.

Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig en spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet. Du har resultat-, budget- och personalansvar. Du leder och coachar dina medarbetare i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål.

I din medarbetargrupp ingår optiker och optikerassistenter/säljare som du coachar och utvecklar. Personalansvaret innefattar även rekrytering, schemaläggning, personalmöten, utvecklings- och lönesamtal.

Vi erbjuder
• Möjligheten till en personlig och yrkesmässig utveckling, t ex via Synoptiks gedigna utbud av utbildningar.
• Ett spännande arbete med trevliga kollegor.
• Chansen att utvecklas inom ett framgångsrikt och stabilt företag.
• Kunskapsutbyte mellan våra butiker.
• En informell och positiv arbetsmiljö.

Som anställd på Synoptik har man den unika möjligheten att få åka med på välgörenhetsresor genom Optiker utan gränser.
Din kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet som butikschef från detaljhandeln eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet från optikbranschen, dock inte ett krav. Vi ser att du har ekonomiskt kunnande, att du är handlingskraftig med ett kommersiellt fokus som gör att du tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Du har också god datavana.

Personliga egenskaper
Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du har förmågan att bygga team, är kommunikativ samt att du är modig och står upp för dina fattade beslut. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten!

Övrigt
Anställningen är på heltid och tillsvidare med sex månaders inledande provanställning. Tillträde är omgående eller efter överenskommelse så vänta inte med din ansökan.

I samband med denna rekrytering samarbetar Synoptik med Retail Recruitment med kontaktperson Maria Johansson. Sök tjänsten redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre