Lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Kalix

Se lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Kalix. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalix som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomi- och löneadministratör

OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena.  Dina kommande arbetsuppgifter:  Löneadministration och alla d... Visa mer
OM TJÄNSTEN   Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena.  Dina kommande arbetsuppgifter: 
Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In- och utbetalningar
Stöd vid månadsbokslut
Avstämningar 
Fakturahantering, påminnelser, inkasso
Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer 

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel.  VEM SÖKER VI?  Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.  
Kvalifikationer 
Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra. Goda kunskaper i Excel och Outlook Svenska och engelska i tal samt skrift 
Meriterande 
Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves Excel, avancerad nivå 
VÅRT ERBJUDANDE  Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.
VILLKOR  Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.  Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.  Placeringsort: Kalix  Lön och tillträde enligt överenskommelse.  Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:  Lena Larson, Head of Accounting, 070-559 08 00 Facklig företrädare: Unionen,[email protected]  Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast. Visa mindre

Bemanningsplanerare ref. nr. 36/25

Ansök    Mar 18    Kalix kommun    Personaladministratör
Nu söker vi 2 vikarierande bemanningsplanerare till Arbetsgivarenheten. Arbetsgivarenheten vid Kalix Kommun består av fyra funktioner; HR, Lön, Företagshälsovård och Bemanning. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix Kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef. Vill du också v... Visa mer
Nu söker vi 2 vikarierande bemanningsplanerare till Arbetsgivarenheten.
Arbetsgivarenheten vid Kalix Kommun består av fyra funktioner; HR, Lön, Företagshälsovård och Bemanning. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix Kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef.

Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
Som bemanningsplanerare har du en central roll i Kalix kommuns kompetensförsörjning. I ditt arbete som bemanningsplanerare arbetar du med verktygen Time Care Pool och Time Care Planering, dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för att bokningar av vikarier från organisationens enheter blir tillsatta. I denna roll har du även nära kontakt med våra timvikarier vilka du kommunicerar med kring anställningsavtal, bokningar och annat som rör deras anställning i Kalix Kommun. Arbetet innebär också handledning gentemot chefer och beställare i Time Care-verktygen. En del av ditt arbete kan även bli att ansvara för granskning och publicering av platsannonser i IT-verktyget Talent Recruiter. Med hjälp av IT-verktyget WinLas besvaras chefers och arbetsledares frågor kring anställningstid och vissa arbetsrättsliga frågor rörande bland annat företrädesrätt till återanställning.

Bemanningsfunktionen består av tre bemanningsplanerare och en bemanningsadministratör. Du har även ett nära samarbete med Arbetsgivarenhetens övriga funktioner: HR och Lön

Vi söker
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Erfarenhet av arbete i IT-verktygen Time Care Pool, Time Care Planering och/eller erfarenhet av bemanningsarbete med andra IT-verktyg är mycket meriterande, särskilt från arbete inom kommunal verksamhet. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo samt föra ett nära samarbete med chefer och beställare, för att kunna prioritera och ta beslut i ärenden. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa goda relationer och vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningen innebär till stor del arbete med IT-verktyg samt kommunikation i tal och skrift, vi ser därför gärna att du som söker har goda kunskaper i det svenska språket samt att du är van vid och trivs med att arbeta med IT-verktyg.


Övrigt
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar Arbetsgivarenheten, Ekonomienheten, IT-enheten, Näringslivsenheten, Service- och kommunikationsenheten och Säkerhetsenheten.
Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Bemanningsplanerare ref.nr. 18/24

Ansök    Mar 5    Kalix kommun    Personaladministratör
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen. Arbetsgivarenheten vid Kalix Kom... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.



Arbetsgivarenheten vid Kalix Kommun består av fyra funktioner; HR, Lön, Företagshälsovård och Bemanning. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix Kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef.



Arbetsuppgifter

Som bemanningsplanerare har du en central roll i Kalix kommuns kompetensförsörjning. I ditt arbete som bemanningsplanerare arbetar du med verktygen Time Care Pool och Time Care Planering, dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för att bokningar av vikarier från organisationens enheter blir tillsatta. I denna roll har du även nära kontakt med våra timvikarier vilka du kommunicerar med kring anställningsavtal, bokningar och annat som rör deras anställning i Kalix Kommun. Arbetet innebär också handledning gentemot chefer och beställare i Time Care-verktygen. En del av ditt arbete kan även bli att ansvara för granskning och publicering av platsannonser i IT-verktyget Talent Recruiter. Med hjälp av IT-verktyget WinLas besvaras chefers och arbetsledares frågor kring anställningstid och vissa arbetsrättsliga frågor rörande bland annat företrädesrätt till återanställning.



Bemanningsfunktionen består av tre bemanningsplanerare och en bemanningsadministratör. Du har även ett nära samarbete med Arbetsgivarenhetens övriga funktioner: HR och Lön



Kompetenser

Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Erfarenhet av arbete i IT-verktygen Time Care Pool, Time Care Planering och/eller erfarenhet av bemanningsarbete med andra IT-verktyg är mycket meriterande, särskilt från arbete inom kommunal verksamhet. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo samt föra ett nära samarbete med chefer och beställare, för att kunna prioritera och ta beslut i ärenden. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa goda relationer och vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.



Anställningen innebär till stor del arbete med IT-verktyg samt kommunikation i tal och skrift, vi ser därför gärna att du som söker har goda kunskaper i det svenska språket samt att du är van vid och trivs med att arbeta med IT-verktyg.



Övrigt

Tidsbegränsad anställning på heltid 100% fr.o.m. 2024-05-27 t.o.m. 2024-07-14, eller tillträdesdag enligt överenskommelse.

Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-04-07



Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.

Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).



Kontaktpersoner

Rekryterande chef

Åsa Mohss, 0923–65343.



Facklig representant

Kristina Henriksson, Vision, nås via växeln 0923–65000



Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Bemanningsplanerare ref. nr. 36/25

Ansök    Mar 17    Kalix kommun    Personaladministratör
Nu söker vi 2 vikarierande bemanningsplanerare till Arbetsgivarenheten. Arbetsgivarenheten vid Kalix Kommun består av fyra funktioner; HR, Lön, Företagshälsovård och Bemanning. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix Kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef. Vill du också v... Visa mer
Nu söker vi 2 vikarierande bemanningsplanerare till Arbetsgivarenheten.
Arbetsgivarenheten vid Kalix Kommun består av fyra funktioner; HR, Lön, Företagshälsovård och Bemanning. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix Kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef.

Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
Som bemanningsplanerare har du en central roll i Kalix kommuns kompetensförsörjning. I ditt arbete som bemanningsplanerare arbetar du med verktygen Time Care Pool och Time Care Planering, dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för att bokningar av vikarier från organisationens enheter blir tillsatta. I denna roll har du även nära kontakt med våra timvikarier vilka du kommunicerar med kring anställningsavtal, bokningar och annat som rör deras anställning i Kalix Kommun. Arbetet innebär också handledning gentemot chefer och beställare i Time Care-verktygen. En del av ditt arbete kan även bli att ansvara för granskning och publicering av platsannonser i IT-verktyget Talent Recruiter. Med hjälp av IT-verktyget WinLas besvaras chefers och arbetsledares frågor kring anställningstid och vissa arbetsrättsliga frågor rörande bland annat företrädesrätt till återanställning.

Bemanningsfunktionen består av tre bemanningsplanerare och en bemanningsadministratör. Du har även ett nära samarbete med Arbetsgivarenhetens övriga funktioner: HR och Lön

Vi söker
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Erfarenhet av arbete i IT-verktygen Time Care Pool, Time Care Planering och/eller erfarenhet av bemanningsarbete med andra IT-verktyg är mycket meriterande, särskilt från arbete inom kommunal verksamhet. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo samt föra ett nära samarbete med chefer och beställare, för att kunna prioritera och ta beslut i ärenden. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa goda relationer och vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningen innebär till stor del arbete med IT-verktyg samt kommunikation i tal och skrift, vi ser därför gärna att du som söker har goda kunskaper i det svenska språket samt att du är van vid och trivs med att arbeta med IT-verktyg.


Övrigt
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Ekonomi- och löneadministratör sökes till Responda Group

OM TJÄNSTEN Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Dina kommande arbetsuppgifter: Löneadministration och alla där... Visa mer
OM TJÄNSTEN Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Dina kommande arbetsuppgifter:
Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
Vara systemansvarig för de system ekonomiavdelningen använder
Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In- och utbetalningar
Stöd vid månadsbokslut
Avstämningar
Fakturahantering, påminnelser, inkasso
Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer

Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. VEM SÖKER VI? Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Kvalifikationer:
Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande Arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i Excel och Outlook
Svenska och engelska i tal samt skrift

Meriterande:
Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra
Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves
Excel, avancerad nivå

VÅRT ERBJUDANDE Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.

VILLKOR
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.
Placeringsort: Kalix

Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 Pontus Andersson, Talent Acquisition Specialist, 070 164 21 14
Facklig företrädare: Unionen,[email protected]

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast.

I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga. Visa mindre

Administratör inom HR till SiS ungdomshem Johannisberg, Kalix

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig ... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården).


Arbetsbeskrivning
I rollen som HR-administratör på SiS ungdomshem Johannisberg kommer du arbeta med personaladministration inom bemanning och löpande uppgifter kopplade till vår lönecykel, till exempel bevakningslistor, fellistor, frånvaroadministration, skulder, registrering av anställningar och tillägg/avdrag. Merparten av arbetet innebär att hantera bemanningen av våra avdelningar och boka in vakanser för att trygga den säkerhetsbemanning som skall finnas i tjänst. Vissa arbetsuppgifter inom ekonomiadministration så som, leverantörsreskontra, fakturering och avstämningar kan förekomma. Andra administrativa uppgifter så som till exempel resebokningar och hantering av diariet förekommer också, då vi inom vår HR-organisation täcker upp för varandra vid frånvaro. Du är ett stöd för medarbetare och chefer på hela institutionen och bistår i uppföljning och utvärdering inom det personaladministrativa. Utöver detta ser vi gärna att våra medarbetare är med och utvecklar våra processer och arbetssätt för att vi ska kunna ge den bästa servicen och på ett effektivt sätt stötta kärnverksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar i ibland stressade situationer. Du arbetar bra tillsammans med kollegor och är duktig på att nätverka och skapa professionella relationer. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, samt har förmågan att lösa komplexa problem. SiS värdeord; respekt, omtanke och tydlighet genomsyrar ditt bemötande. Du har en gymnasieutbildning och erfarenhet från personaladministrativt arbete. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt vana att arbeta i olika datorsystem. Erfarenhet av personalarbete inom offentlig sektor samt erfarenhet av arbete med statliga kollektivavtal och löneprocesser är meriterande. Det är även meriterande om du har utbildning inom till exempel arbetsrätt, löneadministration eller personalvetenskap samt erfarenhet av personalsystemen Primula, Winlas och Besched, Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Du ska ha:


• Gymnasieexamen
• Erfarenhet från personaladministrativt arbete
• Körkort B

På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.

Anställning: 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 



Utdrag ur polismyndighetens misstanke- och belastningsregister görs före anställning.

 

Ansökan: 
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 oktober 2023.

 

 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

HR-administratör inriktning rekrytering

Ansök    Okt 17    Försvarsmakten    HR-assistent
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du som nyckelspelare bidrar till att försäkra Försvarsmaktens tillväxt? Som HR-administratör inriktning rekrytering är du en del av den händelserika verksamheten och ingår i ett lag som tillsammans utbildar och stödjer två engagerade hemvärnsbataljoner. Vi erbjuder placering i Kalix eller Kiruna.  Om enheten  Lapplandsjägargruppen (LJG), en del av Norra militärregionen, är Sveriges nordligaste utbildningsgrupp och me... Visa mer
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du som nyckelspelare bidrar till att försäkra Försvarsmaktens tillväxt? Som HR-administratör inriktning rekrytering är du en del av den händelserika verksamheten och ingår i ett lag som tillsammans utbildar och stödjer två engagerade hemvärnsbataljoner. Vi erbjuder placering i Kalix eller Kiruna. 

Om enheten 
Lapplandsjägargruppen (LJG), en del av Norra militärregionen, är Sveriges nordligaste utbildningsgrupp och med placeringsorter Kiruna och Kalix. Lapplandsjägargruppens främsta uppgift är att utbilda två hemvärnsbataljoner och har även uppgiften att stödja frivilligverksamheten i norra och östra Norrbotten. Vid Lapplandsjägargruppen arbetar idag 21 anställda fördelade mellan orterna Kiruna och Kalix. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med rekryteringskoordinator och HR-handläggare hantera sökande personal till Hemvärnet. Du hanterar och administrerar hemvärnssoldater i rekryteringsprocessen samt stödjer med övriga administrativa och kommunikativa uppgifter inom rekrytering. Du kommer även arbeta tillsammans med rekryteringskoordinator vid evenemangsplanering och genomförande, och agera som rekryteringsstöd mot de två hemvärnsbataljonerna samt delta i rekryteringsrelaterad verksamhet.

KRAV
Kvalifikationer


• Godkänd gymnasial utbildning
• Datorvana, samt god kunskap i officepaketet
• Körkort behörighet B, manuell växellåda
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Personliga egenskaper
Mot bakgrund av ovanstående arbetsuppgifter är dina personliga egenskaper viktiga. Som individ är du en strukturerad organisatör. Du är driven och van vid att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra mot gemensamma mål. Du har förmåga att uttrycka dig väl, är tydlig och kommunikativ samt trivs med att skapa nya kontakter. Du har lätt för att hantera flera aktiviteter samtidigt och är van vid att ha en central roll i det dagliga arbetet. Du är en stabil person som är förtroendeingivande, lyhörd och prestigelös som därmed kan vara en god företrädare för Försvarsmakten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Aktuell och relevant kunskap om Hemvärnets utbildningssystem
• Aktuell och relevant erfarenhet av arbete med rekrytering och/eller administration

Övrigt
Försvarsmakten värdesätter de kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika bakgrund och livserfarenhet. Tre timmars friskvårdstid per vecka samt flextids- och semesteravtal följer med anställningen. Resor inom egen region och landet förekommer. Stöd till andra utbildningsgrupper kan förekomma under anställningstiden. Arbetsuppgifter kan förändras över tid.


• Anställningsform: tillsvidare (som inleds med provanställning 6 månader)
• Arbetsort: Kalix eller Kiruna
• Arbetstider: dagtid, kvälls- och helgtjänst förekommer
• Omfattning: heltid
• Tjänsteresor förekommer
• Lön: Individuell lönesättning enligt Försvarsmaktens lönestruktur
• Civil befattning

Datum för tillträde tidigast 2023-12-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kommer att inledas med en utbildningsperiod inom området verksamhetsintroduktion, administration och rekrytering.

Upplysningar om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta:
Amanda Thureson eller Helena Ahlander som nås via Försvarsmaktens växel: 010-284 70 00.

Fackliga företrädare
SEKO: Susanne Thunberg
OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke
OFR/S: Annelie Forshage
Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 010-284 70 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan innehållande CV och ansökningsbrev senast 2023-11-01. Vi vill att du i din ansökan motiverar varför du anser dig vara lämplig för befattningen. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen.

Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Löneadministratör

Ansök    Sep 7    DLL Logistics AB    Löneadministratör
Har du ett starkt intresse för löneadministration och letar efter något nytt? Då har vi på Stockhult en spännande utmaning för dig! Vi söker nu en erfaren och engagerad löneadministratör till vårt gäng. Här får du en central roll på företaget och är ansvarig för att hantera och administrera löner för företagets anställda. Vi välkomnar din ansökan redan idag! Placering: Kalix, Luleå och Glommersträsk. Uppdrag: 75-100%, tillsvidare Start: Snarast möjligt... Visa mer
Har du ett starkt intresse för löneadministration och letar efter något nytt? Då har vi på Stockhult en spännande utmaning för dig! Vi söker nu en erfaren och engagerad löneadministratör till vårt gäng. Här får du en central roll på företaget och är ansvarig för att hantera och administrera löner för företagets anställda. Vi välkomnar din ansökan redan idag!
Placering: Kalix, Luleå och Glommersträsk.
Uppdrag: 75-100%, tillsvidare
Start: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Om rollen som Löneadministratör
I rollen som löneadministratör kommer du att ha ansvar för att säkerställa korrekt och effektiv löneadministration för företagets anställda. Idag består HR och ekonomiavdelningen av 4 anställda med olika ansvarsområden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Onboarding av nyanställda
Administration av anställningsavtal och avtalsändringar
Registrering av tidrapporter och frånvaro
Beräkning, kontroll och utbetalning av löner
Hantering av skatter, försäkringar och pensionsfrågor
Rapportering till myndigheter och försäkringsbolag
Övrig administration och avlastning inom ekonomi/hr-enheten

Vem är du?
Vi söker någon med erfarenhet inom löneadministration och kunskap om relevant lagstiftning och regelverk. Du bör vara prestigelös, strukturerad och ha förmågan att arbeta självständigt. Som löneadministratör kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt, så god kommunikationsförmåga är viktigt. Du har god systemvana och gärna jobbat tidigare i något lönesystem. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av Agda PS eftersom det är det systemet som används. Du ska även vara bekväm med att köra bil då arbete på de olika verksamhetsorterna kommer förekomma.
Vad kan vi erbjuda dig?
Stockhult är idag en familjeägd koncern som består av ett flertal olika verksamheter. Där ibland två sågverk, ett i Kalix och ett i Glommersträsk. Vi är ett relativt litet företag där alla hjälps åt. Hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Kontakt och ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande och notera att vi kommer påbörja urval omgående.
För frågor kring tjänsten kan ni maila till [email protected] eller kontakta Beata Björnsson på +46(0) 72-209 28 08. Visa mindre

Administratör/Personalkoordinator, IVAK, Kalix sjukhus

Välkommen till IVAK i Kalix. Här tar vi hand om den akut sjuka patienten i ett unikt samarbete mellan akutmottagning och intensivvård. Nu har du chansen att bli vårt administrativa stöd och koordinator i den dagliga verksamheten. Vi söker Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Vi ser gärna att du har administrativ utbildning, kunskaper i VAS samt arbetserfarenhet inom vård- och omsorg alternativt erfarenhet av arbete me... Visa mer
Välkommen till IVAK i Kalix. Här tar vi hand om den akut sjuka patienten i ett unikt samarbete mellan akutmottagning och intensivvård. Nu har du chansen att bli vårt administrativa stöd och koordinator i den dagliga verksamheten.



Vi söker

Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Vi ser gärna att du har administrativ utbildning, kunskaper i VAS samt arbetserfarenhet inom vård- och omsorg alternativt erfarenhet av arbete med personal- eller schemaplanering. Som person är du strukturerad i ditt arbetssätt, flexibel och motiveras av att arbeta både självständigt, såväl som i grupp. Du är relationsskapande och kreativ i ditt tankesätt samt har en god problemlösningsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Det här får du arbeta med

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att lösa den dagliga bemanningen av sjuksköterskor och undersköterskor på enheten. Du har en koordinatorfunktion i den dagliga styrningen vad gäller att lösa korttidsbemanning och se över ledighetsansökningar. Du har en tät kommunikation med medarbetare samt enhetschef för att se till att varje arbetspass har den personal som behövs. Du är en del av schemaplaneringen inför varje schemaperiod. Du kommer också vara ett stöd till verksamheten vad gäller förberedelse av behörigheter för ny personal samt introduktion i journalsystemet VAS. Tjänsten innebär även att du avlastar enhetscheferna med vissa administrativa uppgifter. Varierande arbetsuppgifter som kan ändras efter behov.   



Det här erbjuder vi dig

- Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård

- Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag

- Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/


Information om tjänsten

Tjänsten är tillsvidare, heltid, förlagt under dagtid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Bemanningsadministratör ref. nr. 113/23

Kommunledningsförvaltningen lyder direkt under Kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten, IT-enheten samt service- och kommunikationsenheten. Arbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Förvaltningen ansvarar för service till den interna och politiska organisationen. Arbetsgivarenheten består av fyra funktioner; HR, lön, bemanning och företagshälsovård.... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen lyder direkt under Kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten, IT-enheten samt service- och kommunikationsenheten. Arbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Förvaltningen ansvarar för service till den interna och politiska organisationen.



Arbetsgivarenheten består av fyra funktioner; HR, lön, bemanning och företagshälsovård. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef. Bemanningsfunktionen består av en bemanningsadministratör och tre bemanningsplanerare.



Arbetsuppgifter

Som bemanningsadministratör kommer du att besvara chefers och arbetsledares frågor kring anställningstid och företrädesrätt med hjälp av IT-verktyget WinLas, samt hantera vissa övriga arbetsrättsliga frågor rörande bland annat rekrytering. Du har även ett nära samarbete med Arbetsgivarenhetens funktioner HR och Lön.



Du har en central roll i Kalix kommuns kompetensförsörjning. I ditt arbete som bemanningsadministratör arbetar du med verktyget Time Care Pool och du ansvarar för bokningar av vikarier till organisationens enheter. I denna roll har du även nära kontakt med våra timvikarier, vilka du kommunicerar med kring anställningsavtal, bokningar och annat som rör deras anställning i Kalix kommun.



Arbetet innebär bland annat handledning gentemot chefer och beställare i Time Care Pool. Du kommer även att ansvara för administration och förvaltande av rekryteringsverktyget Talentech Recruiter samt rutinerna kring annonsering. Du kommer att handleda användare av verktyget samt ansvara för granskning och publicering av platsannonser.



Kompetenser

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som personalvetare. Du trivs med att arbeta självständigt i ett högt tempo och kan föra ett bra samarbete med chefer och beställare. Du kan prioritera och ta snabba beslut. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa goda relationer. Du bör vara trygg med att hålla presentationer inför större grupper. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.



Kunskap och erfarenhet av arbete i IT-verktygen WinLas och Talentech Recruiter är mycket meriterande. Även erfarenhet av arbete i IT-verktyget Time Care Pool och/eller erfarenhet av bemanningsarbete med andra IT-verktyg är meriterande, särskilt om du arbetat inom kommunal verksamhet.



Rollen innebär till stor del arbete med IT-verktyg samt kommunikation i tal och skrift, vi ser därför gärna att du har goda kunskaper i det svenska språket samt att du är van vid och trivs med att arbeta med IT-verktyg. Du bör ha goda kunskaper i MS Office Word och MS Office Excel.



Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse.

Ansökningar tas emot t.o.m. 2023-10-01.



IT-kunskap erfordras. 



Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.

Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).



Kontaktpersoner

Rekryterande chef

Åsa Mohss, HR-chef, telefon 0923-653 43.



Facklig företrädare

Kristina Henriksson, Vision, nås via växeln 0923-65000.



Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Personalassistent - extrajobb för dig som är student!

MTX Rekrytering & Bemanning är specialister inom installation, fastighet & bygg. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är medlemmar i Almega - Kompetensföretagen och Installatörsföretagen och vi har kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet, övriga LO och Unionen. Vi arbetar både med yrkesarbetare och tjänstemän. Vi har en stor andel rekryteringsuppdrag och våra bemanningsuppdrag är oftast på lång sikt och kan vara början på e... Visa mer
MTX Rekrytering & Bemanning är specialister inom installation, fastighet & bygg. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är medlemmar i Almega - Kompetensföretagen och Installatörsföretagen och vi har kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet, övriga LO och Unionen. Vi arbetar både med yrkesarbetare och tjänstemän. Vi har en stor andel rekryteringsuppdrag och våra bemanningsuppdrag är oftast på lång sikt och kan vara början på en karriär hos någon av våra kunder.

Våra kunder väljer oss för vår kvalitet, vår branschkännedom och vår flexibilitet.

Är du en student som vill ha ett extrajobb? Vi söker en personalassistent till vårt härliga team!

Om tjänsten
Som personalassistent kommer du att arbeta tätt tillsammans med en konsultchef för att stötta våra uthyrda konsulter i ett större projekt i Lappland och Norrbotten. Du kommer företrädesvis arbeta hemifrån men det finns möjlighet att arbeta på kontor. Dina arbetsuppgifter kommer att vara rekrytering, personaladministration och stöttning vid personalärenden. Möten med våra uthyrda konsulter på olika orter förekommer en till två gånger i månaden.

Vartefter du utvecklas i din roll som personalassistent kan det finnas möjlighet till mer självständigt rekryteringsarbete och arbete med arbetsrättsliga frågor. På MTX Rekrytering & Bemanning utvecklas vi ständigt och vårt förbättringsarbete är integrerat i allt vi gör. Vi ser gärna att du bidrar med idéer för att löpande effektivisera och förbättra vår verksamhet.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% i enlighet med vårt kollektivavtal.

Vi fäster störst värde vid de personliga egenskaperna. För att fungera väl och trivas i rollen som personalassistent krävs att du är ambitiös, flexibel och ödmjuk inför arbetet och våra kunder. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Självklart utgår milersättning när du kör i tjänsten. Flytande svenska i tal och skrift är också ett krav.

Följande erfarenhet är meriterande:

• Rekrytering eller annat HR-arbete
• Försäljning eller annat serviceinriktat arbete
• Engelskkunskaper

Vi erbjuder

• Ett utvecklande och lärorikt arbete inom HR.
• En gedigen introduktion och bra stöttning från kollegor och chefer.
• Ett flexibelt och självständigt arbete
• Arbetstider som kan anpassas efter ditt schema

Övrigt
Omfattning: Förväntat behov under terminen är ca 1-3 dagar per vecka.
Arbetstider: Kan delvis anpassas efter ditt schema inom ramarna mån-fre 8-17
Start: I början av hösten

Ansökan
Sök tjänsten direkt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att underlätta för dig kan du söka tjänsten utan CV och komplettera med det vid senare tillfälle. Du är också välkommen att ringa om du vill höra mer om tjänsten!

Kontaktpersoner
Julia Edoff, ansvarig rekryteringskonsult
Tel: 076 880 03 68

Sophie Christiansen, rekryteringskonsult
Tel: 076- 880 26 81 Visa mindre

HR-assistent/lön

Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Vi erbjuder dig skogen – ett av våra viktigaste verktyg för att klara utmaningar kopplade till klimatförändringar och framtidens råvaruförsörjning. Dessutom en vacker arbetsplats. För att motverka hotet från klimatförändringar och mot den biologiska mångfalden behöver vi skogsmark och skogsråvara. Sveaskog är statens skogsbolag och vår uppgift är att leverera skogsråvara och förvalta skogsmarken. För att k... Visa mer
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Vi erbjuder dig skogen – ett av våra viktigaste verktyg för att klara utmaningar kopplade till klimatförändringar och framtidens råvaruförsörjning. Dessutom en vacker arbetsplats. För att motverka hotet från klimatförändringar och mot den biologiska mångfalden behöver vi skogsmark och skogsråvara. Sveaskog är statens skogsbolag och vår uppgift är att leverera skogsråvara och förvalta skogsmarken. För att klara detta på ett långsiktigt hållbart sätt har Sveaskog antagit ett program för hållbart skogsbruk. Nu behöver vi fler intresserade och kompetenta människor som vill vara med på den resan.

Om tjänsten

Som HR-assistent ansvarar du för att löner och andra ersättningar betalas ut till våra medarbetare. Du ansvar också för hanteringen av anställningsavtal, ledigheter, försäkringsfrågor, pensioner och andra avtalsfrågor inom HR och lön. Du samverkar med chefer i frågor som berör våra medarbetare samt ansvarar för att hålla dig uppdaterad kring ändringar i lagar och avtal.

Sveaskog genomför just nu en stor satsning och förändring där vi digitaliserar våra HR-processer. I mars 2022 togs vårt nya HR-system (från CatalystOne) i bruk och nu håller vi på och byter ut vårt nuvarande lönesystem till HR-plus 8 (Visma). Detta innebär att vi behöver se över våra arbetssätt och processer så den här tjänsten passar dig som vill arbeta med utveckling och förbättring.

Hos oss får du

• Tillhöra ett team bestående av fem HR-assistenter där alla har olika ansvarsområden
• Högt friskvårdsbidrag
• Arbetstidsförkortning
• Möjlighet till sommartid
• Kompetensutveckling

Om din kompetens

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom löneadministration. Har du erfarenhet i lönesystemet HR+8 är det meriterande.

Du har god datorvana med kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel. Du behöver också ha kunskap om lagar och kollektivavtal. Du är kommunikativ och kan på ett enkelt sätt vägleda chefer och medarbetare muntligen som skriftligen.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du positiv, initiativrik, noggrann och strukturerad. Du trivs att arbeta i team, men kan ändå arbeta självständigt. Du är även van att arbeta mot deadlines.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är den 16 mars.

Sveaskog eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.

Fackliga kontaktpersoner är för Ledarna Thomas Esbjörnsson, tel 010-544 99 75, för Akademikerföreningen Sara Östh, tel 010-544 97 11 och för Unionen Stig Sjöberg 08-655 90 58.

Har du frågor? Kontakta Chef Verksamhetsstöd Nina Arkeberg på tel 076-8041022 alternativt [email protected] Visa mindre

HR-administratör, vikariat

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Arbetsbeskrivning
I rollen som HR-administratör på SiS ungdomshem Johannisberg kommer du arbeta med personaladministration och löpande uppgifter kopplade till vår lönecykel, till exempel bevakningslistor, fellistor, frånvaroadministration, registrering av anställningar och tillägg/avdrag. Stor del av tiden går åt till att bemanna vakanser som uppstår i kärnverksamheten genom att ringa ut vikarier. Du är ett stöd för medarbetare och chefer på hela institutionen och bistår i uppföljning och utvärdering inom det personaladministrativa området. Utöver detta ser vi gärna att våra medarbetare är med och utvecklar våra processer och arbetssätt för att vi ska kunna ge den bästa servicen och på ett effektivt sätt stötta kärnverksamheten. 

Kvalifikationer
Vi söker nu en HR-administratör för ett sex månaders vikariat, med början så snart som möjligt. Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar i ibland stressade situationer. Du arbetar bra tillsammans med kollegor och är duktig på att nätverka och skapa professionella relationer. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, samt har förmågan att lösa komplexa problem. SiS värdeord; respekt, omtanke och tydlighet genomsyrar ditt bemötande. Du bör ha erfarenhet från personaladministrativt arbete. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt vana att arbeta i olika datorsystem. Erfarenhet av personalarbete inom offentlig sektor samt erfarenhet av arbete med statliga kollektivavtal och löneprocesser är meriterande. Det är även meriterande om du har utbildning inom arbetsrätt eller personalvetenskap samt erfarenhet av personalsystemen Primula, Winlas och Besched. Körkort B är önskvärt då vi har verksamhet både i Kalix och i Sävast. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför anställning tas utdrag från polismyndighetens misstanke- och belastningsregister. 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

HR-assistent

Ansök    Apr 26    Sveaskog Förvaltnings AB    HR-assistent
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Vi erbjuder dig skogen – ett av våra viktigaste verktyg för att klara utmaningar kopplade till klimatförändringar och framtidens råvaruförsörjning. Dessutom en vacker arbetsplats. För att motverka hotet från klimatförändringar och mot den biologiska mångfalden behöver vi skogsmark och skogsråvara. Sveaskog är statens skogsbolag och vår uppgift är att leverera skogsråvara och förvalta skogsmarken. För att k... Visa mer
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Vi erbjuder dig skogen – ett av våra viktigaste verktyg för att klara utmaningar kopplade till klimatförändringar och framtidens råvaruförsörjning. Dessutom en vacker arbetsplats. För att motverka hotet från klimatförändringar och mot den biologiska mångfalden behöver vi skogsmark och skogsråvara. Sveaskog är statens skogsbolag och vår uppgift är att leverera skogsråvara och förvalta skogsmarken. För att klara detta på ett långsiktigt hållbart sätt har Sveaskog antagit ett program för hållbart skogsbruk. Nu behöver vi fler intresserade och kompetenta människor som vill vara med på den resan.

Om tjänsten

Sveaskog genomför just nu en stor satsning och förändring där vi digitaliserar våra HR-processer. I mars 2022 togs vårt nya HR-system (från CatalystOne) i bruk. Utveckling av det systemet fortsätter under hösten 2022. Samtidigt har vi alldeles nyligen startat ett projekt där vi byter ut vårt nuvarande lönesystem HR-plus 6 till HR-plus 8. Projektet förväntas pågå fram till februari/mars 2023. Den här tjänsten passar med andra ord dig som tycker om att arbeta med utveckling och förbättring av processer.

Som HR-assistent ansvarar du för att löner och andra ersättningar betalas ut till våra medarbetare. Du kommer även att ansvara för eller medverka i hanteringen av anställningsavtal, ledigheter, försäkringsfrågor, pensioner och andra avtalsfrågor inom HR. Du samverkar med chefer i frågor som berör våra medarbetare samt ansvarar för att hålla dig uppdaterad kring ändringar i lagar och avtal.

Du tillhör en enhet som består av åtta HR-assistenter och kundcenterassistenter. Du rapporterar till Chef HR- och kundcenter. Enligt Sveaskogs riktlinje för distansarbete går det bra att arbeta hemifrån någon dag per vecka. HR- och kundcenter finns på vårt kontor i Kalix och du kommer behöva vara på plats i Kalix åtminstone några dagar per vecka (inledningsvis kommer det krävas att du arbetar från kontoret i Kalix huvuddelen av arbetstiden).

Om din kompetens

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom löneadministration. Du ska ha erfarenhet av arbete i ett lönesystem, gärna vårt lönesystem HR-plus. Har du erfarenhet från arbete med systemförvaltning är det meriterande. Om du har erfarenhet från systemförvaltning i HR-plus 6 och/eller 8 är det mycket meriterande. Om du har arbetat i ett HR-system, t ex CatalystOne, är det också mycket meriterande.

Du ska ha god datorvana med kunskaper i Officepaketet, framför allt Word och Excel. Du behöver också ha kunskap om lagar och kollektivavtal samt kunna informera om dem på ett pedagogiskt sätt såväl muntligen som skriftligen.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom arbetet innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ samtidigt som du har en hög integritet. Du stimuleras av att arbeta med utveckling och förbättring. Du är noggrann och strukturerad och van att arbeta mot deadlines.

Välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten senast den 11 maj 2022.

Fackliga kontaktpersoner är för Ledarna Thomas Esbjörnsson, tel 010-544 99 75, för Akademikerföreningen Sara Östh, tel 010-544 97 11 och för Unionen Stig Sjöberg 08-655 90 58.

Har du frågor? Kontakta Chef HR- och kundcenter Nina Johansson på tel 070-228 87 03 alternativt [email protected]

Sveaskog eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget. Visa mindre

HR-handläggare

Ansök    Jan 28    Försvarsmakten    HR-assistent
Vi söker dig som är en positiv och lösningsinriktad person med förmåga att snabbt anpassa sig till nya förutsättningar och uppgifter. Vi rekryterar en vikarie till Lapplandsjägargruppen (LJG) för att huvudsakligen stödja elva Hemvärnsbataljonen i Grubbnäsudden i Kalix. Detta stöd lämnar vi så väl i fred som under kris och krig. Lapplandsjägargruppen är den utbildningsgrupp som i sin huvudsakliga uppgift utbildar, vidmakthåller och stödjer landets två nor... Visa mer
Vi söker dig som är en positiv och lösningsinriktad person med förmåga att snabbt anpassa sig till nya förutsättningar och uppgifter.

Vi rekryterar en vikarie till Lapplandsjägargruppen (LJG) för att huvudsakligen stödja elva Hemvärnsbataljonen i Grubbnäsudden i Kalix. Detta stöd lämnar vi så väl i fred som under kris och krig.

Lapplandsjägargruppen är den utbildningsgrupp som i sin huvudsakliga uppgift utbildar, vidmakthåller och stödjer landets två nordligaste Hemvärnsbataljoner i norra och östra Norrbotten. Vid LJG bedrivs även värnpliktsutbildning. Arbetsorten för huvuddelen är i Kiruna, med en underavdelning i Grubbnäsudden 30 km norr om Kalix. Vårt arbetsområde sträcker sig över 7 kommuner, Kiruna, Gällivare, Pajala, Övertårneå, Överkalix, Kalix och Haparanda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Handlägga personalärenden och ersättningsärenden till en hemvärnsbataljon
• Följa upp personalstatistik
• Stödja rekryteringsområdet för bataljonen
• Handlägga kursansökningar samt följa upp kursrapporter efter genomförda kurser
• Handlägga utbetalningar och ersättningar i SAP/PRIO för personal med hemvärnsavtal och placering i Hemvärnet
• Delta i utbildningar inom ramen för Hemvärns- och frivilligorganisationernas olika verksamhetsfält
• Bidra till att lösa i övrigt förekommande uppgifter inom LJG, t ex vid utbildningar och övningar

Kvalifikationer


• Godkänd gymnasieutbildning
• Minst fyra års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet avseende HR/administration
• God förmåga att utrycka sig i tal och skrift
• B-körkort


Meriterande


• Datavana med stor kunskap av Officeprogrammen


• Erfarenhet från Försvarsmakten i form av värnplikt eller Hemvärnet


• Kunskap inom Försvarsmaktens stödsystem PRIO samt CRM-system 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt med mandat och förutsätter eget ställningstagande utifrån olika handlingsalternativ. Du är noggrann och har god förmåga att arbeta med flera projekt samtidigt. Du är en positiv och lösningsinriktad person med förmåga att snabbt anpassa sig till nya förutsättningar och uppgifter. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid varför du även behöver vara prestigelös.  Vi ser även att du stimuleras av utmaningar, har god samarbetsförmåga, hög social kompetens och delar - samt tillämpar - Försvarsmaktens värdegrund.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tidsbegränsadanställning, under nuvarande befattningshavarens tjänstledighet, tom 2022-09-21, med goda möjlighet till förlängning. 

Placering i Grubbnäsudden, Kalix.

Tillträde enligt överenskommelse, dock snarast möjligt

Individuell lönesättning.

Militärregionen värdesätter de kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika bakgrund och livserfarenhet. Tre timmars friskvårdstid per vecka samt flextids- och semesteravtal följer med anställningen . Som civil anställd kommer du vid tillfälle att genomföra en två veckors kombattant utbildning om du saknar militär grundutbildning. Vid en eventuell tillsvidareanställning kommer du att krigsplaceras.

Arbetstider och omfattning
Dag, heltid. Vid övningar kan arbetstiden förskjutas till kvällar och helger. Arbetet kan medföra krav på viss kortare tjänstgöring på annan ort.

Upplysningar om tjänsten
C Log/HR, Stefan Sahlin tel: tfn: 070-342 01 72 eller HR Handläggare Hanna Nyman tfn: 0923-711 06 alt epost till [email protected]

Fackliga företrädare

Fackliga representanter, vilka nås via Försvarsmaktens växel 0921-34 80 00:
Seko FM Margareta Ryding.
Försvarsförbundet Jessica Wuopio.
OFR/O Sven-Olof Grenholm. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2022-02-13. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

 





 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen.

Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Bemanningsadministratör ref. nr 146/21

Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen. Arbetsgivarenheten består av fyra ... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.

Arbetsgivarenheten består av fyra funktioner; HR, lön, bemanning och företagshälsovård. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef. Bemanningsfunktionen består av en bemanningadministratör och tre bemanningsplanerare.

Arbetsuppgifter
Som bemanningsadministratör kommer du att besvara chefers och arbetsledares frågor kring anställningstid och företrädesrätt med hjälp av IT-verktyget WinLas, samt hantera vissa övriga arbetsrättsliga frågor rörande bland annat rekrytering. Du har även ett nära samarbete med Arbetsgivarenhetens funktioner HR och Lön.

Du har en central roll i Kalix kommuns kompetensförsörjning. I ditt arbete som bemanningsadministratör arbetar du med verktygen Time Care Pool och Time Care Planering och du ansvarar för bokningar av vikarier till organisationens enheter. I denna roll har du även nära kontakt med våra timvikarier, vilka du kommunicerar med kring anställningsavtal, bokningar och annat som rör deras anställning i Kalix kommun.

Arbetet innebär bland annat handledning gentemot chefer och beställare i Time Care-verktygen. Du kommer även att ansvara för administration och förvaltande av rekryteringsverktyget Talentech (tidigare HR-Manager) samt rutinerna kring annonsering. Du kommer att handleda användare av verktyget samt ansvara för granskning och publicering av platsannonser.

Kompetenser
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som personalvetare. Du trivs med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och kan föra ett bra samarbete med chefer och beställare. Du kan prioritera och ta snabba beslut. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa goda relationer. Du bör vara trygg med att hålla presentationer inför större grupper. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.

Kunskap och erfarenhet av arbete i IT-verktygen WinLas och Talentech är mycket meriterande. Även erfarenhet av arbete i IT-verktygen Time Care Pool, Time Care Planering och/eller erfarenhet av bemanningsarbete med andra IT-verktyg är meriterande, särskilt om du arbetat inom kommunal verksamhet. 

Rollen innebär till stor del arbete med IT-verktyg samt kommunikation i tal och skrift, vi ser därför gärna att du har goda kunskaper i det svenska språket samt att du är van vid och trivs med att arbeta med IT-verktyg. Du bör ha goda kunskaper i MS Office Word och MS Office Excel.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning på heltid fr.o.m. 2022-02-14 t.o.m. 2023-03-05.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-01-16.

IT-kunskap erfordras. 

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Åsa Mohss, HR-chef, telefon 0923-653 43.

Fackliga representanter
Kristina Henriksson, Vision, nås via växeln 0923-65000.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

Bemanningsadministratör ref. nr 146/21

Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen. Arbetsgivarenheten består av fyra ... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.

Arbetsgivarenheten består av fyra funktioner; HR, lön, bemanning och företagshälsovård. Enheten är en stödfunktion som bistår organisationen med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom det personaladministrativa området. Arbetsgivarenheten är placerad i Kalix kommunförvaltning på Nygatan 4 i centrala Kalix och leds av Kalix kommuns HR-chef. Bemanningsfunktionen består av en bemanningadministratör och tre bemanningsplanerare.

Arbetsuppgifter
Som bemanningsadministratör kommer du att besvara chefers och arbetsledares frågor kring anställningstid och företrädesrätt med hjälp av IT-verktyget WinLas, samt hantera vissa övriga arbetsrättsliga frågor rörande bland annat rekrytering. Du har även ett nära samarbete med Arbetsgivarenhetens funktioner HR och Lön.

Du har en central roll i Kalix kommuns kompetensförsörjning. I ditt arbete som bemanningsadministratör arbetar du med verktygen Time Care Pool och Time Care Planering och du ansvarar för bokningar av vikarier till organisationens enheter. I denna roll har du även nära kontakt med våra timvikarier, vilka du kommunicerar med kring anställningsavtal, bokningar och annat som rör deras anställning i Kalix kommun.

Arbetet innebär bland annat handledning gentemot chefer och beställare i Time Care-verktygen. Du kommer även att ansvara för administration och förvaltande av rekryteringsverktyget Talentech (tidigare HR-Manager) samt rutinerna kring annonsering. Du kommer att handleda användare av verktyget samt ansvara för granskning och publicering av platsannonser.

Kompetenser
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som personalvetare. Du trivs med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och kan föra ett bra samarbete med chefer och beställare. Du kan prioritera och ta snabba beslut. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa goda relationer. Du bör vara trygg med att hålla presentationer inför större grupper. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.

Kunskap och erfarenhet av arbete i IT-verktygen WinLas och Talentech är mycket meriterande. Även erfarenhet av arbete i IT-verktygen Time Care Pool, Time Care Planering och/eller erfarenhet av bemanningsarbete med andra IT-verktyg är meriterande, särskilt om du arbetat inom kommunal verksamhet. 

Rollen innebär till stor del arbete med IT-verktyg samt kommunikation i tal och skrift, vi ser därför gärna att du har goda kunskaper i det svenska språket samt att du är van vid och trivs med att arbeta med IT-verktyg. Du bör ha goda kunskaper i MS Office Word och MS Office Excel.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning på heltid fr.o.m. 2022-02-14 t.o.m. 2023-03-05.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-01-09.

IT-kunskap erfordras. 

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Åsa Mohss, HR-chef, telefon 0923-653 43.

Fackliga representanter
Kristina Henriksson, Vision, nås via växeln 0923-65000.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Visa mindre

PartGroup söker Löneadministratör

PartGroup söker en Löneadministratör Vill du jobba i ett anrikt företag mot fortsatt tillväxt i en tid av förändring? PartGroup är en familjeägd koncern med ca 500 anställda som omsätter omkring 1,2 miljarder kronor per år. Verksamhet bedrivs i bolagen Part Construction AB, PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Huvudkontoret är beläget i Kalix där merparten av verksamheterna utgår från. Vi erbju... Visa mer
PartGroup söker en Löneadministratör

Vill du jobba i ett anrikt företag mot fortsatt tillväxt i en tid av förändring? PartGroup är en familjeägd koncern med ca 500 anställda som omsätter omkring 1,2 miljarder kronor per år. Verksamhet bedrivs i bolagen Part Construction AB, PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Huvudkontoret är beläget i Kalix där merparten av verksamheterna utgår från.

Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige samt i Norge och Danmark.

Om tjänsten: Som löneadministratör är tillhör man ekonomiavdelningen på Part Group. Som löneadministratör kommer du jobba med hela löneprocessen för ca 500 anställda. I huvudsak innebär arbetsuppgifterna:
  Personaladministration vid anställning av medarbetare
Hantering av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, kontrolluppgifter m.m.
Hantering av traktamenten, utlägg, reseräkningar bilförmåner
Löpande lönehantering och löneadministration i Agda PS
Följa gällande kollektivavtal och stötta organisationen på dessa
Rapportera och anmäla till försäkringskassan
Pensionsrapportering Collectum och Fora
Rapportering och avstämning myndigheter ex skatteverket, tillväxtverket och migrationsverket
Rapportering av statistik till externa aktörer ex SCB
Rapportering av statistik internt
Schemaändringar personaladministration i Agda PS

Tjänsten är tillsvidareanställning omfattar 100% tjänstgöringsgrad.
Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft.

Vem söker vi? Vi söker dig som har ett intresse av att jobba med löner och administration. Du är flexibel och kan lätt växla mellan arbetsuppgifter samt trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga samt även hög integritet.

Sista ansökningsdag: Tisdag 3 augusti 2021. Ansök gärna så snart du kan, då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, då löpande urval görs.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Vänligen kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund ([email protected], 070-549 94 82) om du har frågor om tjänsten eller själva processen. Visa mindre

Löneadministratör sökes!

Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Vår löneadministration består av två medarbetare och vi behöver nu förstärkning eftersom en av våra löneadministratörer har valt att gå vidare i arbetslivet. Om tjänsten: Du jobbar direkt underställd CFO och som stöd till hela organisationen i lönerelaterade frågor. Som löneadministratör jobbar du med löner och dess administration. I huvudsak innebär ... Visa mer
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Vår löneadministration består av två medarbetare och vi behöver nu förstärkning eftersom en av våra löneadministratörer har valt att gå vidare i arbetslivet.
Om tjänsten:
Du jobbar direkt underställd CFO och som stöd till hela organisationen i lönerelaterade frågor. Som löneadministratör jobbar du med löner och dess administration. I huvudsak innebär arbetsuppgifterna:
Bearbeta och sammanställa lön i Visma AGDA
Följa gällande kollektivavtal och stötta organisationen på dessa
Redovisa skatt och övriga avdrag
Rapportera och anmäla till försäkringskassan
Månatlig pensionsrapportering Collectum och Fora
Upprätta anställningsavtal
Rapportering och avstämning myndigheter ex skatteverket, tillväxtverket och migrationsverket
Rapportering av statistik till externa aktörer ex SCB
Rapportering av statistik internt
Relevant utbildning minst gymnasial
Erfarenhet från löneadministration
Noggrann
Lätt att lära och förståelse för industriell produktion
Flexibilitet att kunna hoppa mellan olika arbetsuppgifter

Tjänsten omfattar 100%
Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft.
Din profil/Vem söker vi:
Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet av att jobba med löner. Du är flexibel och kan lätt växla mellan arbetsuppgifter samt trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga, men även hög integritet.
Meriterande:
Kunskaper inom löneadministration.
Tycker du det här låter intressant? Sök i så fall omgående, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag!
Sista ansökningsdag: 15 april 2021
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placering: Kalix
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid
Vi tror på mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande samt sökande med annan kulturell bakgrund.
Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR.
Skicka din ansökan till: [email protected] , märk den med "Löneadministratör".
Vid frågor kontakta: Jonas Larsson, CFO, mail: [email protected], nummer: 070-313 0555.
Om företaget:
PartGroup är en familjeägd koncern med ca 600 anställda som omsätter omkring 1,2 miljarder kronor per år. Verksamhet bedrivs i bolagen PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Huvudkontoret är beläget i Kalix där merparten av verksamheterna utgår från.
Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige samt i Norge och Danmark.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Platschefsassistent med HR kunskap

Ansök    Nov 3    Partbyggen i Kalix AB    HR-assistent
Om tjänsten: Du jobbar direkt underställd platschefen och som stöd till HR Chefen. Tidigare arbete med HR och Lönefrågor anses meriterande. Arbetsuppgifterna är varierande och behovsstyrda från organisationen. Det innefattar bland annat att delta och föra protokoll vid möten (ex ledningsgruppsmöten). Medverka vid fackliga förhandlingar och föra protokoll. Stöd till HR avdelningen i det löpande arbetet med arbetsmiljöfrågor, utredningar, rekryteringar, reha... Visa mer
Om tjänsten:
Du jobbar direkt underställd platschefen och som stöd till HR Chefen. Tidigare arbete med HR och Lönefrågor anses meriterande.
Arbetsuppgifterna är varierande och behovsstyrda från organisationen.
Det innefattar bland annat att delta och föra protokoll vid möten (ex ledningsgruppsmöten). Medverka vid fackliga förhandlingar och föra protokoll. Stöd till HR avdelningen i det löpande arbetet med arbetsmiljöfrågor, utredningar, rekryteringar, rehabfrågor, mm.
Rätt person kan i framtiden ha möjligheten att växa in i och jobba som företagets övergripande ansvarige för HR frågor.
Tjänsten omfattar 100%
Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft.


Din profil/Vem söker vi:
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, är flexibel och lätt kan växla mellan arbetsuppgifter, trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga men även hög integritet.
Krav:
Eftergymnasial utbildning
Noggrann
Lätt att lära och förståelse för industriell produktion
Flexibilitet att kunna hoppa mellan olika områden
Behärska engelska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenheter från och kunskaper inom HR

Tycker du det här låter intressant? Sök i så fall omgående, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag!


Sista ansökningsdag: 30 november 2021.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placering: Kalix
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid, Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6 månader


Vi tror på mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande samt sökande med annan kulturell bakgrund.
Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR.
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.


Skicka din ansökan till: [email protected] , märk den med "Platschefsassistent".


Vid frågor kontakta: Jonas Larsson, Platschef,
Mail: [email protected]
Nummer: 070-313 0555.


Om företaget:
Part är ett familjeägt företag med ca 300 anställda som omsätter omkring 500 miljoner kronor per år, med huvudkontor och produktion i Kalix, Norrbotten. Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade badrum till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige samt i Norge och Danmark.
Part Construction AB ingår i företagsgruppen Part Group tillsammans med PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB, Part Systems och PCS Modulsystem AB. Visa mindre

SiS ungdomshem Johannisberg söker HR-administratör

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll ... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb.

SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården).
Kalix tar emot icke skolpliktiga pojkar, avdelningarna i Boden tar emot skolpliktiga flickor. Ungdomarna har psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-administratör på SiS ungdomshem Johannisberg kommer du arbeta med personaladministration och löpande uppgifter kopplade till vår lönecykel, till exempel bevakningslistor, fellistor, frånvaroadministration, skulder, registrering av anställningar och tillägg/avdrag. Du kommer även arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter så som, leverantörsreskontra, fakturering och avstämningar. Du är ett stöd för medarbetare och chefer på hela institutionen och bistår i uppföljning och utvärdering inom det personaladministrativa och ekonomiska området. Utöver detta ser vi gärna att våra medarbetare är med och utvecklar våra processer och arbetssätt för att vi ska kunna ge den bästa servicen och på ett effektivt sätt stötta kärnverksamheten; våra akut- utrednings- och behandlingsavdelningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar i ibland stressade situationer. Du arbetar bra tillsammans med kollegor och är duktig på att nätverka och skapa professionella relationer. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, samt har förmågan att lösa komplexa problem. SiS värdeord; respekt, omtanke och tydlighet genomsyrar ditt bemötande. Du bör ha erfarenhet från personaladministrativt arbete. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt vana att arbeta i olika datorsystem. Erfarenhet av personalarbete inom offentlig sektor samt erfarenhet av arbete med statliga kollektivavtal och löneprocesser är meriterande. Det är även meriterande om du har utbildning inom arbetsrätt eller personalvetenskap samt erfarenhet av personalsystemen Primula, Winlas och Besched, Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.

Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras före anställning.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. Visa mindre