Lediga jobb som Verkställande direktörer m.fl. i Kalix

Se lediga jobb som Verkställande direktörer m.fl. i Kalix. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalix som finns hos arbetsgivaren.

Rusta Haparanda söker Varuhuschef

Vi söker en Varuhuschef Haparanda!   Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Haparanda. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid ... Visa mer
Vi söker en Varuhuschef Haparanda!
 
Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Haparanda. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!
 
Din roll som Varuhuschef
Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften.
 
Ditt ansvar som Varuhuschef:
• att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering
• personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut
• att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut
 
Din Profil 
Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:
 
• flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar
• kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete
• erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer
• lätt för att få med dig gruppen

Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!
 
Våra värderingar
Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. 
 
Sätt igång och ansök! 
Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev!
 
Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

 
I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.
 
 
 


Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle. Visa mindre

VD Modulmontage

Ta VD-rollen för en entreprenadverksamhet med tillväxtambition och starkt stöd bakom dig! Nu har du chansen att kliva in i en unik roll där du får driva och utveckla ett entreprenadbolag – men med tryggheten, resurserna och nätverket från en etablerad koncern. Här bygger du inte från noll – delar av teamet finns eventuellt redan på plats, och du får stora möjligheter att forma och leda det vidare utifrån din vision och ditt ledarskap. Om Part Group och M... Visa mer
Ta VD-rollen för en entreprenadverksamhet med tillväxtambition och starkt stöd bakom dig!
Nu har du chansen att kliva in i en unik roll där du får driva och utveckla ett entreprenadbolag – men med tryggheten, resurserna och nätverket från en etablerad koncern.
Här bygger du inte från noll – delar av teamet finns eventuellt redan på plats, och du får stora möjligheter att forma och leda det vidare utifrån din vision och ditt ledarskap.
Om Part Group och Modulmontage AB
Part Group är en familjeägd koncern med cirka 500 anställda och en omsättning på omkring 1 miljard kronor. Verksamheten bedrivs i bolagen PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB och Space Interior Sverige AB. Koncernens huvudkontor ligger i Kalix, med verksamhet även i Arlandastad.
Vi erbjuder prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter – och arbetar nära, samordnat och prestigelöst över bolagsgränserna, alltid med företagets bästa i fokus.
Nu söker en drivande och affärsmässig VD med erfarenhet från entreprenad, projektledning och företagande.
Om rollen
I denna roll kliver du in som ansvarig för ett entreprenadbolag inom vår koncern. Du blir ytterst ansvarig för att leda verksamheten, utveckla affären, bygga kundrelationer och forma det operativa teamet.
Det finns redan en kärna av kompetenta medarbetare på plats, och du har möjlighet att forma och förstärka teamet utifrån dina behov och visioner. Du bygger vidare på det som finns – men med friheten att sätta riktningen framåt.
Som VD får du det övergripande ansvaret för att bygga upp och utveckla Modulmontage AB. Rollen innebär både strategiskt och operativt arbete där du ansvarar för affären, projekten, personalen och företagets tillväxt.
Exempel på ansvar:
Bygga upp företaget, inklusive struktur, strategi och personal.
Leda och utveckla verksamheten med fullt ansvar för ekonomi, affär och tillväxt.
Säkerställa att bolaget följer regelverk och avtal inom bygg- och entreprenadjuridik (AB 04, ABT 06, ABK 09).
Driva upphandlingar och anbud (bl.a. enligt LOU), samt hantera avtal och affärsrisker.
Etablera starka relationer med kunder, leverantörer, underentreprenörer och systerbolag.
Utveckla ett hållbart och effektivt arbetssätt – både miljömässigt, ekonomiskt och organisatoriskt.
Skapa en stark, värderingsdriven företagskultur med fokus på samarbete och trivsel.

Meriterande:
Erfarenhet av industriellt eller modulärt byggande.
Bakgrund inom prefabricering, storskaliga byggprojekt eller koncernmiljö.
Kännedom om lagstiftning kopplat till byggnation och arbetsmiljöansvar (PBL, AML, BAS-U/P).

Placering & villkor:
Du kan vara placerad i Kalix, Överkalix, Luleå eller Arlandastad.
Resor inom Sverige förekommer regelbundet.
Tjänsten inleds med provanställning i 6 månader.

Ansökan & kontakt
Rekryteringen sker löpande – tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.
Vänta inte – visa ditt intresse redan idag!
Har du frågor så är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsult Mariam Al-zamami. Visa mindre

VD Modulmontage

Ta VD-rollen för en entreprenadverksamhet med tillväxtambition och starkt stöd bakom dig! Nu har du chansen att kliva in i en unik roll där du får driva och utveckla ett entreprenadbolag – men med tryggheten, resurserna och nätverket från en etablerad koncern. Här bygger du inte från noll – delar av teamet finns eventuellt redan på plats, och du får stora möjligheter att forma och leda det vidare utifrån din vision och ditt ledarskap. Om Part Group och M... Visa mer
Ta VD-rollen för en entreprenadverksamhet med tillväxtambition och starkt stöd bakom dig!
Nu har du chansen att kliva in i en unik roll där du får driva och utveckla ett entreprenadbolag – men med tryggheten, resurserna och nätverket från en etablerad koncern.
Här bygger du inte från noll – delar av teamet finns eventuellt redan på plats, och du får stora möjligheter att forma och leda det vidare utifrån din vision och ditt ledarskap.
Om Part Group och Modulmontage AB
Part Group är en familjeägd koncern med cirka 500 anställda och en omsättning på omkring 1 miljard kronor. Verksamheten bedrivs i bolagen PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB och Space Interior Sverige AB. Koncernens huvudkontor ligger i Kalix, med verksamhet även i Arlandastad.
Vi erbjuder prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter – och arbetar nära, samordnat och prestigelöst över bolagsgränserna, alltid med företagets bästa i fokus.
Nu söker en drivande och affärsmässig VD med erfarenhet från entreprenad, projektledning och företagande.
Om rollen
I denna roll kliver du in som ansvarig för ett entreprenadbolag inom vår koncern. Du blir ytterst ansvarig för att leda verksamheten, utveckla affären, bygga kundrelationer och forma det operativa teamet.
Det finns redan en kärna av kompetenta medarbetare på plats, och du har möjlighet att forma och förstärka teamet utifrån dina behov och visioner. Du bygger vidare på det som finns – men med friheten att sätta riktningen framåt.
Som VD får du det övergripande ansvaret för att bygga upp och utveckla Modulmontage AB. Rollen innebär både strategiskt och operativt arbete där du ansvarar för affären, projekten, personalen och företagets tillväxt.
Exempel på ansvar:
Bygga upp företaget, inklusive struktur, strategi och personal.
Leda och utveckla verksamheten med fullt ansvar för ekonomi, affär och tillväxt.
Säkerställa att bolaget följer regelverk och avtal inom bygg- och entreprenadjuridik (AB 04, ABT 06, ABK 09).
Driva upphandlingar och anbud (bl.a. enligt LOU), samt hantera avtal och affärsrisker.
Etablera starka relationer med kunder, leverantörer, underentreprenörer och systerbolag.
Utveckla ett hållbart och effektivt arbetssätt – både miljömässigt, ekonomiskt och organisatoriskt.
Skapa en stark, värderingsdriven företagskultur med fokus på samarbete och trivsel.

Meriterande:
Erfarenhet av industriellt eller modulärt byggande.
Bakgrund inom prefabricering, storskaliga byggprojekt eller koncernmiljö.
Kännedom om lagstiftning kopplat till byggnation och arbetsmiljöansvar (PBL, AML, BAS-U/P).

Placering & villkor:
Du kan vara placerad i Kalix, Överkalix, Luleå eller Arlandastad.
Resor inom Sverige förekommer regelbundet.
Tjänsten inleds med provanställning i 6 månader.

Ansökan & kontakt
Rekryteringen sker löpande – tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.
Vänta inte – visa ditt intresse redan idag!
Har du frågor så är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsult Mariam Al-zamami. Visa mindre

VD till AnVa Components i Kalix

Är du en erfaren ledare med affärsmässigt driv och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både inom och utom den egna organisationen? Då kan du vara den vi söker! AnVa Components är en del av industrikoncernen AnVa Industries - en industrigrupp som har ambitionen att ständigt utvecklas och är fast beslutna att optimera användningen av energi och naturresurser och därigenom reducera miljöpåverkan från sina anläggningar. AnVa är en koncern i värld... Visa mer
Är du en erfaren ledare med affärsmässigt driv och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både inom och utom den egna organisationen? Då kan du vara den vi söker!

AnVa Components är en del av industrikoncernen AnVa Industries - en industrigrupp som har ambitionen att ständigt utvecklas och är fast beslutna att optimera användningen av energi och naturresurser och därigenom reducera miljöpåverkan från sina anläggningar. AnVa är en koncern i världsklass, med en omsättning på cirka 1,1 miljard kronor och vill bidra till Svensk Industris konkurrenskraft i världen genom pålitliga leveranser av komponenter i hög kvalitet.

AnVa Components i Kalix, med sina cirka 50 medarbetare, tillverkar produkter i legerat stål med ett stort tekniskt kunnande och 35 års erfarenhet. Företaget är en framstående global leverantör till fordon- och verkstadsindustrin vars unika tekniska lösningar efterfrågas av ledande aktörer inom fordonsindustrin. Här sker hela arbetsprocessen som ett enhetligt flöde och med en hög automatiseringsgrad säkerställs en effektiv materialhantering genom hela produktionen. Detta, i kombination med en utpräglad kvalitetssträvan gör AnVa Components till en stark aktör på marknaden. 
Läs gärna mer på: www.anva.se.
 
Om tjänsten:
Som VD för AnVa Components i Kalix kommer du att leda och utveckla verksamheten genom att säkerställa lönsamhet, effektiv produktion och starka kundrelationer. Du kommer att ha ansvar för bl.a. budget, personal, produktion, arbetsmiljö, leverans och strategisk planering. I ditt uppdrag kommer du rapportera direkt till koncernchefen samt ingå i en ledningsgrupp och ett brett koncernövergripande nätverk, där du aktivt förväntas bidra till koncernens övergripande strategier och utveckling. Med en tydlig marknadsorientering, nyfikenhet och långsiktiga mål vill vi att du driver affärer och utvecklar relationer med både nuvarande och nya kunder. 
 
Din profil:
Ditt uppdrag som VD är att förvalta och utveckla verksamhetens expertis och produktion genom affärsmässigt tänk och ett aktivt relationsbyggande. Vi söker dig som vill vara en del av AnVa över tid och som strategiskt tar sikte mot framtiden, sätter ambitiösa mål samt har förmågan att motivera andra för att ta sig dit. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du god självinsikt och stabilitet, med ett logistiskt tänk som gör att du lugnt kan hantera stora flöden. Vi vill att ditt ledarskap präglas av en aktiv närvaro, energi och engagemang i det dagliga arbetet, där du tillsammans med högt kvalificerad personal, leder verksamheten mot excellenta resultat. 

För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha erfarenhet från ledande roller inom tillverkande industri i kombination med en gedigen teknisk förståelse, som gör att du kan navigera i en komplex produktionsmiljö och fatta välgrundade beslut som främjar både affärsutveckling och effektivitet. Vi ser att du är resultatorienterad och har en förmåga att identifiera och driva initiativ som leder till framgång, tillsammans med dina medarbetare. Det är viktigt att du har god förmåga att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer, såväl inom organisationen som med externa parter. Du har också god kommunikativ förmåga och kan obehindrat tala och skriva på både svenska och engelska.

Då AnVa Components har en stark lokal förankring vill vi att du som söker är bosatt i, eller i närheten av, Kalix.
 
Övrigt:
Sista ansökningsdag 2024-10-04.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde önskas i början av 2025. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön med bonusmöjligheter samt förmåner som tjänstebil, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Resor inom Sverige kan förekomma (cirka en dag per månad), främst för kundbesök. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen, med tillgång till ett brett nätverk av kompetenser och samarbetsmöjligheter. 
I denna rekrytering samarbetar AnVa med OnePartnerGroup där personlighetstester och bakgrundskontroller är en del av rekryteringsprocessen. Vi gör löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 
 
Din ansökan:
Dina ansökningshandlingar skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
 
För mer information:
Om du har frågor om företaget eller själva rekryteringsprocessen, vänligen kontakta någon av rekryteringskonsulterna på OnePartnerGroup Norr:  Lena Jansson ([email protected], 072-225 65 86), Karin Enberg, ([email protected], 073-066 53 88) eller Peter Nilsson Sandlund ([email protected], 070-549 94 82).
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Verksamhetsledare till Heart of Lapland

Heart of Lapland är det lokala destinationsbolaget som arbetar för att utveckla och marknadsföra besöksnäringen i Haparanda, Kalix, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Vi är medlemsägda av i dagsläget närmare 40 företag och kommuner. Vårt huvudsakliga syfte är att bidra till positiv tillväxt för besöksnäringen i vår destination. Det gör vi både genom att driva egna projekt för att utveckla och kommunicera reseanledningar, och genom att skapa goda förutsättni... Visa mer
Heart of Lapland är det lokala destinationsbolaget som arbetar för att utveckla och marknadsföra besöksnäringen i Haparanda, Kalix, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Vi är medlemsägda av i dagsläget närmare 40 företag och kommuner. Vårt huvudsakliga syfte är att bidra till positiv tillväxt för besöksnäringen i vår destination. Det gör vi både genom att driva egna projekt för att utveckla och kommunicera reseanledningar, och genom att skapa goda förutsättningar för näringen i samverkan med strategiska partners.
Vi strävar efter att vara en naturlig samarbetspartner för företag inom besöksnäringen, turoperatörer, kommuner och andra aktörer. Vi jobbar med att hjälpa företagen i destinationen att både utveckla sina produkter och att nå ut till den internationella marknaden. Allt för att fler människor ska besöka vår del av världen och att våra företag i området ska utvecklas.
Nu söker vi en ny kollega som ska samordna arbetet med att få fler gäster att besöka vår destination.

Vi ser gärna att du har:
En stark känsla för att jobba med besöksnäringen och kunskap i vad destinationsutvecklingens roll består av.
Direkt erfarenhet av arbete eller relevant utbildning inom näringen.
Erfarenhet av att leda och koordinera medarbetare.
Goda kunskaper i ekonomi, marknadsföring och projektledning och god kännedom om vad det innebär att arbeta som operativt ansvarig för en verksamhet gentemot en styrelse.
God erfarenhet av projektfinansiering och projekt som arbetsform.
Kunskap om eller direkt erfarenhet av kommunala beslutsprocesser.
Ett utåtriktat arbetssätt, kan entusiasmera, förmåga att etablera och förvalta goda relationer samt kunskap om såväl offentlig verksamhet som småföretagares villkor.
Dokumenterad kunskap att arbeta med struktur, planering och organisering.
Ett bra sätt att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Eftergymnasial utbildning inom relevant område
B-körkort



Arbetsuppgifter:
Leda och planera den dagliga verksamheten som innefattar arbets- och verksamhetsledning samt genomföra insatser inom bl.a. kommunikation, marknadsföring och produktutveckling
Samordna arbetet med vårt destinationsråd samt ha yttersta ansvaret för kontakten med våra kommuner och andra strategiska partners.
Ansvara för uppföljning av verksamhetens resultat till medlemmar och finansiärer enligt framtagna riktlinjer.
Vara operativt ansvarig gentemot föreningens styrelse.
Bevaka finansieringsmöjligheter samt initiera nya projekt och samarbeten.
Representera Heart of Lapland gentemot våra kommuner, företag, finansiärer, övriga destinationer och Swedish Lapland Visitors Board.
Medverka i styrgrupper och andra samverkansnätverk.
Företräda medlemsföretagen och bevaka näringens intressen i olika sammanhang.
Driva strategiska utvecklingsfrågor av vikt för hela destination.
Ansvara för medlemsarbetet och utveckling av medlemsbasen.


Vi erbjuder spännande och varierande arbetsuppgifter i en framtidsbransch med dagliga kontakter med drivna människor som vill utveckla besöksnäringen än mer. Tjänsten avser en tillsvidareanställning. Placeringsort är i första hand inom verksamhetsområdet (Kalix, Haparanda, Pajala, Övertorneå, Överkalix) men annan ort kan diskuteras. Löneanspråk anges i ansökan.
Läs mer om oss på vår webb www.heartoflapland.com.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt e-post till [email protected], senast den 1 september.
Frågor ställs till vår nuvarande verksamhetsledare Jessica Wennberg, [email protected] eller styrelseordförande Kent Ögren, 070-528 71 92.
Vi har valt våra kanaler för annonsering av denna rekrytering. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Affärsområdeschef

Har du erfarenhet från entreprenad, kan det här med att följa en produktion från start till mål och motiveras av att bygga relationer och driva affärer? Då är denna nyckelroll i ett expansivt och framgångsrikt bolag något för dig! Om tjänsten som affärsområdeschef Vi söker nu en säljande affärsområdeschef för Prebad, som tillverkar och installerar smarta badrumsmoduler som är kundspecifikt anpassade för befintliga flerhusbostäder. Prebad ingår i koncerne... Visa mer
Har du erfarenhet från entreprenad, kan det här med att följa en produktion från start till mål och motiveras av att bygga relationer och driva affärer? Då är denna nyckelroll i ett expansivt och framgångsrikt bolag något för dig!

Om tjänsten som affärsområdeschef

Vi söker nu en säljande affärsområdeschef för Prebad, som tillverkar och installerar smarta badrumsmoduler som är kundspecifikt anpassade för befintliga flerhusbostäder. Prebad ingår i koncernen Part Group, som omsätter cirka 500 MSEK med primärt fokus på badrum för nyproduktion och renovering. Huvudkontoret ligger i Kalix. Som affärsområdeschef för Prebad har du ett helhetsansvar för resultat, kvalitet och lönsamhet inom ditt område. Du arbetar nära konstruktionsavdelningen och följer produktionens kvalité. Du ansvarar för att våra badrumsmoduler levereras med god kvalitet och har även nära kontakt med beställare. I uppdraget ingår även att driva affärsområdets strategi och utveckling och du har därmed en viktig roll när det kommer till Part Groups fortsatta tillväxtresa. Du upprättar affärsplan och budget. Som affärsområdeschef är du direkt underställd Vd:n och ingår i där du med jämna mellanrum håller föredragande inom ditt affärsområde.

Här har du en roll med utvecklingspotential med målet att med tiden bygga upp din egen ledningsgrupp.

Vem söker vi?

Vi söker dig som kan entreprenad och har en gedigen kunskap inom avtalskännedom, LOU, att jobba i föreskrivande led, samt samordning. Att jobba med förkalkyler, följa produktion från start till leverans samt att genomföra uppföljningar är självklarheter för dig. Du är van att hantera offerter och att ha kontakt med beställare.

Du är affärsorienterad och har en stark drivkraft att skapa resultat. Du är förtroendeingivande och trygg med att ta en ledande roll och att driva och förädla affärer i en rörlig entreprenörsmiljö. Du är van att bygga relationer med kunder och har en god kommunikativ förmåga.

För denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll. Du har minst 3 års erfarenhet från byggbranschen där du haft en arbetsledande roll med ekonomiskt ansvar. Du har övergripande kunskaper om byggprocessen och är van att leda andra i en projektbaserad verksamhet.

Vi ser helst att du har en högskoleutbildning inom tex ledarskap eller business management. Du kan även ha arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har god juridisk kunskap.

Körkort med minst behörighet B är ett krav.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering enligt önskemål. Tjänsten innebär ibland resdagar till olika projekt.

Om ansökan

Verkar det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan. Då urvalsarbetet sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Nordisk Kompetens sköter denna rekrytering och du ansöker genom hemsidan www.nordiskkompetens.se/ledigajobb

Har du frågor?

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mariam Al-Zamami på 070 699 96 70. Visa mindre

Affärsområdeschef

Affärsområdeschef till Part AB Har du erfarenhet från entreprenad, kan det här med att följa en produktion från start till mål och motiveras av att bygga relationer och driva affärer? Då är denna nyckelroll i ett expansivt och framgångsrikt bolag något för dig! Om tjänsten som affärsområdeschef Vi söker nu en säljande affärsområdeschef för Prebad, som tillverkar och installerar smarta badrumsmoduler som är kundspecifikt anpassade för befintliga flerhus... Visa mer
Affärsområdeschef till Part AB

Har du erfarenhet från entreprenad, kan det här med att följa en produktion från start till mål och motiveras av att bygga relationer och driva affärer?

Då är denna nyckelroll i ett expansivt och framgångsrikt bolag något för dig!

Om tjänsten som affärsområdeschef

Vi söker nu en säljande affärsområdeschef för Prebad, som tillverkar och installerar smarta badrumsmoduler som är kundspecifikt anpassade för befintliga flerhusbostäder. Prebad ingår i koncernen Part Group, som omsätter cirka 500 MSEK med primärt fokus på badrum för nyproduktion och renovering. Huvudkontoret ligger i Kalix. Som affärsområdeschef för Prebad har du ett helhetsansvar för resultat, kvalitet och lönsamhet inom ditt område. Du arbetar nära konstruktionsavdelningen och följer produktionens kvalité. Du ansvarar för att våra badrumsmoduler levereras med god kvalitet och har även nära kontakt med beställare. I uppdraget ingår även att driva affärsområdets strategi och utveckling och du har därmed en viktig roll när det kommer till Part Groups fortsatta tillväxtresa. Du upprättar affärsplan och budget. Som affärsområdeschef är du direkt underställd Vd:n och ingår i där du med jämna mellanrum håller föredragande inom ditt affärsområde.

Här har du en roll med utvecklingspotential med målet att med tiden bygga upp din egen ledningsgrupp.

Vem söker vi?

Vi söker dig som kan entreprenad och har en gedigen kunskap inom avtalskännedom, LOU, att jobba i föreskrivande led, samt samordning. Att jobba med förkalkyler, följa produktion från start till leverans samt att genomföra uppföljningar är självklarheter för dig. Du är van att hantera offerter och att ha kontakt med beställare.

Du är affärsorienterad och har en stark drivkraft att skapa resultat. Du är förtroendeingivande och trygg med att ta en ledande roll och att driva och förädla affärer i en rörlig entreprenörsmiljö. Du är van att bygga relationer med kunder och har en god kommunikativ förmåga.

För denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll. Du har minst 3 års erfarenhet från byggbranschen där du haft en arbetsledande roll med ekonomiskt ansvar. Du har övergripande kunskaper om byggprocessen och är van att leda andra i en projektbaserad verksamhet.

Vi ser helst att du har en högskoleutbildning inom tex ledarskap eller business management. Du kan även ha arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har god juridisk kunskap.

Körkort med minst behörighet B är ett krav.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering enligt önskemål. Tjänsten innebär ibland resdagar till olika projekt.

Om ansökan

Verkar det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan. Då urvalsarbetet sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Nordisk Kompetens sköter denna rekrytering och du ansöker genom hemsidan www.nordiskkompetens.se/ledigajobb

Har du frågor?

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mariam Al-Zamami på 070 699 96 70. Visa mindre

Jula Haparanda söker Varuhuschef - Nytt varuhus

Varuhuschef Jula Haparanda   Väx med oss och följ med på vår resa när Jula öppnar nytt varuhus i Haparanda! Öppning beräknas ske vecka 47.    Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Haparanda söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!  Det här gör man som Va... Visa mer
Varuhuschef Jula Haparanda
 
Väx med oss och följ med på vår resa när Jula öppnar nytt varuhus i Haparanda! Öppning beräknas ske vecka 47. 
 
Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Haparanda söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att:
• Du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten.
• Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål.
• Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner.
• Du kommer ha personalansvar för varuhusets 15-20 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering Haparanda. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment med ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson. 


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland. Visa mindre

Produktionschef till Bergnäset

Ansök    Jun 14    NCC AB    Affärsområdeschef
Produktions-/affärschef chef som drivs av att göra affärer Bergnäset är nu inne i en spännande fas då vi har påbörjat en förändringsresa mot en mer modern verksamhet och vill visa våra kunder att vi är ett företaget som kan leverera trygghet och säkra lösningar. För knappt tre år sedan fick vi en ny VD och därmed påbörjades denna resa tillsammans med resten av våra medarbetare. Vi behöver nu förstärka ledningsgruppen med en produktionschef/affärschef för ... Visa mer
Produktions-/affärschef chef som drivs av att göra affärer
Bergnäset är nu inne i en spännande fas då vi har påbörjat en förändringsresa mot en mer modern verksamhet och vill visa våra kunder att vi är ett företaget som kan leverera trygghet och säkra lösningar. För knappt tre år sedan fick vi en ny VD och därmed påbörjades denna resa tillsammans med resten av våra medarbetare.

Vi behöver nu förstärka ledningsgruppen med en produktionschef/affärschef för norra regionen.  Vill du vara med och då ta ansvaret för Bergnäsets norra region som innefattar Norrbotten samt delar av Västerbotten där det finns en stor marknad och många intressanta bygg- och industriprojekt där Bergnäsets tjänster är en viktig del.

Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Bolaget har ca 300 anställda samt ca 200 inhyrda medarbetare från Kiruna till Oxelösund. Vi erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll, driftstopp och nyinvesteringar. https://bergnaset.se/

Rollen som Produktionschef
Som produktionschef är du ansvarig för din regions ekonomi och personal så att ni når uppsatt budget och verksamhetsmål. Till din hjälp har du idag tre platschefer, ett antal arbetsledare, förmän och ställningsbyggare. Totalt är ni ca 100 medarbetare.

En av dina viktigaste uppgifter blir att hålla dig informerad om vad som händer på marknaden i din region och möta våra nya och gamla kunder för att berätta och sälja in våra tjänster och därmed säkerställa vår orderstock. Du är därmed med hela vägen från in försäljning, anbud till färdigt projekt.

Du ansvarar även för den långsiktiga planeringen och utvecklingen av din verksamhet så att organisationen har rätt bemanning samt material.  Som chef leder och utvecklar du dina medarbetare och säkerställer att projekten drivs på ett effektivt och lönsamt sätt. Arbetsmiljön är ett viktigt fokusområde för oss.

Du rapporterar till Helena som är vår VD och tar en aktiv roll i ledningsarbetet.

Din Profil
Idag har du en ledande befattning inom industri- eller entreprenadbranschen. Har du dessutom erfarenhet av att leda dina medarbetare på distans, då dina medarbetare finns inom en större region, tror vi att den erfarenheten kan var bra att ha med sig.

Du känner dig bekväm med att kontakta kunder, hålla affärsmöten samt sitta i förhandlingar. Vi är många som konkurrerar om projekten på marknaden vilket naturligtvis kan vara tufft men du triggas av detta och vet vilka parametrar som påverkar affären. Projekten kan variera i komplexitet vilket kräver olika angreppssätt.

Du är en närvarande och synlig chef/ledare som bidrar med din kunskap, sätter tydliga mål, förklarar syftet med dina tankar och är bekväm med att fatta beslut även om de ibland kan vara obekväma.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och känner dig bekväm med de administrativa frågorna samt talar och skriver svenska och engelska. 

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering antingen i Luleå, Gällivare, Skellefteå, Kalix eller Kiruna. B-körkort är ett krav då en del resande förekommer. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan
Ring gärna VD Helena Henriksson, 070-795 83 50, alt HR Specialist Monica Klersén, 070-653 90 49, för ytterligare information. Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök snarast, dock senast den 14 juli 2022.

Om oss 
Bergnäset har sina rötter i Norrland men är idag marknadsledande i Sverige och har levererat seriösa, säkra och kundanpassade ställningsentreprenader i mer än 30 år. Vårt kunderbjudande består i huvudsak av Industriställningar, Fasadställningar, Stämpställningar, Väderskydd och Arbetsklättring.  Huvudkontor finns i Luleå och Iggesund. Till detta kommer etableringar på ytterligare 11 orter i norra och mellersta Sverige.

Vår tillhörighet till NCC-koncernen skapar extra trygghet och stabilitet och säkerställer vårt långsiktiga kapacitetsbehov. Totalt sett har vi alla de förutsättningar som krävs för att kunna arbeta seriöst och säkert från start till klart och leverera ställningslösningar som ger våra kunder trygghet och ökad produktivitet.

 

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

VD till Kalix Mekaniska Industrier AB

Ansök    Sep 13    Experis AB    Verkställande direktör
Om KAMI och Lindab koncernen KAMI producerar och marknadsför högkvalitativ takplåt och taktillbehör för nybyggnation och renovering. KAMI levererar till byggmaterialhandel och andra distributörer, plåtslagare, byggentreprenörer samt typhustillverkare. Primär marknad är Sverige och Norge. KAMI vill uppfattas som den leverantör som erbjuder högst kvalitet i förhållande till pris och som kan erbjuda snabba och säkra leveranser. https://kami.se/ Sedan juli 2... Visa mer
Om KAMI och Lindab koncernen
KAMI producerar och marknadsför högkvalitativ takplåt och taktillbehör för nybyggnation och renovering. KAMI levererar till byggmaterialhandel och andra distributörer, plåtslagare, byggentreprenörer samt typhustillverkare. Primär marknad är Sverige och Norge. KAMI vill uppfattas som den leverantör som erbjuder högst kvalitet i förhållande till pris och som kan erbjuda snabba och säkra leveranser. https://kami.se/

Sedan juli 2021 ägs KAMI av Lindab. En internationell koncern med ca 4 500 medarbetare i 20 länder. https://www.lindab.com/


Är du vår nya VD? Drivs du av att leda andra och skapa utveckling och resultat? Vi söker dig som är en naturlig ledare och som har förmågan att vara med och växla upp vår verksamhet till nya nivåer. Här får du vara med och bygga ett vinnande team och bidra till KAMIs framgång!

Ditt nya arbete.

KAMI är ett välskött och lönsamt bolag med fantastiska medarbetare som utvecklar och producerar högkvalitativa produkter i tunnplåt framförallt för tak- och fasadbeklädnad samt taktillbehör och har ett mycket gott anseende när det gäller kundservice och leveranssäkerhet.

I rollen som vår nya VD kommer du att ha en viktig roll i att fortsätta utveckla företaget såväl ur ett tillväxt- som lönsamhetsperspektiv. Du kommer att arbeta både strategiskt genom att utveckla organisationen, produktionen och affären och operativt då du leder den dagliga verksamheten på plats i Kalix. Du får möjlighet att leda och coacha ett team med engagerade medarbetare för att bygga en vinnande organisation, tydliggöra visionen, sätta strategiska mål och aktiviteter samt följa upp och styra teamet i den strategiska riktningen. Tillsammans med din personal arbetar ni för att beakta helheten i verksamheten det vill säga, produktionskapacitet, flöden, utfall, lager samt ständigt förbättringsarbete. En annan viktig del i rollen som VD är att du tillsammans med KAMI:s försäljningsorganisation och Lindabs nätverk, arbetar för att utveckla relationerna med nya och befintliga kunder och återförsäljare.

Tjänsten är placerad i Kalix och vi värdesätter en lokal förankring vilket innebär att du bör bo eller ska kunna bosätta dig inom rimligt pendlingsavstånd från Kalix.

Vem är du?
Framför allt söker vi en erfaren ledare som med ett involverande ledarskap och med en god förmåga att skapa ett gott arbetsklimat vill utveckla människor, arbetssätt och teknik. Kanske arbetar du med ett liknande ansvar idag inom tillverkningsindustrin som exempelvis VD eller Platschef. Har du erfarenhet av metall- och stålindustri så är det meriterande. Vi ser också gärna att du har sälj- och marknadsbakgrund. Vidare är du trygg med Lean-filosofin och har arbetat med metoder så som Six Sigma, Kaizen och även gärna 5S. Du har god kännedom om relevanta lagar och regler, erfarenhet av ISO-certifierade ledningssystem och revisioner.

Din personlighet och erfarenhet är viktigare är din utbildning men vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom produktion, ekonomi eller teknik kombinerat med ett stort intresse och engagemang. Det är viktigt att du är en kommunikativ, strukturerad och inkännande ledare som kan bygga goda relationer samt inspirera andra för att tillsammans kunna driva arbetet framåt.

Som VD på KAMI rapporterar du direkt till Anders Johansson som är VD för Lindab Profil AB.



Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en självständig och utvecklande roll i ett framgångsrikt och hållbart företag. Mycket goda möjligheter till utveckling av verksamheten genom investeringar och genom samarbeten med övriga Lindabbolag. Vi är stolta över våra engagerade medarbetare som är vår absolut viktigaste resurs. I rollen som VD ges en möjlighet att vara med och förändra, forma och utveckla bolaget tillsammans med dem och andra engagerade och framåtriktade kollegor.

Allt detta samtidigt som vi har roligt på vägen!

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För mer information eller vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Inger Sundgren på 070-3774891, e-post: [email protected] eller rekryterare Anna-Carin Ekholm på 072-2013927, e-post: [email protected]

Urval sker löpande, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre