Lediga jobb som Inköpare i Kalix

Se lediga jobb som Inköpare i Kalix. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalix som finns hos arbetsgivaren.

Inköpscontroller ref. nr. 30/23

Ansök    Mar 21    Kalix kommun    Inköpare
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen. Anställningen är centralt placer... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.



Anställningen är centralt placerad vid ekonomienheten under kommunledningsförvaltningen. Arbetsplatsen har 13 medarbetare och ansvarar för övergripande upphandlings- och ekonomiarbete i Kalix Kommun. Arbetsuppgifterna består av att utarbeta rutiner och driva utvecklingsarbete samt ge verksamheterna stöd vid inköp och upphandling, kommunens budget, redovisning, uppföljning och prognosarbete, bokslut och finansiering. Enheten arbetar också med uppdrag för kommunens förvaltningar. Dessutom leder och arbetar enheten med de dagliga ekonomiprocesserna som leverantörs- och kundreskontra samt andra betalningar.



Arbetsuppgifter

Kommunen köper varor och tjänster för ca 250 miljoner kronor årligen och dessa ska upphandlas och avropas till rätt pris och kvalitet vid rätt tillfälle för att nå ett effektivt nyttjande av kommunens resurser. Vi inrättar nu en helt ny tjänst som Inköpscontroller för att optimera inköpsprocessen i kommunen.



Som Inköpscontroller har du en självständig roll med stort eget ansvar. Du analyserar, driver, utvecklar och kvalitetssäkrar inköpsprocessen, avtalsförvaltning och avtalsuppföljning. Uppdraget innefattar fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser till kommunens verksamheter så att roller och arbetssätt bidrar till en effektiv inköpsprocess från initierade behov till beställning, betalning och uppföljning.



Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga specialister inom upphandling och ekonomi samt dialog och kontakt med kommunens leverantörer. Digital teknik är en självklarhet och tjänsten innebär att delta i omvärldsbevakning gällande digital utveckling, utveckling av verksamhetssystem, införande och implementering av nya system och verktyg samt systemförvaltning av relevanta system inom arbetsområdet. Kommunen står inför spännande utvecklingsprojekt på detta område.



Arbetsuppgifterna omfattar också att genomföra specifika upphandlingar samt ge råd och stöd i upphandlingsfrågor till kommunens verksamheter.



Kompetenser

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.



Erfarenhet av inköpsanalys inom offentlig eller privat verksamhet är meriterande. Erfarenhet som upphandlare inom offentlig verksamhet eller inköpare i privat verksamhet är meriterande.



Som person är du analytisk och strukturerad. Du är kvalitetsmedveten och har tydligt resultatfokus där helheten är viktig. Du tänker nytt, utvecklar idéer och prövar gärna nya arbetssätt för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetsprocesserna. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.



Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2023-06-01 eller enligt överenskommelse.

Ansökningar tas emot t.o.m. 2023-04-12. 

Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande. 



Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.

Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).



Kontaktpersoner

Rekryterande chef

Jeanette Larsson 0923-650 15

[email protected]



Facklig representant

Kristina Henriksson nås genom växel 0923-650 00

[email protected]




Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Sommarjobbare till Inköp

Ansök    Dec 21    Billerudkorsnäs Sweden AB    Inköpare
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt för... Visa mer
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Sommarjobbare till Inköp
Är du en engagerad person med en vilja att ta dig an nya utmaningar? Vill du vara en del i ett team där alla arbetar för att nå uppsatta mål? Här finns möjlighet till ett spännande och utvecklande sommarjobb inom ett internationellt bolag med stark lokal förankring och som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid!
Om tjänsten 
Som sommarjobbare inom Inköp är du en viktig del i ett team där vi arbetar med avrop och inköp av varor och tjänster. Övriga förekommande arbetsuppgifter inkluderar arkivering, registervård samt övriga kontorsrelaterade arbetsuppgifter.
Vi sätter höga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre. Vår arbetsmiljö är viktig och präglas av ett högt säkerhetstänkande, dialog och trivsel.
Tjänsten är ett semestervikariat på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid.
Kvalifikationer
Du som söker är 18 år och har en pågående eller avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg, goda allmänna datorkunskaper samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är avslutade eller påbörjade studier inom supply chain management, ekonomi eller liknande samt erfarenhet från arbete med affärssystemet IFS eller annat motsvarande.
Personliga egenskaper
Som person bör du vara kommunikativ, ansvarstagande, strukturerad, noggrann och serviceinriktad. För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort engagemang i det du gör och en vilja att ta dig an nya utmaningar.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Häggström, Manager Inbound Supply, tel 0923-663 15 alt [email protected]


Välkommen med din ansökan senast den 1 Mars. Visa mindre

Inköpare med hållbarhetsfokus till Sveaskog

Ansök    Dec 19    Ponto AB    Inköpare
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Hos oss blir du en del av något större. Eftersom vi brukar skogen på uppdrag av staten, spänner våra arbetsuppgifter från ditt blåbärsställe till hela Sveriges tillväxt. Vårt uppdrag är att ta hand om skogen så att den kan fortsätt fylla en viktig funktion i dag och i framtiden. För att lyckas behöver vi jobba med drivna och kompetenta människor som är redo att ta ett större ansvar – och som vill vara med... Visa mer
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Hos oss blir du en del av något större. Eftersom vi brukar skogen på uppdrag av staten, spänner våra arbetsuppgifter från ditt blåbärsställe till hela Sveriges tillväxt.
Vårt uppdrag är att ta hand om skogen så att den kan fortsätt fylla en viktig funktion i dag och i framtiden. För att lyckas behöver vi jobba med drivna och kompetenta människor som är redo att ta ett större ansvar – och som vill vara med oss och visa vägen till ett hållbart samhälle.


Brinner du för att jobba mot ett mer hållbart samhälle? Hos oss får du chansen att verka för att få Sverige och skogen att växa. Vårt uppdrag är att ta hand om skogen för att den ska kunna fortsätta fylla en viktig funktion, idag och i framtiden. För att lyckas med detta söker vi nu en person som är redo att ta ett större ansvar - genom att som inköpare för Sveaskog visa vägen mot ett  hållbart samhälle. Skogen utgör en förutsättning för att nå klimatmålen, och vi erbjuder dig möjligheten att vara med och utveckla en klimatsmart skog för hela världen.
 
Om oss
Sveaskog är Sveriges största skogsägare, med detta kommer också ett stort ansvar. Därför arbetar vi aktivt med att bevara och utveckla skogen, alltid med biologisk mångfald och hållbarhet i fokus. Under de senaste åren har vi också utvecklat en inköpsprocess med fokus på hållbarhet vilket löper genom hela vårt arbetssätt.
 
Tjänsten är placerad på Sveaskogs kontor i Kalix och du kommer tillhöra inköpsavdelningen som är ett team om fem personer. Oavsett var du jobbar kan du se fram emot en varm kultur där alla delar samma engagemang för skogen och dess värden. Hos oss kan du bland annat se fram emot flexibla arbetstider och givande företagsbesök inom landet.
 
Dina arbetsuppgifter
I rollen inköpare med hållbarhetsfokus har du stora möjligheter att utveckla arbetssättet. Du arbetar med att planera, leda och kvalitetssäkra uppföljningar av leverantörer och entreprenörer vad gäller efterlevnad av Sveaskogs tjänstedeklaration och CSR-krav. Dessutom är du stöd till lokala inköpare i leverantörsbedömningar och sociala- samt hållbarhetsfrågor. Du blir en verksamhetsexpert med ansvar för digitala verktyg, utöver detta är du rådgivare och stöd till inköpschef gällande utredningar och inköpsfrågor. Som inköpare blir du vår verksamhetsspecialist som driver, genomför och utvecklar arbetssätt för leverantörsbedömning och uppföljning. Du rapporterar till inköpschefen och har ett nära samarbete med verksamheten och ingår i Sveaskogs inköpsgrupp.
 
Din bakgrund
Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från HR, arbetsmiljöfrågor, inköp, ekonomi, uppföljning/revision eller skogsbranschen är meriterande. Arbetet sker delvis genom företagsbesök, därför behöver du B-körkort.
 
Din profil
Det som kännetecknar dig är att du är en noggrann person som kan ta fram kort- och långsiktiga planer med ett öga för helheten. Du är intresserad av hållbarhetsfrågor och driver på utveckling med hjälp av dina goda samarbetes- och kommunikationsegenskaper. Du samarbetar med andra snarare än att konkurrera för att nå fram till uppsatta mål och förmedlar information tydligt och enkelt, både i tal och skrift.
 
Sista ansökningsdag: 6:e Januari 2020. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
 
För information: I denna rekrytering samarbetar Sveaskog med Ponto - rekrytering och bemanning. Ansökan ligger ute hos både Sveaskog och Ponto men urval av sökande görs av Ponto. Kontakta gärna ansvariga rekryterare hos Ponto, Jennie Öberg (073-833 56 48, [email protected]) eller Johanna Jönsson (076-818 65 79, [email protected]), om du har frågor gällande tjänsten.
 



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre