Lediga jobb som Backofficepersonal i Kalix

Se lediga jobb som Backofficepersonal i Kalix. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalix som finns hos arbetsgivaren.

Leveransplanerare till Rolfs Såg & Hyvleri AB

Rolfs Såg Hyvleri AB befinner sig på en spännande resa där omställning mot ny inriktning just påbörjats i kombination med starkt fokus på kostnadseffektivitet och kvalitet i alla led. Som en del i vår tillväxtresa söker vi nu en order/leveransplanerare som kan ta huvudansvaret för våra leveranser. Vill du vara en nyckelperson hos ett både anrikt och nytänkande företag? I så fall tycker vi du ska fortsätta läsa! Rolfs Såg grundades 1921 - och har sedan de... Visa mer
Rolfs Såg Hyvleri AB befinner sig på en spännande resa där omställning mot ny inriktning just påbörjats i kombination med starkt fokus på kostnadseffektivitet och kvalitet i alla led. Som en del i vår tillväxtresa söker vi nu en order/leveransplanerare som kan ta huvudansvaret för våra leveranser. Vill du vara en nyckelperson hos ett både anrikt och nytänkande företag? I så fall tycker vi du ska fortsätta läsa!

Rolfs Såg grundades 1921 - och har sedan dess varit ett privatägt sågverk som strävat efter att sätta kundens behov i centrum. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas där vi fokuserar på att dels effektivisera vår produktion och leverans samt att breda ut oss mot nya branscher. Den viktigaste delen i vår tillväxt är våra kompetenta medarbetare och nu söker vi en leveransplanerare som kommer ha ansvar för leveransplaneringen och för att våra kunder får bästa möjliga service.

Dina arbetsuppgifter:
I din roll kommer du hantera orderflödet och ansvara för leveransplaneringen, du kommer vara ansvarig för att leveransplaneringen dels är realistisk och genomförbar för både produktionen och för vår leveranskedja. Du kommer också vara den som är ansvarig för att leveransplaneringen efterföljs. Du kommer arbeta mycket med kundkontakt och att hantera våra kunders frågeställningar. Din roll kommer även ha en stödjande funktion till säljorganisationen då du i din roll kommer ha stor insikt i vilka behov våra kunder har.

Din profil:
Vi tror att du har ett starkt kundfokus, för dig är det viktigaste kundnöjdheten och du har ett genuint intresse för kunderna och deras frågeställningar. Du är driven och tar ofta nya initiativ inom ramen för ditt arbete. Du är en effektiv lyssnare och du förmedlar även information tydligt och enkelt. Att lösa problem är något som faller sig naturligt för dig och du förutser snabbt var problem kan uppstå och utvecklar alternativa planer.

Din bakgrund:
För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du kan tala och skriva på både engelska och svenska obehindrat.

Sista ansökningsdag: Tisdag 9:e augusti 2022. Intervjuer kommer ske löpande med start v. 33.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Notera att du från start blir anställd av Rolfs Såg Hyvleri AB. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Vänligen ta kontakt med rekryteringskonsult Johanna Jönsson ([email protected], 076-818 65 79) om du har frågor om tjänsten eller själva processen.

Om Rolfs Såg:
Rolfs Såg grundades 1921 - och har sedan dess varit ett privatägt sågverk som strävat efter att sätta kundens behov i centrum. Utgångspunkten är en långsamväxande högkvalitativ råvara, primärt tall och gran, som på ett varsamt sätt avverkats i vårt närområde. I ett tidigare skede förflyttades virket längs Kalixälven. En annan viktig utgångspunkt är våra kompetenta och engagerade medarbetare. Idag kan vi erbjuda sågade, justerade, hyvlande samt tryckimpregnerade varor. Vi erbjuder även träkomponenter. Vår kapacitet är drygt 100 000 m3 utsågad vara per år. Visa mindre

AnVa Components söker en vikarie till logistikavdelningen

Ansök    Apr 15    Ponto AB    Backofficepersonal
EFFEKTIVITET KOMBINERAS MED HÖGSTA KVALITET ??????? Genom ett stort tekniskt kunnande är vi en framstående global leverantör till fordon- och verkstadsindustrin. Vi tillverkar produkter i legerat stål som är av högsta kvalitet, där hela arbetsprocessen är som ett enhetligt flöde. Med en hög automatiseringsgrad säkerställer vi en effektiv materialhantering genom hela produktionsflödet. AnVa Components produktion styrs av våra kunders önskemål och behov. Vi ... Visa mer
EFFEKTIVITET KOMBINERAS MED HÖGSTA KVALITET
???????
Genom ett stort tekniskt kunnande är vi en framstående global leverantör till fordon- och verkstadsindustrin. Vi tillverkar produkter i legerat stål som är av högsta kvalitet, där hela arbetsprocessen är som ett enhetligt flöde. Med en hög automatiseringsgrad säkerställer vi en effektiv materialhantering genom hela produktionsflödet. AnVa Components produktion styrs av våra kunders önskemål och behov. Vi vet att det är enda sättet att bygga upp ett långsiktigt samarbete med både kunder och leverantörer. Vi har en effektiv kundfokuserad organisation med över 35 års erfarenhet av att tillgodose bilindustrins krav.

På logistikavdelningen ansvarar du för att boka transporter och skapa transporthandlingar till AnVas leveranser samt emballering och paketering av företagets produkter inför transport till kund. Hälften av våra leveranser är till fabriker utanför Sverige. Just leveranssäkerheten är därför av stor betydelse för att vi som svensk aktör ska kunna konkurrera med utländska tillverkare av motsvarande komponenter. Du bidrar med att leveranser blir rätt genom god planering och säkerställande av korrekt dokumentation. Till rollen hör även generell administration samt visst inköp av lego/material till och från avdelningen. Du tillhör logistikavdelningen och rapporterar direkt till avdelningens chef.
 
AnVa Components produktion styrs av kundens behov. På logistikavdelningen har du viss kontakt med kunder och dagligen kontakt med våra transportörer. Genom att bygga och bibehålla goda relationer får du kundens förtroende. Du förutser potentiella problem och hittar - genom dialog - lösningar på dem innan de uppstår.
 
Din bakgrund: Vi söker dig som har erfarenhet inom service och/eller administration. Eftersom du kommer att boka leveranser i kunders affärssystem behöver du ha goda systemkunskaper och vara genuint nyfiken på hur digitala verktyg kan effektivisera verksamheten. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift.
 
Din profil: Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Kollegor skulle beskriva dig som prestigelös, eftersom du hjälper till på det sätt som behövs för att gruppen ska prestera. Du är en doer som gärna tar initiativ och agerar när andra tvekar.
 
Sista ansökningsdag: Måndag 26 april 2021. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
 
För information: Tjänsten gäller ett föräldravikariat på heltid och förväntas pågå i 1-1,5 år med eventuell möjlighet till förlängning.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ponto. Notera att du från start blir anställd av AnVa Components. Ponto hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Vänligen kontakta rekryteringskonsult Johanna Jönsson (076-818 65 79, [email protected]) eller Jennie Öberg (073-833 56 48, [email protected]) om du har frågor om tjänsten eller själva processen. Visa mindre