Lediga jobb som Löneadministratör i Kalix

Se lediga jobb som Löneadministratör i Kalix. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalix som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomi- och löneadministratör

OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena.  Dina kommande arbetsuppgifter:  Löneadministration och alla d... Visa mer
OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena.  Dina kommande arbetsuppgifter: 
Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In- och utbetalningar
Stöd vid månadsbokslut
Avstämningar 
Fakturahantering, påminnelser, inkasso
Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel.  VEM SÖKER VI?  Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  
Kvalifikationer 
Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift 
Meriterande 
Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå 
VÅRT ERBJUDANDE  Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.
VILLKOR  Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.  Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.  Placeringsort: Kalix  Lön och tillträde enligt överenskommelse.  Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:  Lena Larson, Head of Accounting, 070-559 08 00 Facklig företrädare: Unionen,[email protected]  Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. Visa mindre

Ekonomi- och löneadministratör sökes till Responda Group

OM TJÄNSTEN Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Dina kommande arbetsuppgifter: Löneadministration och alla där... Visa mer
OM TJÄNSTEN Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Dina kommande arbetsuppgifter:
Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
Vara systemansvarig för de system ekonomiavdelningen använder
Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In- och utbetalningar
Stöd vid månadsbokslut
Avstämningar
Fakturahantering, påminnelser, inkasso
Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. VEM SÖKER VI? Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Kvalifikationer:
Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande Arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i Excel och Outlook
Svenska och engelska i tal samt skrift

Meriterande:
Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra
Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves
Excel, avancerad nivå

VÅRT ERBJUDANDE Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.
Placeringsort: Kalix

Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 Pontus Andersson, Talent Acquisition Specialist, 070 164 21 14
Facklig företrädare: Unionen,[email protected]

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast.

I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga. Visa mindre

Löneadministratör

Ansök    Sep 7    DLL Logistics AB    Löneadministratör
Har du ett starkt intresse för löneadministration och letar efter något nytt? Då har vi på Stockhult en spännande utmaning för dig! Vi söker nu en erfaren och engagerad löneadministratör till vårt gäng. Här får du en central roll på företaget och är ansvarig för att hantera och administrera löner för företagets anställda. Vi välkomnar din ansökan redan idag! Placering: Kalix, Luleå och Glommersträsk. Uppdrag: 75-100%, tillsvidare Start: Snarast möjligt... Visa mer
Har du ett starkt intresse för löneadministration och letar efter något nytt? Då har vi på Stockhult en spännande utmaning för dig! Vi söker nu en erfaren och engagerad löneadministratör till vårt gäng. Här får du en central roll på företaget och är ansvarig för att hantera och administrera löner för företagets anställda. Vi välkomnar din ansökan redan idag!
Placering: Kalix, Luleå och Glommersträsk.
Uppdrag: 75-100%, tillsvidare
Start: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Om rollen som Löneadministratör
I rollen som löneadministratör kommer du att ha ansvar för att säkerställa korrekt och effektiv löneadministration för företagets anställda. Idag består HR och ekonomiavdelningen av 4 anställda med olika ansvarsområden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Onboarding av nyanställda
Administration av anställningsavtal och avtalsändringar
Registrering av tidrapporter och frånvaro
Beräkning, kontroll och utbetalning av löner
Hantering av skatter, försäkringar och pensionsfrågor
Rapportering till myndigheter och försäkringsbolag
Övrig administration och avlastning inom ekonomi/hr-enheten

Vem är du?
Vi söker någon med erfarenhet inom löneadministration och kunskap om relevant lagstiftning och regelverk. Du bör vara prestigelös, strukturerad och ha förmågan att arbeta självständigt. Som löneadministratör kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt, så god kommunikationsförmåga är viktigt. Du har god systemvana och gärna jobbat tidigare i något lönesystem. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av Agda PS eftersom det är det systemet som används. Du ska även vara bekväm med att köra bil då arbete på de olika verksamhetsorterna kommer förekomma.
Vad kan vi erbjuda dig?
Stockhult är idag en familjeägd koncern som består av ett flertal olika verksamheter. Där ibland två sågverk, ett i Kalix och ett i Glommersträsk. Vi är ett relativt litet företag där alla hjälps åt. Hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Kontakt och ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande och notera att vi kommer påbörja urval omgående.
För frågor kring tjänsten kan ni maila till [email protected] eller kontakta Beata Björnsson på +46(0) 72-209 28 08. Visa mindre

Löneadministratör sökes!

Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Vår löneadministration består av två medarbetare och vi behöver nu förstärkning eftersom en av våra löneadministratörer har valt att gå vidare i arbetslivet. Om tjänsten: Du jobbar direkt underställd CFO och som stöd till hela organisationen i lönerelaterade frågor. Som löneadministratör jobbar du med löner och dess administration. I huvudsak innebär ... Visa mer
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Vår löneadministration består av två medarbetare och vi behöver nu förstärkning eftersom en av våra löneadministratörer har valt att gå vidare i arbetslivet.
Om tjänsten:
Du jobbar direkt underställd CFO och som stöd till hela organisationen i lönerelaterade frågor. Som löneadministratör jobbar du med löner och dess administration. I huvudsak innebär arbetsuppgifterna:
Bearbeta och sammanställa lön i Visma AGDA
Följa gällande kollektivavtal och stötta organisationen på dessa
Redovisa skatt och övriga avdrag
Rapportera och anmäla till försäkringskassan
Månatlig pensionsrapportering Collectum och Fora
Upprätta anställningsavtal
Rapportering och avstämning myndigheter ex skatteverket, tillväxtverket och migrationsverket
Rapportering av statistik till externa aktörer ex SCB
Rapportering av statistik internt
Relevant utbildning minst gymnasial
Erfarenhet från löneadministration
Noggrann
Lätt att lära och förståelse för industriell produktion
Flexibilitet att kunna hoppa mellan olika arbetsuppgifter

Tjänsten omfattar 100%
Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft.
Din profil/Vem söker vi:
Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet av att jobba med löner. Du är flexibel och kan lätt växla mellan arbetsuppgifter samt trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga, men även hög integritet.
Meriterande:
Kunskaper inom löneadministration.
Tycker du det här låter intressant? Sök i så fall omgående, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag!
Sista ansökningsdag: 15 april 2021
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placering: Kalix
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid
Vi tror på mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande samt sökande med annan kulturell bakgrund.
Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR.
Skicka din ansökan till: [email protected] , märk den med "Löneadministratör".
Vid frågor kontakta: Jonas Larsson, CFO, mail: [email protected], nummer: 070-313 0555.
Om företaget:
PartGroup är en familjeägd koncern med ca 600 anställda som omsätter omkring 1,2 miljarder kronor per år. Verksamhet bedrivs i bolagen PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Huvudkontoret är beläget i Kalix där merparten av verksamheterna utgår från.
Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige samt i Norge och Danmark.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre