Lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Kalix

Se lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Kalix. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalix som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetskoordinator ref.nr. 52/25

Ansök    Apr 23    Kalix kommun    Organisationsutvecklare
Nu söker vi en verksamhetskoordinator till Socialtjänsten. Vi står inför stora förändringar, och vi söker dig som vill vara en nyckelperson i arbetet med att implementera den nya socialtjänstlagen. Det här är en unik möjlighet att bidra till en mer hållbar, förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Hos oss får du en roll med utvecklingsmöjligheter, där du tillsammans med engagerade kollegor driver viktiga förändringar!  Vill du också vara med och göra... Visa mer
Nu söker vi en verksamhetskoordinator till Socialtjänsten. Vi står inför stora förändringar, och vi söker dig som vill vara en nyckelperson i arbetet med att implementera den nya socialtjänstlagen. Det här är en unik möjlighet att bidra till en mer hållbar, förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Hos oss får du en roll med utvecklingsmöjligheter, där du tillsammans med engagerade kollegor driver viktiga förändringar! 
Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan!


Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta nära verksamhetsutvecklaren och vara ett stöd till ledningsgruppen inom individ- och familjeomsorgen för att stärka omställningen till den nya socialtjänstlagen. Du kommer att identifiera utvecklingsområden, leda förändringsinsatser och se till att nya arbetssätt förankras och anpassas på bästa sätt. Du blir ett stöd för områdeschef och enhetschefer och spelar en viktig roll i att rusta organisationen för framtidens utmaningar.
Kartlägga behov och förutsättningar för socialförvaltningens omställning.
Planera, leda och implementera förändringar kopplade till den nya socialtjänstlagen och andra reformer.
Utbilda och stödja medarbetare i förändringsarbetet.
Samverka både internt och externt för att skapa en långsiktig och hållbar utveckling.
Följa upp, analysera och föreslå förbättringar baserade på verksamhetens resultat.
Omvärldsbevaka och hålla organisationen uppdaterad kring aktuella förändringar inom socialtjänsten.

Ditt uppdrag kan komma att utvecklas under projektanställningen beroende på verksamhetens behov och beslut som fattas längs vägen.

Vi söker
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i denna roll tror vi att det är viktigt att du är utvecklingsinriktad, nyfiken och kreativ samtidigt som du är strukturerad och tydlig.
Du arbetar enligt en tydlig process och organiserar samt planerar ditt arbete väl.
Du slutför det som påbörjats, håller deadlines och gör det som krävs för ett gott resultat.
Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och bidrar till ett gott samarbete genom ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt.
Du bjuder in till dialog, lyssnar aktivt och anpassar kommunikationen utifrån rådande situation.
Du anpassar dig och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna.

Vi söker dig som har:
Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Gedigen kunskap om socialtjänstens uppdrag och den nuvarande socialtjänstlagen.
God förståelse för den pågående reformeringen av socialtjänstlagen.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av verksamhetsutveckling, projektledning eller förändringsledning.
Arbetat inom flera verksamhetsområden inom socialtjänsten, såsom myndighetsutövning och verkställighet.

Erfarenhet som chef eller ledare inom socialtjänsten.

Vi erbjuder
Hos oss får du en spännande roll i en verksamhet som är mitt i en viktig utvecklingsresa. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där samarbete, innovation och kompetensutveckling står i fokus. Här har du möjlighet att påverka och göra verklig skillnad! Rekrytering sker löpande. 


Övrigt
Läs om arbetsplatsen, via länkarna nedan:
Kalix kommuns socialförvaltning

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare IT ref. nr. 49/25

Ansök    Apr 10    Kalix kommun    Organisationsutvecklare
Är du en driven lagspelare med passion för IT och verksamhetsfrågor? Vill du vara med och forma en ny roll där du får stort inflytande och möjlighet att göra skillnad i vår fortsatta resa inom digitalisering? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Vi söker en Verksamhetsutvecklare till IT-enheten för att ta vårt arbete med digitalisering och verksamhetsutveck... Visa mer
Är du en driven lagspelare med passion för IT och verksamhetsfrågor? Vill du vara med och forma en ny roll där du får stort inflytande och möjlighet att göra skillnad i vår fortsatta resa inom digitalisering? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Verksamhetsutvecklare till IT-enheten för att ta vårt arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling till nästa nivå, du kommer även att bli en viktig del i samverkan mellan IT och verksamhet.
I denna roll kommer du att:
Agera länk mellan IT och verksamhet med fokus på att tillsammans ta tillvara på möjligheterna med digitalisering.
Driva och leda projekt på uppdrag av IT-enheten, verksamheten eller som en del av nationella initiativ inom digitalisering. (ex Handslaget från SKR)
Utveckla och etablera arbetssätt för verksamhetsutveckling och systemförvaltning.
Kartlägga och analysera arbetssätt för att hitta förbättringsområden där ny eller befintlig teknik kan användas.
Arbeta som införandestöd och stötta verksamheten vid införande av nya IT-stöd och arbetssätt.
Omvärldsbevaka och samverka med andra kommuner i Norrbotten.


Vi söker
För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har en högskoleutbildning inom exempelvis industriell ekonomi, systemvetenskap, verksamhetsutveckling eller motsvarande.
Har erfarenhet av att leda projekt inom verksamhetsutveckling och digitalisering.
Är en självgående och initiativrik person som trivs med att driva förändring.
Har en god förståelse både för IT och verksamhetsfrågor.
Är en skicklig kommunikatör som kan bygga relationer och samarbeta med olika intressenter.

Erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande men inget krav

Vi erbjuder
En nyckelroll i arbetet med vår digitalisering och verksamhetsutveckling.
En möjlighet att påverka och forma arbetssätt, strategier och processer. Detta är en ny tjänst.
Möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt.
Och inte minst: En arbetsplats att trivas på, ha roligt på jobbet är viktigt hos oss.

Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. :
semesterväxling
förmånscykel
bidrag för att studera på fritiden
läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/forman

Övrigt
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Produkt- & marknadsutvecklare med Travel trade-ansvar

Heart of Lapland är det lokala destinationsbolaget som arbetar för att utveckla och marknadsföra besöksnäringen i Haparanda, Kalix, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Vi är medlemsägda av närmare 40 företag och kommuner. Vårt huvudsakliga syfte är att bidra till positiv tillväxt för besöksnäringen i vår destination. Det gör vi både genom att driva egna projekt för att utveckla och kommunicera reseanledningar, och genom att skapa goda förutsättningar för när... Visa mer
Heart of Lapland är det lokala destinationsbolaget som arbetar för att utveckla och marknadsföra besöksnäringen i Haparanda, Kalix, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Vi är medlemsägda av närmare 40 företag och kommuner. Vårt huvudsakliga syfte är att bidra till positiv tillväxt för besöksnäringen i vår destination. Det gör vi både genom att driva egna projekt för att utveckla och kommunicera reseanledningar, och genom att skapa goda förutsättningar för näringen i samverkan med strategiska partners.
Vi strävar efter att vara en naturlig samarbetspartner för företag inom besöksnäringen, turoperatörer, kommuner och andra aktörer. Vi jobbar med att hjälpa företagen i destinationen att både utveckla sina produkter och att nå ut till den internationella marknaden. Allt för att fler människor ska besöka vår del av världen och att våra företag i området ska utvecklas.
Nu vill vi ha en ny kollega som ska förstärka arbetet med att få fler gäster att besöka vår destination. Utöver att stötta besöksnäringsföretagen i sin produkt- och affärsutveckling ansvarar du för vårt internationella relationsbyggande säljarbete. Du bidrar till den övergripande destinationsutvecklingen och jobbar nära våra företag, kommuner och andra samarbetspartners.


Tjänsten innebär:
Att vara ansvarig för företagskontakter i Haparanda och Kalix kommuner
Företagsrådgivning och utvecklingssamtal med medlemsföretag
Stöd till nya eller blivande företag inom besöksnäringen
Marknadsansvar mot operatörsled
Ansvar för prioritering av, och deltagande i, säljworkshops, roadshows och resemässor
Etablera och upprätthålla kontakt med operatörsled, t.ex. i form av nyhetsbrev
Planera och genomföra visningsresor för reseåterförsäljare, både självständigt och i samarbete med relevanta partners
Ansvarig för kontakt med, och deltagande i, internationella nätverk för marknadsutveckling
Planera och hålla relevanta utbildningar och föreläsningar för besöksnäringsföretag
Identifiera behov av, och initiera nya, företagsfrämjande insatser

Vi ser gärna att du som söker tjänsten har:
God kunskap om, och ett stort engagemang för, besöksnäringen som bransch. Direkt erfarenhet av arbete eller relevant utbildning inom näringen är en fördel.
Ett utåtriktat arbetssätt som kan entusiasmera andra, samt etablera och förvalta goda relationer.
Förmågan att på ett kärnfullt och intresseväckande sätt berätta om platsen och företagens produkter.
Vana att arbeta företagsnära och med affärsutveckling. Kanske har du drivit eget företag eller jobbat med företagsfrämjande uppgifter.
Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
B-körkort och möjlighet att under perioder resa i tjänsten

Det är också meriterande om du har erfarenhet av internationell reseförsäljning och kunskap i fler språk än svenska och engelska.
Vi hoppas att du som person:
Är prestigelös och flexibel.
Tycker om att jobba självständigt, samtidigt som du är en viktig del av ett team.
Är kreativ och gärna hittar innovativa lösningar.
Tar stort eget ansvar för genomförande av insatser och själv kan initiera och driva projekt.
Kan bidra till, och upprätthålla, vår långsiktiga planering, men räds inte att springa på snabba bollar.
Ser möjligheter och har en vilja att bidra till verksamhetens fortsatta utveckling.
Trivs att arbeta i ett litet team.


Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt och du är med fördel placerad i Haparanda eller Kalix, men annan ort i verksamhetsområdet kan diskuteras. Provanställning tillämpas.
Tycker du det här låter som något du är klippt och skuren för, även om du inte kryssar i alla boxar? Skicka in din ansökan ändå! Att du är pusselbiten som passar in i teamet är viktigast för oss.
Skicka din ansökan med CV och personligt brev där du beskriver varför just du borde bli vår nya kollega till [email protected] innan den 29 februari. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Har du frågor om tjänsten eller Heart of Lapland? Hör av dig till [email protected] eller läs mer om oss på vår webb www.heartoflapland.com
Välkommen med din ansökan!

Vi har valt våra kanaler för annonsering av denna rekrytering. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare ref.nr. 20/24

Ansök    Mar 6    Kalix kommun    Organisationsutvecklare
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och ... Visa mer
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt.



Värdegrunden löper som en röd tråd genom förvaltningens arbete och vi ska skapa förutsättningar för alla medarbetar att göra ett så bra jobb som möjligt. Socialförvaltningens verksamheter baseras på kunskapsstyrning, tillit och tilltro. Vi arbetar med jämställda beslut.



Individ och familjeomsorgen (IFO) ansvarar för barn och unga, familjerätt/familjehem, ekonomiskt bistånd, ärenden missbruk och beroende, öppenvård, våldsärenden, biståndsärenden (SoL o LSS) samt integration och arbetsmarknad. Inom IFO arbetar ca. 60 medarbetare. Individ och familjeomsorgen utvecklar arbetet med att ha ett barnperspektiv i hela organisationen. Nu behöver vi stärka upp utvecklingsarbetet och söker därför en ny medarbetare



Vi arbetar med ett tillitsbaserat och nära ledarskap och?satsar på att skapa ett stabilt team, vi?erbjuder dig ett viktigt arbete där du är en viktig nyckelperson i vårt lagbygge.

Vill du vara med och utveckla socialtjänsten?




Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara med och leda omställningen till en mer hållbar och tillgänglig socialtjänst i Kalix.

En ny socialtjänstlag planeras träda i kraft 2025. För att möta lagstiftningens krav om en kunskapsbaserad, lättillgänglig och hållbar socialtjänst behöver socialtjänstens verksamheter utvecklas och anpassas. Vi söker nu dig som vill samordna och leda socialförvaltningens arbete mot en omställning till den nya socialtjänstlagen. 



Kompetenser

Vi söker dig som är:



• engagerad och positiv person som tycker om att arbeta med välfärd, människor och hållbarhet. Du brinner för humanism, samverkan och helheten. Som förändringledare driver du utvecklingsfrågor utifrån tex riktade stimulansmedel, verksamhetens och klientens behov och det varierar över tid.
• bra på att skapa goda relationer, nyfiken och utvecklingsinriktad och samtidigt har du struktur och tydlighet.
• innovativ, tänker nytt och grundar dig i evidens-och kunskapsstyrning. Du vill arbeta med effektiva lösningar som är hållbara, tillsammans med ledningsgruppen och du gillar omvärldsbevakning.


Du vill arbeta tillsammans med andra i delaktighet. Du skapar engagemang och motivation i utvecklingsarbetet och har en god förmåga att stötta och vägleda både chefer och medarbetare i omställning. Du har en förmåga att arbeta med komplexa frågor samtidigt som du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.



Vi söker dig som har:



• adekvat högskoleutbildning inom socialförvaltningens område
• erfarenhet av förändringsledning
• erfarenhet av att arbeta på operativ eller strategisk nivå med några av socialtjänsten områden exempelvis; barn- och unga, ekonomiskt bistånd, våld i nära relation eller missbruk/beroende
• erfarenhet av att leda workshops
• god inblick med nuvarande socialtjänstlag
• god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift.


Det är meriterande om du har:



• dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och gärna utbildning inom området
• erfarenhet av att leda förändring i digitalisering


För att lyckas i rollen behöver du kunna samverka internt så väl som externt och vara bekväm att prata inför större grupper.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.



Välkommen med din ansökan!




Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid 100% med tillträdesdag enligt överenskommelse.

Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-03-20



Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.

Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).



Kontaktpersoner

Rekryterande chef

Hanna Henriksson, områdeschef IFO, tel. 0923-654 00



Facklig/-a företrädare

Kristina Henriksson, Vision, tel. 0923-650 00

Charlotte Snäll, Ordförande SSR Kalix, Akademikerförbundet SSR tel. 0923-654 95, 076-823 86 20, mail: [email protected]




Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Multidisciplinär Uppdragsledare

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna Multidisciplinära Uppdragsledare. Våra projekt är både roliga, utmanande och var... Visa mer
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.




Jobbeskrivning


AFRY söker nu erfarna Multidisciplinära Uppdragsledare.
Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter.
AFRY jobbar bland annat med projektledning i multidisciplinära projekt, det vill säga där discipliner så som el, VVS, automation och konstruktion mm ingår. Dessa projekt riktar sig mot olika beställare inom det geografiska närområdet. Ibland leder vi våra egna kollegor inom ovanstående discipliner i arbete som utförs för våra kunders räkning, ibland jobbar vi i kundens organisation och kan då leda såväl egna kollegor som branschkollegor från andra företag
Ansvar som ofta följer dessa uppdrag är:
· Genomföra projektet med resultat inom ramarna för projektdirektiv och plan samt enligt krav- och lösningsbeskrivning
· Säkerställa att organisationen och arbetssättet är ändamålsenliga, dokumenterade och tydliga
· Identifiera och införa förbättringar i arbetssättet
· Rapportera och informera om projektläget
· Säkerställa att alla resultat har korrekt innehåll och sammansättning av kompetenser
Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen.
Är du nyfiken på vilka andra tjänster vi erbjuder? Läs mer här: https://afry.com/sv/afry-erbjuder-tjanster-inom-teknik




Kravspecifikation


Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom uppdragsledning. Troligen arbetar du idag med uppdragsledning som konsult, projektledare på beställarsidan eller som entreprenör. Du har god förståelse för olika skeden och är väl införstådd med frågeställningar kopplade till olika teknikområden. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. För dig är det naturligt att dela med dig av dina kunskaper och du är mån om att utveckla projektmedlemmarna inom uppdraget. Att ge feedback och motivera är något du trivs med.
Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen.
Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov.
I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag.




Ytterligare information


Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson för frågor:
Andreas Rinnström, COO
[email protected]
+46 10 505 64 17
Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Erfaren ekonom

Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten söker en erfaren ekonom med gedigna kunskaper inom löpande redovisning, bokslut och deklarationer. Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten är en fristående medlemsorganisation som arbetar för de näringar som vill utveckla landsbygdens resurser, till nytta för alla som bor och verkar där. Vi producerar och levererar kunskap för ökad lönsamhet och hållbar utveckling inom de gröna näringarna. Det sker geno... Visa mer
Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten söker en erfaren ekonom med gedigna kunskaper inom löpande redovisning, bokslut och deklarationer.
Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten är en fristående medlemsorganisation som arbetar för de näringar som vill utveckla landsbygdens resurser, till nytta för alla som bor och verkar där. Vi producerar och levererar kunskap för ökad lönsamhet och hållbar utveckling inom de gröna näringarna. Det sker genom företagsrådgivning, konsultuppdrag, utbildning, utvecklingsprojekt och försök.
Historien sträcker sig ända tillbaka till 1814 då landets två nordligaste Hushållningssällskap etablerades. 2010 gick vi samman och blev Hushållningssällskapet Norrbotten-Västerbotten. Idag finns kunderna inom lantbruk, skog, livsmedel och flera andra näringar. De flesta verkar på landsbygden, medan andra gör affärer av landsbygdens resurser. Därtill kommer många uppdragsgivare inom offentlig sektor.
Landets 17 hushållningssällskap är samlade i Hushållningssällskapens Förbund. Vi driver ett 60-tal anläggningar, bland annat naturbruksgymnasier, fiskodlingar, försöksstationer och gårdar. Tillsammans är vi drygt 700 medarbetare och 30 000 medlemmar som delar en gemensam vision om en landsbygd som lockar med ett näringsliv som växer.
Om tjänsten
Vi söker dig som är ett proffs på löpande redovisning, bokslut och deklarationer.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du trivs med många kontakter och med ett stort ansvar. Att skapa goda relationer är något som du värdesätter högt och ser det som en möjlighet att även ha en kundorienterad roll.
Som ekonomirådgivare hjälper du våra kunder med löpande bokföring och skattedeklarationer, personaladministration, betal- och faktureringsservice samt diverse ansökningar och myndighetskontakter. Du kommer även upprätta årsbokslut, både för deklaration och företagsekonomisk analys samt deklarationer med långsiktig resultat- och skatteplanering i åtanke.
Tjänsten utgår från Kalix, men du kommer även jobba med kunder från Haparanda med omnejd.
Omfattning
Tjänsten är 100% med placering i Kalix.
Kontakt
Karin Nedlund, Ekonomichef
070-185 61 00 | [email protected]
Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars.
Skicka din ansökan till [email protected] Visa mindre

NYCKELPERSON och kvalitetsansvarig till företag i Norrbottens kustområde

Vi söker just nu för kunds räkning en kvalitetsansvarig som kommer att vara en nyckelperson i företaget och ansvara för kvalitén internt och externt. Detta betyder att du kommer dels ansvara för kvalitén i tillverkningsprocesser internt och att varje projekt får leverans enligt beställarens krav. Är standarder, policys, processer och rutiner en självklar del av din vardagsvokabulär? Har du erfarenhet av olika ISO standards, certifieringar och söker en posi... Visa mer
Vi söker just nu för kunds räkning en kvalitetsansvarig som kommer att vara en nyckelperson i företaget och ansvara för kvalitén internt och externt. Detta betyder att du kommer dels ansvara för kvalitén i tillverkningsprocesser internt och att varje projekt får leverans enligt beställarens krav. Är standarder, policys, processer och rutiner en självklar del av din vardagsvokabulär? Har du erfarenhet av olika ISO standards, certifieringar och söker en position i en komplex, nytänkande bransch och växande organisation? Då är detta en möjlighet för dig!

Rollbeskrivning

Som kvalitetsansvarig har du ett operativt ansvar där du strukturerat leder, motiverar och coachar medarbetare i den dagliga driften mot företagets uppsatta mål. I rollen förväntas du ta egna initiativ och driva förbättringsarbete samt genomföra utveckling och rationalisering när det gäller personal, arbetsmiljö, kvalitet och produktivitet. I rollen ingår att naturligt driva förbättringar med tyngdpunkt på kvalitet, produktivitet & säkerhet. Du är även en viktig del av projektorganisationen vid framtagande & driftsättande av nya produkter.

Några av arbetsuppgifter kan vara att:

• Ta fram projekts arbetssätt avseende projektkvalitet (tex revisioner) genom att upprätta rutiner, mallar och verktyg inom dessa områden. Samt följa upp att projektmedlemmar följer dessa.
• Granska projektdokumentation som planer, rutiner, projekterade handlingar, avtal etc. som påverkar eller kan påverka tillverkningsprocesser och projekts kvalitetsarbete.
• Säkerställa att projekt arbetar enligt beställares kravspecifikation samt övrigt regelverk, certifieringar.

• I samråd med arbetsledare upprätthålla och följa upp processer och projektens kvalitetssäkrande planer och rutiner (bland annat gällande kvalitetsstyrning, granskning, avvikelsehantering, ändringshantering, dokumenthantering och revision).

Personliga egenskaper

För att lyckas och bli framgångsrik i rollen arbetar du faktabaserat, strukturerat och metodiskt och du är van vid att på ett självständigt sätt driva dina arbetsuppgifter och projekt framåt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och problemlösningsförmåga. Du har även ett intresse för att hjälpa andra att göra rätt, samtidigt som du ska vara trygg i att påpeka om regelverket inte följs. Detta kan innebära att stå upp mot kunder och leverantörer även när det blåser och att ha integritet nog för att säga ifrån internt om det skulle behövas. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Eftergymnasial utbildning

• 3 års erfarenhet som projektingenjör, byggingenjör, kvalitetsingenjör, tekniskchef, kvalitetstekniker, projektledare eller liknade roll.
• 2 års erfarenhet från projekt inom liknande verksamhet (samhällsplanering, teknik, bygg och anläggning, fordon, etc.)
• Talar och skriver svenska och engelska flytande

• B – körkort

Meritande

• Utbildning som kvalitetsansvarig samt Bas-U/ Bas-P
• Erfarenhet av arkitektverktyget CAD eller liknande
• Erfarenhet från tillverkande industri eller någon form av utbildning inom produktionsteknik

Placeringsort

Norrbottens kustregion

Om ansökan

Verkar det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan. Urvalsarbetet sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Skicka därför din ansökan snarast möjligt.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Nordisk Kompetens. Du ansöker genom att registrera CV och personligt brev via länken ovan eller på www.nordiskkompetens.se/ledigajobb.

Har du frågor?

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lotta Möllerberg, 0730-845492 eller Jonny Häggström, 070 - 57 60 047

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 10    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Ansök    Maj 11    Sv Norrbotten    Verksamhetskonsult
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. I Norrbotten finns vi i länets samtliga kommuner och erbjuder en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser, föreläsningar och kulturarrangemang. Vår lokala närvaro är vår styrka och vår stolthet. Verksamhetsutvecklare SV Norrbotten satsar nu för framtiden och sö... Visa mer
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. I Norrbotten finns vi i länets samtliga kommuner och erbjuder en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser, föreläsningar och kulturarrangemang. Vår lokala närvaro är vår styrka och vår stolthet.
Verksamhetsutvecklare
SV Norrbotten satsar nu för framtiden och söker en verksamhetsutvecklare till vårt kontor i Kalix. Är du kreativ, självständig och samhällsintresserad? Tror du på alla människors möjlighet till växande utifrån sina egna förutsättningar? Då kan du vara den vi söker.
Arbetsuppgifter
Befattningen innebär stor frihet under ansvar och du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta med inspirerande och kunniga kollegor. Som verksamhetsutvecklare kommer du utifrån lokala behov och intressen bl.a. starta studiecirklar, kurser, föreläsningar och arrangera kulturprogram. Du kommer att ha flera samarbetspartners som t ex cirkelledare, deltagare, föreningar och andra organisationer där du också ansvarar för att utveckla kontakten med dessa. Som verksamhetsutvecklare ansvarar du därtill för att verksamheten håller hög kvalité inom fastställd budgetram samt för den administration som hör till verksamheten. Du kommer att vara stationerad i Kalix men vi samarbetar över hela Norrbotten, så resor ingår i befattningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen gärna akademisk examen. Du är strukturerad, noggrann, självständig, utåtriktad och lyhörd samt har förmåga att samarbeta. Du trivs med att bygga och upprätthålla nätverk och har lätt för att kommunicera muntligt och skriftlig på svenska och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling.
God datorvana samt körkort och egen bil är ett krav.
Erfarenhet av ideella organisationer och ett lokalt nätverk samt erfarenhet av digitala verktyg är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varaktighet/Arbetstid
Deltid, 75%
Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader
Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse
Lön
Individuell lön Visa mindre

Kompetensförsörjningsstrateg ref. nr. 33/22

Ansök    Mar 11    Kalix kommun    Administrativ utvecklare
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och ... Visa mer
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt.

Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Socialförvaltningen kan ge dig ett spännande arbete i en dynamisk organisation där du ges möjlighet att påverka framtidens vård- och omsorg. Vi befinner oss i ett viktig och spännande omställningsarbete inom vård- och omsorg och behöver därmed en drivande och kunnig person som ska arbete med nutida och framtida kompetensförsörjningsfrågor.

Arbetsuppgifter
Som kompetensförsörjningsstrateg arbetar du både strategiskt och operativt med förvaltningens kompetensförsörjning och kompetensutveckling. Arbetsuppgifterna innebär ett stort mått av självständigt arbete och du ska både kunna driva ett utvecklingsarbete framåt men även följa upp genomfört arbete. Du arbetar systematiskt med organisationens behov i fokus och vidareutvecklar processen kring den strategiska kompetensförsörjningen och hållbart arbetsliv. Du bygger samarbeten och samverkan både inom förvaltningen men även med externa parter. Du kommer bland annat att driva och koordinera arbetet med att utforma en kompetensförsörjningsplan för Socialförvaltningen.

Kompetenser
Vi söker dig med akademisk examen inom HR/Beteendevetenskap, det samhällsvetenskapliga området eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet och bred kunskap kring arbete med olika kompetensförsörjningsfrågor. Du är en person som har lätt för att se helheten och har ett strukturerat arbetssätt. Du driver med stor ansvarskänsla, tar initiativ på ett strukturerat sätt och har en målinriktad inställning i din strävan efter att åstadkomma goda resultat för verksamheten. Genom god samarbetsförmåga och väl utvecklad kommunikationsförmåga bygger du nätverk och förtroende. Det är värdefullt om du har erfarenhet av att driva projekt eller utvecklingsarbeten samt är van att skriva och dokumentera.

I denna arbetsroll behöver du vara strukturerad, flexibel och samarbetsinriktad och kunna arbeta under eget ansvar.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2022-05-01 eller enligt överenskommelse.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-03-21.

Körkort och IT-kunskap erfordras.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Anna-Lena Andersson, 072 5312477.

Fackliga representanter
Kristina Henriksson, Vision, 0923 654 74.
Charlotte Pirkkanen Snäll, Akademikerförbundet SSR, 0923-65 000.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Kompetensförsörjningsstrateg ref. nr. 33/22

Ansök    Mar 14    Kalix kommun    Administrativ utvecklare
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och ... Visa mer
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt.

Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Socialförvaltningen kan ge dig ett spännande arbete i en dynamisk organisation där du ges möjlighet att påverka framtidens vård- och omsorg. Vi befinner oss i ett viktig och spännande omställningsarbete inom vård- och omsorg och behöver därmed en drivande och kunnig person som ska arbete med nutida och framtida kompetensförsörjningsfrågor.

Arbetsuppgifter
Som kompetensförsörjningsstrateg arbetar du både strategiskt och operativt med förvaltningens kompetensförsörjning och kompetensutveckling. Arbetsuppgifterna innebär ett stort mått av självständigt arbete och du ska både kunna driva ett utvecklingsarbete framåt men även följa upp genomfört arbete. Du arbetar systematiskt med organisationens behov i fokus och vidareutvecklar processen kring den strategiska kompetensförsörjningen och hållbart arbetsliv. Du bygger samarbeten och samverkan både inom förvaltningen men även med externa parter. Du kommer bland annat att driva och koordinera arbetet med att utforma en kompetensförsörjningsplan för Socialförvaltningen.

Kompetenser
Vi söker dig med akademisk examen inom HR/Beteendevetenskap, det samhällsvetenskapliga området eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet och bred kunskap kring arbete med olika kompetensförsörjningsfrågor. Du är en person som har lätt för att se helheten och har ett strukturerat arbetssätt. Du driver med stor ansvarskänsla, tar initiativ på ett strukturerat sätt och har en målinriktad inställning i din strävan efter att åstadkomma goda resultat för verksamheten. Genom god samarbetsförmåga och väl utvecklad kommunikationsförmåga bygger du nätverk och förtroende. Det är värdefullt om du har erfarenhet av att driva projekt eller utvecklingsarbeten samt är van att skriva och dokumentera.

I denna arbetsroll behöver du vara strukturerad, flexibel och samarbetsinriktad och kunna arbeta under eget ansvar.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2022-05-01 eller enligt överenskommelse.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-03-21.

Körkort och IT-kunskap erfordras.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Anna-Lena Andersson, 072 5312477.

Fackliga representanter
Kristina Henriksson, Vision, 0923 654 74.
Charlotte Pirkkanen Snäll, Akademikerförbundet SSR, 0923-65 000.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Kompetensförsörjningsstrateg ref. nr. 33/22

Ansök    Mar 2    Kalix kommun    Administrativ utvecklare
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och ... Visa mer
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt.

Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Socialförvaltningen kan ge dig ett spännande arbete i en dynamisk organisation där du ges möjlighet att påverka framtidens vård- och omsorg. Vi befinner oss i ett viktig och spännande omställningsarbete inom vård- och omsorg och behöver därmed en drivande och kunnig person som ska arbete med nutida och framtida kompetensförsörjningsfrågor.

Arbetsuppgifter
Som kompetensförsörjningsstrateg arbetar du både strategiskt och operativt med förvaltningens kompetensförsörjning och kompetensutveckling. Arbetsuppgifterna innebär ett stort mått av självständigt arbete och du ska både kunna driva ett utvecklingsarbete framåt men även följa upp genomfört arbete. Du arbetar systematiskt med organisationens behov i fokus och vidareutvecklar processen kring den strategiska kompetensförsörjningen och hållbart arbetsliv. Du bygger samarbeten och samverkan både inom förvaltningen men även med externa parter. Du kommer bland annat att driva och koordinera arbetet med att utforma en kompetensförsörjningsplan för Socialförvaltningen.

Kompetenser
Vi söker dig med akademisk examen, gärna med inriktning mot det samhällsvetenskapliga området eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet och bred kunskap kring arbete med olika kompetensförsörjningsfrågor. Du är en person som har lätt för att se helheten och har ett strukturerat arbetssätt. Du driver med stor ansvarskänsla, tar initiativ på ett strukturerat sätt och har en målinriktad inställning i din strävan efter att åstadkomma goda resultat för verksamheten. Genom god samarbetsförmåga och väl utvecklad kommunikationsförmåga bygger du nätverk och förtroende. Det är värdefullt om du har erfarenhet av att driva projekt eller utvecklingsarbeten samt är van att skriva och dokumentera.

I denna arbetsroll behöver du vara strukturerad, flexibel och samarbetsinriktad och kunna arbeta under eget ansvar.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2022-05-01 eller enligt överenskommelse.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-03-13.

Körkort och IT-kunskap erfordras.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Anna-Lena Andersson, 072 5312477.

Fackliga representanter
Kristina Henriksson, Vision, 0923 654 74.
Charlotte Pirkkanen Snäll, Akademikerförbundet SSR, 0923-65 000.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Teknisk projektledare inom mjukvara till Careium!

Gillar du projektledning av elektronikprodukter och moderna utvecklingsmetoder? Då är du som oss! Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige och huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter lever ett rikare liv, känner sig trygga och omhändertagna. Vår breda portfölj av... Visa mer
Gillar du projektledning av elektronikprodukter och moderna utvecklingsmetoder? Då är du som oss!

Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige och huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter lever ett rikare liv, känner sig trygga och omhändertagna.

Vår breda portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Vi erbjuder en helt digital larmkedja som ger äldre och funktionshindrade en säkerhet både i hemmet och utomhus. Vi sköter våra egna larmcentraler 24 timmar om dygnet, med ett team av utbildade och engagerade operatörer.

Careiums ambition är att vara marknadsledande på välfärdsteknik i Europa samtidigt som vi skapar en bättre vardag för våra seniorer och bidrar till en hållbar utveckling.

Våra värderingar är: Show Care, Act Smart & Be Heroes.

Genom att arbeta hos oss förbättrar du inte bara livet för nuvarande generation av seniorer utan utvecklingen kommer fortgå ända tills det är dags för oss själva att nyttja de tjänster och produkter vi skissar på idag. För att lyckas behöver vi alltid fler engagerade kollegor som vill vara med och bidra!

Vi gör trygghetsskapande produkter där vi utvecklar elektronik och mjukvaran som kör på dessa. Produkterna kan vara avancerade trygghetstelefoner med mobiluppkoppling och teknik som Zigbee, Bluetooth och WiFi, men vi gillar också små sensorer som kommunicerar med trygghetstelefonerna.

Arbetsuppgifter

Du kommer ha möjlighet att själv vara med och utforma och sätta prägel på dina huvudsakliga arbetsuppgifter, utifrån organisationens gemensamma mål! Vi är en liten organisation så du kommer att vara inblandad i alla delar av utvecklingen och alla våra produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

* Leda tekniska utvecklingsprojekt i en internationell miljö, från start till mål med allt vad det innebär.
* Ansvara för att vi kontinuerligt utvecklar våra mjukvaror på bästa möjliga sätt och levererar dem i tid.

Om Teamet:
Du kommer att ingå i ett väl sammansvetsat team i Kalix bestående av nio engagerade och erfarna medarbetare. Våra kollegor utanför Kalix sitter delvis i Malmö på Careiums huvudkontor men också i Madrid. Här arbetar man med relaterade molntjänster.

Placeringsort:
Kalix. Möjlighet att arbeta delvis hemifrån.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, heltid

Tillträde: Snarast

Din profil
På Careium anser vi att kompetens är så mycket mer än kunskap. Kompetens innefattar även vårt beteende, vår förmåga samt vår motivation och vilja. Nedan är en lista över egenskaper och färdigheter som skulle passa perfekt i vårt team och på vårt företag.

Du är driven: vi tror att du vill få saker gjorda, både vad gäller leverans och att ständigt förbättra våra arbetssätt
Du är kreativ
Du arbetar bra i Team och vill kommunicera dina idéer till gruppen

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom ITU Utvecklingsstöd

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Är du beredd att ta Sveriges viktigast... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Är du beredd att ta Sveriges viktigaste IT-jobb?

Om du vill ha ett vanligt IT-jobb, utan utmaningar, då kan du sluta läsa här. Men om du vill ha ett jobb där du påverkar människors liv och hela samhället? Då ska du läsa vidare.

Arbetsuppgifter och ansvar
Som verksamhetsutvecklare på ITU Utvecklingsstöd arbetar du aktivt för en effektivare IT-utveckling och nyttjande av IT-stöd i vårt digitaliseringsarbete på Försäkringskassan. Du utvecklar verksamheten genom att hela tiden se till digitaliseringens möjligheter och bedriver en kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du identifierar och driver aktiviteter, du stödjer och förändringsleder när det krävs och där det gör mest nytta och du gör det tillsammans med andra som har samma driv. I din roll ansvarar du för att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. Du kommer att verka i dialogen med Försäkringskassans IT- och försäkringsavdelningar.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka och driva olika nätverk, planering och uppföljning. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi vill att du har ett stort intresse av den digitala resan och dess möjligheter och vi ser gärna att du har arbetat med verksamheter i digitaliseringsfrågor samt att du har förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har en vana att arbeta tillsammans med beslutsfattare.

Vi söker dig som


• har akademisk examen (minst 120p/180 hp) inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av strategiskt/taktiskt arbete i en IT-organisation
• har flerårig erfarenhet från arbete inom verksamhetsutveckling
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har lett större förändringar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlskrona, Stockholm, Söderhamn, Sundsvall, Luleå eller Kalix.
Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll samt säkerhetsprövnng innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap krävs. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet.

Kontakt
Chef: Christer Zettergren, tel 010 1147200 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annelie Wetterholdt, tel 010 1186812 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna-Lena Bahadori Lundgren, Saco-S: Amelie Johansson, Seko. Samtliga nås via vår växel på 08-786 90 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 mars. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Visa mindre

Kvalitetsutvecklare ref. nr.155/21

Ansök    Dec 15    Kalix kommun    Kvalitetssamordnare
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och ... Visa mer
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt.

Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Socialförvaltningen kan ge dig ett spännande arbete i en dynamisk organisation där du ges möjlighet att påverka framtidens vård- och omsorg. Vi befinner oss i ett viktig och spännande omställningsarbete inom vård- och omsorg och behöver därmed en drivande och kunnig kvalitetsutvecklare.

Arbetsuppgifter
Som kvalitetsutvecklare är du direkt underställd socialchefen, och ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp. Du ansvarar i samverkan med ledningsgruppen och förvaltningens medarbetare för det systematiska kvalitetsarbetet. I uppdraget ingår ett förvaltningsövergripande arbete och du som kvalitetsutvecklare arbetar även tillsammans med representanter från förvaltningens kvalitets- och utvecklingsgrupp. I arbetet ingår ett övergripande arbete med digitala lösningar med målet att förbättra arbetsmiljön och höja kvalitén i de insatser vi ger till vård och omsorgstagare.

Du förväntas att leda processer framåt samt ge handledning och stöd i utvecklingsarbetet utifrån aktuell forskning och lagrum. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla kvalitetsarbetet och utföra internkontroller av verksamheten.Årligen ska du dokumentera utvecklingsarbetet i en kvalitetsrapport. Andra uppdrag från ledningsgruppen aktualiseras löpande, t.ex. hantering av revisionsgranskningar, arbetsprocesser och övergripande rutiner.

Som en del av ditt arbete förväntas du samarbeta och samverka såväl internt inom förvaltning och kommunkoncern som externt. Du har ett övergripande ansvar för projekt som bedrivs med externa parter och internt inom den egna förvaltningen.

Kompetenser
Du har relevant akademisk utbildning inom området samt dokumenterad erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete. Viktigt är att du har kunskap om evidensbaserade utvecklingsprocesser som utgår från användarens behov och samskapar lösningar tillsammans med användare och utförare.

Som person har du integritet och du är analytisk, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du är en ansvarstagande person som trivs med att arbeta självständigt. En förutsättning för implementeringen av kvalitetsarbetet är att du är kommunikativ och har god pedagogisk förmåga. Du har även ett tydligt brukarfokus och en systematisk ådra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande är erfarenhet av arbete inom socialtjänstens verksamhetsområde samt kunskap om gällande lagstiftning.

Anställningen kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. 

Du bör även ha god kunskap och vana med dator och IKT- system. Vi använder digitala system för systematik och uppföljning. Du är en nyckelperson i förvaltningen i dessa arbetssätt.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltidmed tillträdesdag 2022-03-01 eller enligt överenskommelse. 
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-01-10.

Anställningen kräver att du innehar B-körkort.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Anna-Lena Andersson tel. 072 5312477

Fackliga företrädare
Kristina Henriksson Vision tel. 0923-65474
Catarina Andersson Vårdförbundet tel.0923-65000
Charlotte Pirkkanen Snäll, Akademikerförbundet SSR tel. 0923-65000.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Teknisk projektledare inom mjukvara till Careium!

Gillar du projektledning av elektronikprodukter och moderna utvecklingsmetoder? Då är du som oss! Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige och huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter lever ett rikare liv, känner sig trygga och omhändertagna. Vår breda portfölj av... Visa mer
Gillar du projektledning av elektronikprodukter och moderna utvecklingsmetoder? Då är du som oss!

Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige och huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter lever ett rikare liv, känner sig trygga och omhändertagna.

Vår breda portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Vi erbjuder en helt digital larmkedja som ger äldre och funktionshindrade en säkerhet både i hemmet och utomhus. Vi sköter våra egna larmcentraler 24 timmar om dygnet, med ett team av utbildade och engagerade operatörer.

Careiums ambition är att vara marknadsledande på välfärdsteknik i Europa samtidigt som vi skapar en bättre vardag för våra seniorer och bidrar till en hållbar utveckling.

Våra värderingar är: Show Care, Act Smart & Be Heroes.

Genom att arbeta hos oss förbättrar du inte bara livet för nuvarande generation av seniorer utan utvecklingen kommer fortgå ända tills det är dags för oss själva att nyttja de tjänster och produkter vi skissar på idag. För att lyckas behöver vi alltid fler engagerade kollegor som vill vara med och bidra!

Vi gör trygghetsskapande produkter där vi utvecklar elektronik och mjukvaran som kör på dessa. Produkterna kan vara avancerade trygghetstelefoner med mobiluppkoppling och teknik som Zigbee, Bluetooth och WiFi, men vi gillar också små sensorer som kommunicerar med trygghetstelefonerna.

Arbetsuppgifter

Du kommer ha möjlighet att själv vara med och utforma och sätta prägel på dina huvudsakliga arbetsuppgifter, utifrån organisationens gemensamma mål! Vi är en liten organisation så du kommer att vara inblandad i alla delar av utvecklingen och alla våra produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

* Leda tekniska utvecklingsprojekt i en internationell miljö, från start till mål med allt vad det innebär.
* Ansvara för att vi kontinuerligt utvecklar våra mjukvaror på bästa möjliga sätt och levererar dem i tid.

Om Teamet:
Du kommer att ingå i ett väl sammansvetsat team i Kalix bestående av nio engagerade och erfarna medarbetare. Våra kollegor utanför Kalix sitter delvis i Malmö på Careiums huvudkontor men också i Madrid. Här arbetar man med relaterade molntjänster.

Placeringsort:
Kalix. Möjlighet att arbeta delvis hemifrån.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, heltid

Tillträde: Snarast

Din profil
På Careium anser vi att kompetens är så mycket mer än kunskap. Kompetens innefattar även vårt beteende, vår förmåga samt vår motivation och vilja. Nedan är en lista över egenskaper och färdigheter som skulle passa perfekt i vårt team och på vårt företag.

Du är driven: vi tror att du vill få saker gjorda, både vad gäller leverans och att ständigt förbättra våra arbetssätt
Du är kreativ
Du arbetar bra i Team och vill kommunicera dina idéer till gruppen

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Kvalitetsutvecklare ref. nr.155/21

Ansök    Dec 22    Kalix kommun    Kvalitetssamordnare
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och ... Visa mer
Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt.

Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Socialförvaltningen kan ge dig ett spännande arbete i en dynamisk organisation där du ges möjlighet att påverka framtidens vård- och omsorg. Vi befinner oss i ett viktig och spännande omställningsarbete inom vård- och omsorg och behöver därmed en drivande och kunnig kvalitetsutvecklare.

Arbetsuppgifter
Som kvalitetsutvecklare är du direkt underställd socialchefen, och ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp. Du ansvarar i samverkan med ledningsgruppen och förvaltningens medarbetare för det systematiska kvalitetsarbetet. I uppdraget ingår ett förvaltningsövergripande arbete och du som kvalitetsutvecklare arbetar även tillsammans med representanter från förvaltningens kvalitets- och utvecklingsgrupp. I arbetet ingår ett övergripande arbete med digitala lösningar med målet att förbättra arbetsmiljön och höja kvalitén i de insatser vi ger till vård och omsorgstagare.

Du förväntas att leda processer framåt samt ge handledning och stöd i utvecklingsarbetet utifrån aktuell forskning och lagrum. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla kvalitetsarbetet och utföra internkontroller av verksamheten.Årligen ska du dokumentera utvecklingsarbetet i en kvalitetsrapport. Andra uppdrag från ledningsgruppen aktualiseras löpande, t.ex. hantering av revisionsgranskningar, arbetsprocesser och övergripande rutiner.

Som en del av ditt arbete förväntas du samarbeta och samverka såväl internt inom förvaltning och kommunkoncern som externt. Du har ett övergripande ansvar för projekt som bedrivs med externa parter och internt inom den egna förvaltningen.

Kompetenser
Du har relevant akademisk utbildning inom området samt dokumenterad erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete. Viktigt är att du har kunskap om evidensbaserade utvecklingsprocesser som utgår från användarens behov och samskapar lösningar tillsammans med användare och utförare.

Som person har du integritet och du är analytisk, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du är en ansvarstagande person som trivs med att arbeta självständigt. En förutsättning för implementeringen av kvalitetsarbetet är att du är kommunikativ och har god pedagogisk förmåga. Du har även ett tydligt brukarfokus och en systematisk ådra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande är erfarenhet av arbete inom socialtjänstens verksamhetsområde samt kunskap om gällande lagstiftning.

Anställningen kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. 

Du bör även ha god kunskap och vana med dator och IKT- system. Vi använder digitala system för systematik och uppföljning. Du är en nyckelperson i förvaltningen i dessa arbetssätt.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltidmed tillträdesdag 2022-03-01 eller enligt överenskommelse. 
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-01-16.

Anställningen kräver att du innehar B-körkort.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Anna-Lena Andersson tel. 072 5312477

Fackliga företrädare
Kristina Henriksson Vision tel. 0923-65474
Catarina Andersson Vårdförbundet tel.0923-65000
Charlotte Pirkkanen Snäll, Akademikerförbundet SSR tel. 0923-65000.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare skola ref. nr. 109/21

Ansök    Sep 30    Kalix kommun    Organisationsutvecklare
Utbildningsförvaltningen ansvarar, på uppdrag av utbildningsnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för verksamheten inom förskola, grundskola, särskola, gymnasium, kulturskola samt vuxenutbildning i kommunen. Utbildningsförvaltningens vision är ”landets bästa förskola och skola” där elever utbildas för att vara väl rustande för vidare studier och kommande arbetsliv. Fokus ligger på lärande i ett livslångt perspektiv och målet är en förskola och skola d... Visa mer
Utbildningsförvaltningen ansvarar, på uppdrag av utbildningsnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för verksamheten inom förskola, grundskola, särskola, gymnasium, kulturskola samt vuxenutbildning i kommunen. Utbildningsförvaltningens vision är ”landets bästa förskola och skola” där elever utbildas för att vara väl rustande för vidare studier och kommande arbetsliv. Fokus ligger på lärande i ett livslångt perspektiv och målet är en förskola och skola där varje barn och elev ges möjlighet att lyckas i en lugn och trygg miljö.

Vi söker dig, legitimerad lärare, som vill ta ett karriärsteg och är redo att möta ett intressant och utvecklande arbete i skolorna i Kalix kommun. Du  kommer på uppdrag av rektorer, grundskolechef/utvecklingsledare och skolchef arbeta i alla våra skolor med att kvalitetssäkra och utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare kommer du att bistå rektorer och förvaltning i det systematiska kvalitetsarbetet. På uppdrag av skolledningen organiserar och driver du i olika former utvecklingsarbete, huvudsakligen inom digitaliseringsområdet, där kollegialt lärande utifrån forskning och beprövad erfarenhet står i fokus. Du handleder och stödjer pedagoger och arbetslag i arbetet med att utveckla kvalitet och stimulerande lärmiljöer, där skolans uppdrag enligt läroplan, skollag och behov identifierade i det systematiska kvalitetsarbetet är utgångspunkten. Du organiserar och leder olika nätverk där skolans personal ingår. Du kommer att ha ett särskilt fokus skolans på digitaliseringsuppdrag. I tjänsten ingår även systemansvar för olika verksamhetssystem samt teknisk-pedagogisk support mot verksamheten. Du ingår i ett arbetslag med andra verksamhetsutvecklare och utvecklingsledare på Utbildningsförvaltningen.

Kompetenser
Du är legitimerad lärare med minst 5 års erfarenhet av undervisning i skolan. Vi ser gärna att du har en kompletterande universitetsutbildning mot digitalisering. Du har kunskaper om dataskyddsförordningen och tillämpning av lagstiftningen inom skolan.Du har god kunskap om skollag och läroplan och tar i alla sammanhang utgångspunkt i styrdokument och aktuell forskning i ditt arbete. Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete/systematiskt kvalitetsarbete är meriterande. Genom ett strategiskt och målinriktat arbetssätt skapar du resultat inom uppsatta ramar och du klarar av att ha många bollar i luften samtidigt.

Du är bekväm med att utbilda och handleda kollegor och är tydlig, kommunikativ och strukturerad i ditt arbete samt har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig väl i tal och skrift då du kommer att skriva utredningar, planer, strategier och texter för webbpublicering mm. Du har kunskap om pedagogiskt arbete med olika sorters digitala enheter som PC, Chromebooks och iPads och stor erfarenhet av att använda digitala verktyg i undervisningen. Kunskap om Google-verktygen är nödvändig.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. 
Ansökningar tas emot t.o.m. 2021-10-17. 

Körkort och tillgång till bil erfordras.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Utvecklingsledare Elisabeth Karlsson
[email protected], 0923-651 10

Fackliga representanter
Lärarförbundet, Dirk Fischer
0923-65000
Lärarnas Riksförbund, Theres Innergård
0923-65000

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Ledningsresurs ref. nr. 133/21

Ansök    Nov 10    Kalix kommun    Administrativ utvecklare
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen. Här kommer en unik chans för dig m... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.

Här kommer en unik chans för dig med rätt utbildning och bakgrund att jobba med utveckling i Kalix kommun. I rollen som ledningsresurs jobbar du nära kommundirektören och tillsammans driver ni utvecklingsfrågor i olika grupper, på olika områden, utifrån ett kommunövergripande perspektiv.

Till Stab Kansli söker vi nu en ledningsresurs. Stab Kansli är en administrativ stödfunktion till Kommunfullmäktige, Kommunstyrelsen och Valnämnden. Kansliet jobbar med registrering av handlingar, kallelse till sammanträden, protokollföring, expediering och arkivläggning och viss myndighetsutövning. Kansliet utför också kvalificerat utrednings- och utvärderingsarbete, planering och samordning av kommunalrådets och kommundirektörens löpande arbete. Du blir en av fyra medarbetare som utgörs av kansliansvarig, två nämndsekreterare och ledningsresurs.

Arbetsuppgifter
Rollenledningsresurs innebär att du bistår kommundirektören och kommunstyrelsens ordförande med olika administrativa uppgifter samt samordnar och driver egna projekt.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Koordinera och organisera kalender, konferenser och evenemang
- Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering och koppling mellan mötesdeltagare
- Ansvara för kallelse/protokollföring: ISG/Krisledningsstab, Näringslivsråd, MBL, Lokalgruppen, Kompetensrådet, KPR, KLF Skyddskommitté, Ordförande- och förvaltningschefsträffar
- Ansvara för att upprätthålla olika typer av dokument och presentationer
- Söka och samla in data, sammanställa rapporter och följa upp planer och aktiviteter, SCB befolkning
- Projektledare för KKiK - Kolada, Insikten
- Hantering av fakturor, tidrapporter, resekostnader med mera
- Husrådet, sammankallande, gemensamma lokaler i Förvaltningsbyggnaden
- Ajourhålla och utveckla kommunstyrelsens information på webben
- Medverka vid planering och genomförande av allmänna val: riksdag, region- och kommunfullmäktige, Europaparlamentet med flera

Dina uppdrag är varierade och kan innebära sammanställ­ning av statistik, omvärldsbevakning, handläggning av motioner och remisser. Du leder, samordnar och deltar i olika utrednings- och utvecklingsuppdrag och stödjer och kvalitetssäkrar förvaltningsöver­gripande processer.

Kalix kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet.

Kompetenser
Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet inom statsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana och en fördel är om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Vi använder bland annat Visma Ekonomi, Office, Stratsys och Ciceron.

Som person är du noggrann, strukturerad, har en stark integritet och utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2022-03-01.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2021-11-26. 

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Maria S Henriksson, Kommundirektör
e-post: [email protected], tel: 070-223 774 1.

Facklig representant
VISION, nås via växeln 0923-650 00.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Ledningsresurs ref. nr. 133/21

Ansök    Nov 23    Kalix kommun    Administrativ utvecklare
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen. Här kommer en unik chans för dig m... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.

Här kommer en unik chans för dig med rätt utbildning och bakgrund att jobba med utveckling i Kalix kommun. I rollen som ledningsresurs jobbar du nära kommundirektören och tillsammans driver ni utvecklingsfrågor i olika grupper, på olika områden, utifrån ett kommunövergripande perspektiv.

Till Stab Kansli söker vi nu en ledningsresurs. Stab Kansli är en administrativ stödfunktion till Kommunfullmäktige, Kommunstyrelsen och Valnämnden. Kansliet jobbar med registrering av handlingar, kallelse till sammanträden, protokollföring, expediering och arkivläggning och viss myndighetsutövning. Kansliet utför också kvalificerat utrednings- och utvärderingsarbete, planering och samordning av kommunalrådets och kommundirektörens löpande arbete. Du blir en av fyra medarbetare som utgörs av kansliansvarig, två nämndsekreterare och ledningsresurs.

Arbetsuppgifter
Rollenledningsresurs innebär att du bistår kommundirektören och kommunstyrelsens ordförande med olika administrativa uppgifter samt samordnar och driver egna projekt.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Koordinera och organisera kalender, konferenser och evenemang
- Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering och koppling mellan mötesdeltagare
- Ansvara för kallelse/protokollföring: ISG/Krisledningsstab, Näringslivsråd, MBL, Lokalgruppen, Kompetensrådet, KPR, KLF Skyddskommitté, Ordförande- och förvaltningschefsträffar
- Ansvara för att upprätthålla olika typer av dokument och presentationer
- Söka och samla in data, sammanställa rapporter och följa upp planer och aktiviteter, SCB befolkning
- Projektledare för KKiK - Kolada, Insikten
- Hantering av fakturor, tidrapporter, resekostnader med mera
- Husrådet, sammankallande, gemensamma lokaler i Förvaltningsbyggnaden
- Ajourhålla och utveckla kommunstyrelsens information på webben
- Medverka vid planering och genomförande av allmänna val: riksdag, region- och kommunfullmäktige, Europaparlamentet med flera

Dina uppdrag är varierade och kan innebära sammanställ­ning av statistik, omvärldsbevakning, handläggning av motioner och remisser. Du leder, samordnar och deltar i olika utrednings- och utvecklingsuppdrag och stödjer och kvalitetssäkrar förvaltningsöver­gripande processer.

Kalix kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet.

Kompetenser
Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet inom statsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana och en fördel är om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Vi använder bland annat Visma Ekonomi, Office, Stratsys och Ciceron.

Som person är du noggrann, strukturerad, har en stark integritet och utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2022-03-01.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2021-11-28. 

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Maria S Henriksson, Kommundirektör
e-post: [email protected], tel: 070-223 774 1.

Facklig representant
VISION, nås via växeln 0923-650 00.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare ref. nr. 70/20

Ansök    Jun 3    Kalix kommun    Organisationsutvecklare
Socialförvaltningen ansvarar på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning - för socialtjänsten i kommunen. Nämndens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade, hälso- och sjukvård samt Arbetsmarknad och Integration. Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Arbetsmiljö och trivsel som vi alla skapar är vikiga för oss i förvaltningen, så även för dig. Vi ska skapa förutsä... Visa mer
Socialförvaltningen ansvarar på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning - för socialtjänsten i kommunen. Nämndens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade, hälso- och sjukvård samt Arbetsmarknad och Integration. Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Arbetsmiljö och trivsel som vi alla skapar är vikiga för oss i förvaltningen, så även för dig. Vi ska skapa förutsättningar för samliga medarbetar att göra ett så bra jobb som möjligt i en värde- och kunskapsstryd verksamhet utifrån brukarnas behov. Socialförvaltningens verksamheter baseras på kunskapsstyrning, tillit och tilltro och arbetar med jämställda beslut. I Socialförvaltningen satsar vi på utveckling av verksamheterna med digitalisering och välfärdsteknik, där vi är långt fram, men även andra utvecklingsarbeten utifrån nationella- och lokala satsningar samt politiska beslut.  

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare driver du utvecklingsfrågor utifrån riktade stimulansmedel, verksamhetens- och brukarens behov, vilka varierar över tid. Du arbetar nära Kvalitetsutvecklare som leder och håller samman utvecklingsarbetet i Socialförvaltningen.

Kompetenser
Du har adekvat högskoleutbildning inom Socialförvaltningens område, gärna legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut alternativt inom social omsorg eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av tidigare utvecklingsarbete inom socialtjänsten är meriterande.

Du är en engagerad och positiv person som är bra på att skapa goda relationer både internt och externt. Du brinner för humanism och helhet och tycker om att jobba med välfärd, människor och hållbarhet. Du älskar utvecklingsfrågor, är flexibel och uppfinningsrik och är bra på att samverka och samarbeta, både internt och externt. Du är innovativ, tänker nytt och grundar dig i evidens- och kunskapsstyrning. Du kommer, tillsammans med ledningsgruppen, att arbeta med effektiva lösningar som är hållbara och du gillar omvärldsbevakning. Du är en lagspelare som kan lyfta blicken och se framåt. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2020-09-01
Ansökningar tas emot t.o.m. 2020-06-29

Vänligen ange löneanspråk.
IT-kunskap, körkort samt tillgång till egen bil erfordras.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).  

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Anna-Lena Andersson, Socialchef, 072-531 24 77
Malin Drugge, Kvalitetsutveckare, 073-087 16 70

Fackliga företrädare
Benny Rönnqvist, Vision, 070-650 03 61
Sanna Jonsson, Vårdförbundet, 070-292 90 87

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre