Lediga jobb AxÖ Consulting AB i Kalix

Se alla lediga jobb från AxÖ Consulting AB i Kalix. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kalix som finns inom det yrket.

Ekonomi- och Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)

Ansök    Aug 6    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- ... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge





OM TJÄNSTEN  
Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. 
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar? 
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  

Kvalifikationer 

Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande 

Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå 

VÅRT ERBJUDANDE 
Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR 
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix 
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Head of Accounting, 070-559 08 00 
Facklig företrädare: Unionen,[email protected] 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

  
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Ekonomi- och Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)

Ansök    Jul 4    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- ... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge





OM TJÄNSTEN  
Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. 
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar? 
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  

Kvalifikationer 

Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande 

Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå 

VÅRT ERBJUDANDE 
Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR 
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix 
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Head of Accounting, 070-559 08 00 
Facklig företrädare: Unionen,[email protected] 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

  
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Ekonomi- och Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)

Ansök    Jun 18    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- ... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Helsingborg, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Linköping samt Halden i Norge





OM TJÄNSTEN  
Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. 
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar? 
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  

Kvalifikationer 

Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande 

Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå 

VÅRT ERBJUDANDE 
Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR 
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix 
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 
Facklig företrädare: Unionen,[email protected] 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

  
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Senior Redovisningsekonom Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten

Ansök    Mar 5    AxÖ Consulting AB    Redovisningsekonom
Är du en passionerad redovisningsekonom som vill göra skillnad för företag på landsbygden? Hos Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten får du chansen att kombinera din expertis med vår vision om en blomstrande och hållbar landsbygd. Vi är en fristående organisation som brinner för att stötta lokalt näringsliv och bidra till en positiv utveckling av våra regioner. Vi söker nu en senior redovisningsekonom som vill vara med och forma framtiden för v... Visa mer
Är du en passionerad redovisningsekonom som vill göra skillnad för företag på landsbygden? Hos Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten får du chansen att kombinera din expertis med vår vision om en blomstrande och hållbar landsbygd.

Vi är en fristående organisation som brinner för att stötta lokalt näringsliv och bidra till en positiv utveckling av våra regioner. Vi söker nu en senior redovisningsekonom som vill vara med och forma framtiden för våra kunder. Sätt din prägel på landsbygden – Bli en nyckelspelare hos oss!

 

Om tjänsten

Som redovisningsekonom hos oss får du ett omväxlande arbete där du agerar konsult och hjälper våra kunder med allt från löpande bokföring, moms- och arbetsgivardeklarationer till årsredovisningar och deklarationer. Vi söker dig med gedigen erfarenhet av att upprätta bokslut samt inkomstdeklarationer och som är redo att ge våra kunder den rådgivning de behöver för att växa och utvecklas. Du kommer till ett team på fem redovisningsekonomer i Norrbotten. Nu ser vi fram emot att växa ytterligare och hoppas att just DU är den vi behöver till vårt team.

Placeringsort: Kalix

 

Om dig

Vi tror att du har en eftergymnasial ekonomiutbildning och erfarenhet av att arbeta som konsult inom redovisning. Meriterande är om du har erfarenhet av lantbruk eller skogsbruk. Erfarenhet av arbete med både Enskild firma, HB och AB är en fördel men inget krav. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas på personlighet och social kompetens för att bygga vidare på vårt team. Du är trygg i dig själv och tillsammans med övriga inom avdelningen får vi andra att känna sig välkomna till oss. Du är som person strukturerad, noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta ut mot kund. Du är självständig och kan ta egna beslut, men samtidigt en bra lagspelare som ställer upp för sina kollegor.

 

Krav:

- Självständig förmåga att upprätta bokslut
- God erfarenhet av inkomstdeklarationer, moms- och arbetsgivardeklarationer

Vill du vara en del av vårt engagerade team och hjälpas åt att utveckla landsbygdens resurser? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig och hur du kan bidra till vår gemensamma vision.

 

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du med din kompetens och personliga egenskaper som människa kommer vara en viktig tillgång för verksamheten. Frihet under ansvar är en av våra grundpelare och just flexibiliteten hos oss är något som uppskattas av våra medarbetare - både vad gäller arbetstider och möjligheten att arbeta hemifrån ibland.

Du ges dessutom en fantastisk möjlighet att vara del i ett stort nätverk då vi har mycket utbyte av övriga 15 Hushållningssällskap runt om i landet. Vi erbjuder dig en trevlig och stimulerande arbetsmiljö, för oss är det viktigt att du har möjlighet till balans mellan arbete och fritid och dessutom kommer du bli expert på landsbygdsföretag och de gröna näringarna!

 

Om Hushållningssällskapet

Våra kunskapsområden är rådgivningsuppdrag inom ekonomi och lantbruk/landsbygd, utvecklingsprojekt, utbildningar och försök. Sedan 1926 bedriver vi fiskodling till gagn för landsbygd och turism i Norrbotten och Västerbotten. På vår försöksgård Öjebyn Agro Park är vi med och utvecklar framtidens grödor anpassade för vårt nordliga klimat. Hushållningssällskapet är en integrerad del av den allt viktigare lokala livsmedelsförsörjningen och den regionala utvecklingen. Tillsammans med våra medlemmar gör vi landsbygdens röst hörd, både i städerna och ute i bygderna, men även i kontakten med myndigheter och politiker.

Hushållningssällskapen i Norrbotten och Västerbotten bildades redan 1814. Med 200 år i backspegeln kan vi med förtroende blicka framåt och prata om framtiden. Vad kan vi göra för din framtid?

www.hushallningssällskapet.se

 

Kontakt för mer information

Om du har frågor och vill veta mer om tjänsten är du mer än välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Cathrine Lind 070-577 06 18 AxÖ Consulting. [email protected]

Vi kommer att behandla ansökningar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 









AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Redovisningsekonom till Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten

Ansök    Dec 12    AxÖ Consulting AB    Redovisningsekonom
Är du den vi söker till vårt härliga gäng?  Vi befinner oss på en rolig utvecklingsresa och söker en engagerad och trevlig redovisningsekonom till vårt kontor i Kalix eller Luleå. Jorden, skogen, älvarna och de idérika människorna. Landsbygden i Norrbotten och Västerbotten är storslagen. Vi arbetar för de näringar som vill utveckla landsbygdens resurser, till nytta för alla som bor och verkar där. Det sker genom företagsrådgivning, konsultuppdrag, utbil... Visa mer
Är du den vi söker till vårt härliga gäng?  Vi befinner oss på en rolig utvecklingsresa och söker en engagerad och trevlig redovisningsekonom till vårt kontor i Kalix eller Luleå.

Jorden, skogen, älvarna och de idérika människorna. Landsbygden i Norrbotten och Västerbotten är storslagen. Vi arbetar för de näringar som vill utveckla landsbygdens resurser, till nytta för alla som bor och verkar där. Det sker genom företagsrådgivning, konsultuppdrag, utbildning, utvecklingsprojekt och försök. Vi är en fristående organisation vilket gör att vi alltid kan se till kundens bästa. De råd vi ger grundar sig på de förutsättningar som finns. Att vi alltid satsar helhjärtat och med stort engagemang får du på köpet!

 

Om tjänsten

Hos oss får du inte bara ett jobb utan hos oss är varje medarbetare en nyckelspelare för att skapa en mer hållbar framtid, en del av en gemenskap som främjar hållbart lantbruk och landsbygdsutveckling. Hushållningssällskapet Norr-och Västerbotten har kontor i Kalix, Luleå och Umeå och våra kunder finns främst inom lantbruket, skogsnäringen och den offentliga sektorn.

Som redovisningsekonom kommer du att få ett omväxlande arbete där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att som konsult hjälpa våra kunder med exempelvis löpande bokföring, bokslut, årsredovisningar, rapporteringar, moms- och arbetsgivardeklarationer samt rådgivning i frågor rörande kundföretagens ekonomi. Placeringsort Kalix eller Luleå.

 

Om dig

Vi tror att du passar perfekt för den här rollen om du har eftergymnasial ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete som konsult inom redovisning ut mot kund. Har du dessutom erfarenhet av arbete mot kunder inom lantbruk och skog så är det meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Körkort är ett krav.

Vi värdesätter personlighet och social kompetens högt då dessa egenskaper är avgörande för att bidra till trivsel i teamet. Du är trygg i dig själv och tillsammans med övriga inom avdelningen får vi andra att känna sig välkomna till oss. Som person är du strukturerad, och noggrann, tycker om ansvar och trivs med att arbeta ut mot kund. Du har förmågan att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som alltid ställer upp för ditt team.

 

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du med din kompetens och personliga egenskaper som människa kommer vara en viktig tillgång för verksamheten. Frihet under ansvar är en av våra grundpelare och just flexibiliteten hos oss är något som uppskattas av våra medarbetare - både vad gäller arbetstider och möjligheten att arbeta hemifrån ibland.

Du ges dessutom en fantastisk möjlighet att vara del i ett stort nätverk då vi har mycket utbyte av övriga 15 Hushållningssällskap runt om i landet. Vi erbjuder dig en trevlig och stimulerande arbetsmiljö, för oss är det viktigt att du har möjlighet till balans mellan arbete och fritid och dessutom kommer du bli expert på landsbygdsföretag och de gröna näringarna!

 

Om Hushållningssällskapet
Med kunskap, stort kundfokus och medlemsengagemang utvecklar Hushållningssällskapet det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet består av 15 oberoende hushållningssällskap över hela landet. Vi arbetar tillsammans med lantbrukets och landsbygdens utveckling utifrån regionala förutsättningar, alltid med våra kunders utmaningar som drivkraft. Sedan över 200 år är Hushållningssällskapet en aktör som verkar för att hushålla med jordens resurser – därav namnet. Cirka 1000 medarbetare delar en gemensam vision om en landsbygd som lockar med ett näringsliv som växer.

www.hushallningssällskapet.se

 

Frågor besvaras av
Om du har frågor och vill veta mer om tjänsten är du mer än välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Cathrine Lind 070-577 06 18 AxÖ Consulting. [email protected]

Vi kommer att behandla ansökningar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan.

Välkommen med din ansökan!







AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Sommarjobb Telefonist och Kundservice - Kalix Tele24 AB

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge Välkommen med din ansökan idag! Vi söker nu ytterligare koll... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge





Välkommen med din ansökan idag! Vi söker nu ytterligare kollegor till Kalix för sommarvikariat.

Med utbildningsstart inom kort har du nu möjlighet att erhålla en serviceinriktad tjänst.  Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av  inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. 

Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer.



Din profil

- Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer.
- Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. 
- Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter där vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden.

Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling.

Anställningsformer
Sommarvikariat där arbetet också förläggs med vissa kvällar och helger.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

 

Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Ekonomi- och Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)

Ansök    Aug 19    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- och löneadministratör hos Respond... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge





OM TJÄNSTEN  
Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. 
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Vara systemansvarig för de system ekonomiavdelningen använder
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar? 
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  

Kvalifikationer 

Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande 

Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå 

VÅRT ERBJUDANDE 
Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR 
Tillsvidareanställning mede 6 månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix 
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 
Facklig företrädare: Unionen,[email protected] 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

  
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Sommarjobb Telefonist och Kundservice - Kalix Tele24 AB

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge Välkommen med din ansökan idag! Vi söker nu ytterligare koll... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge





Välkommen med din ansökan idag! Vi söker nu ytterligare kollegor till Kalix för sommarvikariat.

Med utbildningsstart inom kort har du nu möjlighet att erhålla en serviceinriktad tjänst.  Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av  inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. 

Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer.



Din profil

- Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer.
- Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. 
- Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter där vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden.

Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling.

Anställningsformer
Sommarvikariat heltid med vissa kvällar och helger.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

 

Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Ekonomi- och Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)

Ansök    Feb 15    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- och löneadministratör hos Respond... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge





OM TJÄNSTEN  
Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. 
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Vara systemansvarig för de system ekonomiavdelningen använder
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar? 
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  

Kvalifikationer 

Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande 

Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå 

VÅRT ERBJUDANDE 
Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR 
Tillsvidareanställning mede 6 månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix 
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 
Facklig företrädare: Unionen,[email protected] 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

  
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Redovisningsekonom till Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten

Ansök    Okt 23    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Jorden, skogen, älvarna och de idérika människorna. Landsbygden i Norrbotten och Västerbotten är storslagen. Vi arbetar för de näringar som vill utveckla landsbygdens resurser, till nytta för alla som bor och verkar där. Det sker genom företagsrådgivning, konsultuppdrag, utbildning, utvecklingsprojekt och försök. Vi är en fristående organisation vilket gör att vi alltid kan se till kundens bästa. De råd vi ger grundar sig på de förutsättningar som finns... Visa mer
Jorden, skogen, älvarna och de idérika människorna.

Landsbygden i Norrbotten och Västerbotten är storslagen. Vi arbetar för de näringar som vill utveckla landsbygdens resurser, till nytta för alla som bor och verkar där. Det sker genom företagsrådgivning, konsultuppdrag, utbildning, utvecklingsprojekt och försök. Vi är en fristående organisation vilket gör att vi alltid kan se till kundens bästa. De råd vi ger grundar sig på de förutsättningar som finns. Att vi alltid satsar helhjärtat och med stort engagemang får du på köpet!

https://www.laitis.se/

Tjänsten
Vi tror att du passar perfekt för den här rollen om du har eftergymnasial ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete som konsult inom redovisning ut mot kund . Har du dessutom erfarenhet av arbete mot kunder inom lantbruk och skog så är det meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Din roll hos oss
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att få ett omväxlande arbete där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att som konsult hjälpa våra kunder med exempelvis löpande bokföring, bokslut, årsredovisningar, rapporteringar, moms- och arbetsgivardeklarationer samt rådgivning i frågor rörande kundföretagens ekonomi.

Din personlighet
Stor vikt kommer att läggas på personlighet och sociala kompetens för att bygga vidare på vårt team. Du är trygg i dig själv och tillsammans med övriga inom avdelningen får vi andra att känna sig välkomna till oss. Du är som person strukturerad, noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta ut mot kund. Du är självständig och kan ta egna beslut, men samtidigt en bra lagspelare som ställer upp för sina kollegor.

Om oss
Våra kunskapsområden är rådgivningsuppdrag inom ekonomi och lantbruk/landsbygd, utvecklingsprojekt, utbildningar och försök. Sedan 1926 bedriver vi fiskodling till gagn för landsbygd och turism i Norrbotten och Västerbotten. På vår försöksgård Öjebyn Agro Park är vi med och utvecklar framtidens grödor anpassade för vårt nordliga klimat. Hushållningssällskapet är en integrerad del av den allt viktigare lokala livsmedelsförsörjningen och den regionala utvecklingen. Tillsammans med våra medlemmar gör vi landsbygdens röst hörd, både i städerna och ute i bygderna, men även i kontakten med myndigheter och politiker.

Hushållningssällskapen i Norrbotten och Västerbotten bildades redan 1814. Med 200 år i backspegeln kan vi med förtroende blicka framåt och prata om framtiden. Vad kan vi göra för din framtid?

Kontakt för mer information
Om du har frågor och vill veta mer om tjänsten är du mer än välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Cathrine Lind 070-577 06 18 AxÖ Consulting. [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Telefonist och Kundservice - Kalix

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge Vi söker inom Responda Group ytterligare kollegor till Kalix... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge





Vi söker inom Responda Group ytterligare kollegor till Kalix.

Med utbildningsstart inom kort har du nu möjlighet att erhålla en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion.

Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av  inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. 

Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer.



Din profil

- Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer.
- Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. 
- Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Responda Group. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden.

Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling.

Anställningsformer
Tillträde så snabbt som möjligt och arbete sker dagtid med vissa kvällar och helger.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

 

Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Ekonomi/Löneadministratör sökes till Responda Group (Kalix)

Ansök    Mar 1    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 2 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Responda Group omsätter cirka 120 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda. OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 2 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Responda Group omsätter cirka 120 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda.



OM TJÄNSTEN  
Som Ekonomi/Löneadministratör hos oss är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. 
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Vara systemansvarig för de system ekonomiavdelningen använder
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar?
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter.

- Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga.
- Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  

Kvalifikationer: 

- Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande
- Arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i Excel och Outlook
- Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande:? 

- Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra
- Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves
- Excel, avancerad nivå 

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
 
Vår ekonomiavdelning består idag av fyra medarbetare, fördelat på en ekonomichef samt tre ekonomi/löneadministratörer. Det här är ett team som verkligen trivs och den genomsnittliga anställningstiden på avdelningen är 15 år. 

?VÅRT ERBJUDANDE 
Vi erbjuder en varierande tjänst på en arbetsplats som är inne i en kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter erbjuds som en del i bolagets fortsatta expansion. Du rapporterar direkt till ekonomichef, vi sitter i fina lokaler i Kalix och arbetar givetvis hemifrån vid behov. 

 
VILLKOR 
Tillsvidareanställning, 6-månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Deltid (minst 75%) kan eventuellt vara aktuellt utifrån dialog. 
Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix 
 
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 
Facklig företrädare: Unionen,[email protected] 
 
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/  
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Responda Group söker Ekonomiassistent till Kalix

Ansök    Apr 17    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 3 000 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 140 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda. OM ... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 3 000 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.

Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 140 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda.





OM TJÄNSTEN  
Vi växer och behöver ytterligare en kollega till oss på avdelningen! Som Ekonomiassistent hos oss är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets kund- och leverantörsreskontra samt bokföring.

Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. 
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar?
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Vi arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. 

Vår ekonomiavdelning består idag av fyra medarbetare, fördelat på en ekonomichef samt tre ekonomi/löneadministratörer. Det här är ett team som verkligen trivs och den genomsnittliga anställningstiden på avdelningen är 15 år. 

Kvalifikationer: 

- Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande
- Arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i excel och outlook
- Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande:? 

- Dokumenterad erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra
- Erfarenhet av arbete i Jeeves
- Goda kunskaper i Excel
- Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
 



VÅRT ERBJUDANDE 
Vi erbjuder en varierande tjänst på en arbetsplats som är inne i en kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter erbjuds som en del i bolagets fortsatta expansion. Du rapporterar direkt till ekonomichef, vi sitter i fina lokaler i Kalix och arbetar givetvis hemifrån vid behov. 

 
VILLKOR 
Tillsvidareanställning, 6-månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Deltid (minst 75%) kan eventuellt vara aktuellt utifrån dialog. 
Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix  
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 
Fackliga företrädare hos oss är Unionen och du når dem via,[email protected] 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

  
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Responda Group söker Ekonomiassistent till Kalix

Ansök    Maj 15    AxÖ Consulting AB    Ekonomiassistent
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 3 000 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 140 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda. OM ... Visa mer
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 3 000 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.

Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 140 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda.





OM TJÄNSTEN  
Responda Group fortsätter sin expansion och behöver ytterligare en kollega till ekonomiavdelningen.

Som Ekonomiassistent hos oss är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets kund- och leverantörsreskontra samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Vår ekonomiavdelning består idag av fem medarbetare, fördelat på en ekonomichef samt fyra ekonomi/löneadministratörer.
 
Dina kommande arbetsuppgifter: 

- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring?
- In- och utbetalningar?
- Stöd vid månadsbokslut?
- Avstämningar?
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso?
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Vi arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. 
 
VEM SÖKER VI? 
Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. 

Kvalifikationer: 

- Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande
- Arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i excel och outlook
- Svenska och engelska i tal samt skrift 

Meriterande:? 

- Dokumenterad erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra
- Erfarenhet av arbete i Jeeves
- Goda kunskaper i Excel
- Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
 



VÅRT ERBJUDANDE 
Vi erbjuder en varierande tjänst på en arbetsplats som är inne i en kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter erbjuds som en del i bolagets fortsatta expansion. Du rapporterar direkt till ekonomichef, vi sitter i fina lokaler i Kalix och arbetar givetvis hemifrån vid behov. 

 
VILLKOR 
Tillsvidareanställning, 6-månaders provanställning. 
Omfattning: 100%. Deltid (minst 75%) kan eventuellt vara aktuellt utifrån dialog. 
Arbetstider: måndag – fredag, dagtid. 
Placeringsort: Kalix  
Lön och tillträde enligt överenskommelse.? 
 
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna: 
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

  
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Norra Skog söker virkesområdeschef till virkesområde Norra Norrbotten

Ansök    Feb 9    AxÖ Consulting AB    Skogsmästare
Norra Skog en skogsägarförening med rötterna från Norra Skogsägarna och Norrskog. Vår drivkraft är att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt. Vi ägs utav 27 000 medlemmar och verkar för deras bästa, alltid. Vi arbetar dagligen tillsammans utifrån glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en hållbar arbetsmiljö. Vi är en framtidsfrämjande innovatör för den moderna skogsföretagaren som ser att ... Visa mer
Norra Skog en skogsägarförening med rötterna från Norra Skogsägarna och Norrskog.

Vår drivkraft är att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt. Vi ägs utav 27 000 medlemmar och verkar för deras bästa, alltid. Vi arbetar dagligen tillsammans utifrån glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en hållbar arbetsmiljö. Vi är en framtidsfrämjande innovatör för den moderna skogsföretagaren som ser att livet, i och med skogen, förändras med människor som äger och brukar den. Vårt mål är att utveckla värdet av råvaran i norrländska skogar. Därför är den skogliga organisationen nära skogsägarna som omfattar tio virkesområden med ett 30-tal lokalkontor, från Jämtland i söder till Tornedalen i norr med huvudkontoret i Umeå. Koncernen omsätter drygt 4 miljarder kronor, driver tre sågverk, flera förädlingsenheter, en unik stolpfabrik samt delägare i ett massabruk. Inom Norra Skogs koncern arbetar cirka 600 personer.

Är du en driven ledare som söker nya utmaningar?

Nu söker vi en virkesområdeschef till Norra Norrbotten som ska leda den operativa fältverksamheten inom området. I denna roll har du har ett strategisk och övergripande ansvar för affärsplanering och affärsstyrning av skogsaffärer inom Norra Norrbottens virkesområde. I uppdraget ingår personalansvar för en produktionschef samt tio skogsinspektorer där ni tillsammans arbetar för att nå gemensamma mål. Tillsammans med produktionschef sköter du upphandlingar och årliga affärsmöten med lokala entreprenörsresurser i ditt område. Som virkeområdeschef ingår du i fältområdesledningen tillsammans med andra virkesområdeschefer inom fältområde Nord.

Vi söker dig som har intresse av att leda människor

Som virkesområdeschef har du ett stort intresse av att leda människor där du framgångsrikt skapar engagemang och verkar för en god arbetsmiljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och resultatfokus. Ledarskapet i Norra Skog utgår från vår värdegrund; Nytänkande, Tillsammans, jämställdhet, hållbarhet och glädje. Du bör därför förstå vikten av att skapa en kultur som främjar ständiga förbättringar och ett förtroendefullt klimat. Att sätta upp och förmedla tydliga mål samt skapa starka team för din skogliga affärsverksamhet är en förutsättning för att nå framgångar i rollen. Vi söker dig som är en trygg, lyhörd ledare som kan skapa engagemang och delaktighet. Du har en förmåga att motivera, uppmuntra och inspirera dina medarbetare att växa och ta ett eget ansvar för att nå gemensamma mål. Förutom din förmåga att kunna leda dina medarbetare på ett framgångsrikt sätt har du ett genuint personligt engagemang som i sin tur skapar nöjda medlemmar och kunder hos oss.

Vi tror att du har en högre eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av att leda andra människor. Du bör ha en praktisk erfarenhet och en förståelse av kundrelationer och entreprenadkontakter. Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande arbete i en händelserik och framtidsbransch där utveckling står i fokus. Inom Norra Skog har vi goda samarbeten med mycket kunniga och engagerade kollegor som innebär stora möjligheter till utveckling och lärande.

Innehav av körkort är en förutsättning för uppdraget.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid kontoren i Kalix.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Låter det intressant? Tveka inte med att skicka in din ansökan senast den 27/2

Vill du veta mer?
Närmare upplysningar om tjänsten Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonatan Norman Fältområdeschef Nord, 072-141 68 53, eller Ola Pettersson rekryteringskonsult AxÖ Consulting, 070-377 02 45

Fackliga kontakter: Ledarna, Jörgen Ågren, tfn 070-222 47 04, SACO-Naturvetarna; Tommy Gustavsson, tfn: 070-236 46 95

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Kalix Tele24 AB söker Teamchef till Kalix

Ansök    Nov 21    AxÖ Consulting AB    Kundtjänstchef
Hej! Jag heter Anna Norbäck och har förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns. Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som teamchef hos Kalix Tele24 en del av Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder. Responda Group är en marknadsledan... Visa mer
Hej!

Jag heter Anna Norbäck och har förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns.

Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som teamchef hos Kalix Tele24 en del av Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder.

Responda Group är en marknadsledande leverantör av svarsservice och kundservice för företag och organisationer. Vi har över 2500 nöjda kunder och drygt 250 engagerade medarbetare och vi finns i dagsläget på fyra orter i Sverige: Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda.

Annika Rautio arbetar som teamchef på vårt kontor i Haparanda. Jag bad henne att beskriva sitt jobb och så här sa hon: "Annika heter jag och har jobbat som teamchef på Kalix Tele 24 sedan 2010. Mitt arbete som teamchef är att leda mitt team i sitt dagliga arbete genom att coacha och stötta så att de på bästa sätt kan skapa fantastiska kundupplevelser till våra kunders kunder i varje samtal. Att arbeta som teamchef är väldigt roligt och utvecklande, varje dag bjuder på nya möjligheter och upplevelser vilket gör att man utvecklas och aldrig har tråkigt på jobbet.

Som teamchef arbetar du främst med ditt team i vardagen och tillhör produktionsledningen där vi har flera duktiga teamchefer och andra stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för att få hjälp, råd eller stöttning.

Är du en person som gillar att coacha och stötta dina medarbetare att nå våra målsättningar, är detta jobbet du ska söka"

Om tjänsten

Som teamchef är du närmaste ledare för medarbetarna som arbetar i ditt team, du är en god förebild som leder utifrån Responda Group:s värderingar (nyskapande, kompetenta och engagerade) och riktlinjer. Du är dina medarbetares viktigaste inspiratör och du skapar förutsättningar för delaktighet och engagemang.

I det dagliga arbetet finns du tillgänglig för medarbetarna i ditt team där du informerar, styr och coachar. Detta i syfte att säkerställa att inkommande samtal besvaras i enlighet med våra mål.

Du har fullt personalansvar och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du lyssnar, återkopplar och följer upp dina medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du uppmärksammar de bra saker som dina medarbetare gör och säkerställer att de firas! 

Du rapporterar till Platschef Produktion och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare.

Hos oss är det extra viktigt att alla alltid ska känna sig väntade och välkomna till arbetet och här är det viktigt att du är med och skapar förutsättningar för detta. Jag vill att du ska vara dina medarbetares viktigaste inspiratör och att de ska ha utrymme att få utvecklas och växa. Du anpassar därför ditt ledarskap utifrån medarbetaren och gillar att vara nytänkande och komma med nya idéer. 

Tjänsten passar dig som:

- har erfarenhet av att arbeta inom kundservice, gärna outsourcad och gärna på teamledarnivå
- har erfarenhet av att arbeta i Excel, att analysera resultat och därefter ta fram aktiviteter
- är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska samt har erfarenhet av kommunikation i sociala medier
- är pedagogisk och vill coacha andra
- skapar struktur, ordning och reda, och har koll på både dina projekt och medarbetarnas utveckling
- är en driven ”doer” som får saker gjorda

Och slutligen är ju det viktigaste att du tycker att service och ledarskap är roligaste som finns!

Vårt erbjudande

Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen kontaktar du HR-Chef Johan Rosenqvist 070-326 78 56 om du har frågor kring rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Norbäck Platschef produktion 070-630 10 92 

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Kalix Tele24 AB söker Teamchef till Kalix

Ansök    Dec 22    AxÖ Consulting AB    Kundtjänstchef
Hej! Jag heter Anna Norbäck och har förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns. Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som teamchef hos Kalix Tele24 en del av Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder. Responda Group är en marknadsledan... Visa mer
Hej!

Jag heter Anna Norbäck och har förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns.

Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som teamchef hos Kalix Tele24 en del av Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder.

Responda Group är en marknadsledande leverantör av svarsservice och kundservice för företag och organisationer. Vi har över 2500 nöjda kunder och drygt 240 engagerade medarbetare och vi finns i dagsläget på fyra orter i Sverige: Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda.

Annika Rautio arbetar som teamchef på vårt kontor i Haparanda. Jag bad henne att beskriva sitt jobb och så här sa hon: "Annika heter jag och har jobbat som teamchef på Kalix Tele 24 sedan 2010. Mitt arbete som teamchef är att leda mitt team i sitt dagliga arbete genom att coacha och stötta så att de på bästa sätt kan skapa fantastiska kundupplevelser till våra kunders kunder i varje samtal. Att arbeta som teamchef är väldigt roligt och utvecklande, varje dag bjuder på nya möjligheter och upplevelser vilket gör att man utvecklas och aldrig har tråkigt på jobbet.

Som teamchef arbetar du främst med ditt team i vardagen och tillhör produktionsledningen där vi har flera duktiga teamchefer och andra stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för att få hjälp, råd eller stöttning. Är du en person som gillar att coacha och stötta dina medarbetare med att nå målsättningar och skapa en utvecklande arbetsmiljö, så är detta jobbet du ska söka!

Om tjänsten

Som teamchef är du närmaste ledare för medarbetarna som arbetar i ditt team, du är en god förebild som leder utifrån Responda Group:s värderingar (nvärdeskapande, kompetenta och engagerade) och riktlinjer. Du är dina medarbetares viktigaste inspiratör och du skapar förutsättningar för delaktighet och engagemang.

I det dagliga arbetet finns du tillgänglig för medarbetarna i ditt team där du informerar, styr och coachar. Detta i syfte att säkerställa att inkommande samtal besvaras i enlighet med våra mål.

Du har fullt personalansvar och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du lyssnar, återkopplar och följer upp dina medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du uppmärksammar de bra saker som dina medarbetare gör och säkerställer att de firas! 

Du rapporterar till Platschef Produktion och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare.

Hos oss är det extra viktigt att alla alltid ska känna sig väntade och välkomna till arbetet och här är det viktigt att du är med och skapar förutsättningar för detta. Vi vill att du ska vara dina medarbetares viktigaste inspiratör och att de ska ha utrymme att få utvecklas och växa. Du anpassar därför ditt ledarskap utifrån medarbetaren och gillar att vara nytänkande och komma med nya idéer. 

Tjänsten passar dig som:

- har erfarenhet av att arbeta inom kundservice, gärna outsourcad och gärna på teamledarnivå
- har erfarenhet av att arbeta i Excel, att analysera resultat och därefter ta fram aktiviteter
- är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska samt har erfarenhet av kommunikation i sociala medier
- är pedagogisk och vill coacha andra
- skapar struktur, ordning och reda, och har koll på både dina projekt och medarbetarnas utveckling
- är en driven ”doer” som får saker gjorda

Och slutligen är ju det viktigaste att du tycker att service och ledarskap är roligaste som finns!

Vårt erbjudande

Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen kontaktar du Respondas HR-Chef Johan Rosenqvist 070-326 78 56 om du har frågor kring rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Norbäck Platschef produktion 070-630 10 92 

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre